
بروزرسانی: 02 اردیبهشت 1404
اولین مسابقه رالی هیمالیا رویال انفیلد

هیمالیا رالی ریسر احتمالاً دارای موتور اصلاح شده S،a 450 است که 40 ، بخار و 40 نیوتن متر عملکرد بیشتر از دوچرخه معمولی ارائه می دهد.
پلت فرم 450 سی سی رویال انفیلد یک پلتفرم محبوب بوده است و اکنون یک مدل مسابقه رالی ایجاد کرده است. اولین تصاویر دوچرخه سواری از رالی اسپ،ایی کوئنکا اکنون فاش شده است. پیش از این، علاقه مندان شاهد یک هیمالیا 450 اصلاح شده در رالی S، Di Sardegna بودند که در ایتالیا برگزار شد.
مسابقه رالی هیمالیا - طراحی و ویژگی ها
از تصاویر، مشخص است که مدل ماشین مسابقه رالی هیمالیا در مراحل اولیه توسعه است. مسابقات رالی کوئنکا اسپ،ا احتمالا به ،وان محل آزمایشی برای تعیین نقاط قوت و ضعف دوچرخه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با دوچرخه سواری معروف CS Santosh، می توان بازخورد ارزشمندی به دست آورد. بر این اساس می توان تغییرات لازم را در خودروی رالی با مشخصات هیمالیا ایجاد کرد.

در شکل فعلی اش، هیمالیا مخصوص رالی به ،وان نسخه ای از Himalayan 450 عرضه می شود. برخی از لوازم جانبی را می توان از کیت رالی RE مشاهده کرد. این دوچرخه دارای ،تیک های مخصوص رالی و سیستم تعلیق طول، مدت است. مشخصات رالی Himalayan 450 احتمالاً دارای سیستم تعلیق و ترمز متفاوتی نسبت به نسخه استوک خواهد بود.
ع، ها نشان می دهد که قفسه های جانبی که در مدل استوک دیده می شوند حذف شده اند. این امر هندلینگ و کنترل را در مسیرهای خارج از جاده بهبود می بخشد. یک برج رالی در جلو اضافه شد، چیزی که برای ذخیره وسایل ضروری رالی مانند کتاب جاده استفاده می شود. نسخه تولیدی هیمالیا 450 مخصوص رالی می تواند سیستم های GPS دیجیتال با عملکردهای ناوبری پیشرفته را دریافت کند.

ممکن است بسیاری از احتمالات دیگر مانند م،ن سوخت دورتر، قاب و سیستم تعلیق تقویت شده و فاصله بالاتر از سطح زمین وجود داشته باشد. لوازم جانبی مخصوص رالی مانند صفحات اسکید و میله های تصادف را می توان با مدل تولیدی در دسترس قرار داد. سیستم های روشنایی را می توان برای اطمینان از دید بهتر در شرایط نور کم/تاریک ارتقا داد.
Rally Spec Himalayan 450 - Performance
از نظر بصری، موتور همان موتوری است که در هیمالیا 450 استاندارد دیده بودیم. همچنین دارای محافظ رادیاتور OEM است. با این حال، با توجه به شرایط سختی که دوچرخه های رالی باید تحمل کنند، موتور احتمالاً شاهد ارتقاء داخلی قابل توجهی خواهد بود. به ،وان مثال، توان ،وجی را می توان تا بیش از 50 ، بخار افزایش داد.

دوچرخه های رالی دارای گشتاور بالا و پایین هستند که امکان کنترل بهتر در سرعت های آهسته را فراهم می کند. یکی دیگر از ویژگی های رایج گیرب، های با نسبت عریض هستند که برای ،یدن با سرعت کم و سواری با سرعت بالا طراحی شده اند. رویال انفیلد هیمالیا 450 در شکل اصلی خود 40 ، بخار و گشتاور 40 نیوتن متر تولید می کند که به گیرب، 6 سرعته، کلاچ دمپایی و دریچه گاز متصل می شود.
ممکن است دو سال یا بیشتر طول بکشد تا هیمالیا 450 مخصوص رالی به تولید برسد. این دوچرخه قبل از اینکه کامل شود به آزمایشات گسترده ای از جمله شرکت در چندین رویداد رالی دیگر نیاز دارد. در Rallye TT Cuenca 2024، هیمالیا 450 مخصوص رالی در ک، 30 ام شد. در آینده، علاقه مندان می توانند هیمالیا 450 مخصوص رالی را در رالی داکار ببینند. رویال انفیلد به این موضوع اشاره کرده است، اگرچه هیچ برنامه رسمی فاش نشده است.
منبع: https://www.rushlane.com/royal-enfield-himalayan-rally-racer-debuts-piloted-by-cs-santosh-12508507.html