بسته باتری Tata Curvv EV از شرکت چینی Octillion تهیه شده است
انتشار: شهریور 07، 1403
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404

بسته باتری Tata Curvv EV از شرکت چینی Octillion تهیه شده است


Tata Curvv EV جدیدTata Curvv EV جدید
Tata Curvv EV جدید – Voyager Aamir

تاتا موتورز تاکنون از بسته های باتری ساخته شده توسط تاتا AutoComp Systems با سلول های باتری که از Gotion تهیه شده است استفاده کرده است.

از زم، که این شرکت Nexon EV را در سال 2020 راه اندازی کرد، تاتا موتورز از بسته های باتری ساخته شده توسط تاتا AutoComp Systems استفاده می کند. با این حال، این خط به نفع ایجاد یک استراتژی چند منبعی که وابستگی به یک تامین کننده را کاهش می دهد ش،ته شده است. Curvv EV که اخیراً راه اندازی شده است، بسته های باتری را از شرکت چینی Octillion Power Systems دریافت می کند.

بسته باتری تاتا Curvv EV از یک شرکت چینی

این اولین بار نیست که تاتا موتورز با Octillion Power Systems که یک پایگاه تولیدی در چین دارد، همکاری می کند. تاتا موتورز در دو سال گذشته بسته های باتری را از Octillion برای اتوبوس های تجاری Starbus EV وارد کرده است. برای اولین بار، بسته های باتری از Octillion در یک اتوبوس PV تاتا استفاده شده است.

تا به حال، تمام خودروهای PV تولید شده توسط تاتا موتورز مجهز به بسته های باتری ساخته شده در داخل توسط تاتا اتوکامپ سیستمز بوده اند. این بسته های باتری به سلول های الکتریکی به دست آمده از غول باتری های لیتیوم یون چینی Guteon به ،وان بخشی از پروژه مش، بین دو شرکت مجهز شدند.

اکنون، Curvv EV که اخیراً راه اندازی شده است، به بسته های باتری از Octillion مجهز شده است. جالب اینجاست که تنها بسته باتری کوچکتر 45 کیلووات ساعتی در نسخه های MR Curvv EV بسته های باتری Octillion پر از سلول های استوانه ای 15.2Ah را از یک شرکت چینی دیگر به نام EVE دریافت می کند.

در حالی که بسته باتری بزرگتر 55 کیلووات ساعتی در Curvv EV همچنان از بسته های باتری از Tata AutoComp Systems تغذیه می کند که حاوی سلول های منشوری 105 Ah از Gotion است. Octillion Power Systems تاتا موتورز را با پک باتری خود در هند با ظرفیت حدا،ر 2 گی،ات ساعت تامین می کند.

این پیشرفت ها که توسط LiveMint رونمایی شده اند، نشان دهنده تغییر عمده ای از رویه تاتا موتورز برای تامین بسته های باتری فقط از سیستم های Tata AutoComp است. به نظر می رسد تا کنون تنها نسخه های 45 کیلووات ساعتی Curvv EV MR دارای بسته باتری های خارجی هستند. به گزارش ا،ومیک تایمز، این بسته های باتری جدید شرکت چینی همچنین به تاتا موتورز کمک می کند تا مشکلات عملکرد خودروهای الکتریکی خود را برطرف کند.

استراتژی منبع یابی چندگانه

تاتا موتورز فاش کرد که این گام با شتاب رشدی که شرکت در حال حاضر شاهد آن است، همگام است. به گفته تاتا موتورز، استراتژی چندمنبعی برای برند ارزشمند خواهد بود زیرا از خطرات زنجیره تامین محافظت می کند، رقابت را بهبود می بخشد، تامین یکپارچه قطعات را ارتقا می دهد و وابستگی به یک تامین کننده را حذف می کند.

با ظهور فناوری خودروهای الکتریکی و روندهای ،ید مشتری در حال تحول، فروش خودروهای برقی اخیراً افزایش قابل توجهی داشته است. به نظر می رسد تاتا موتورز در حال کار بر روی تقویت زنجیره تامین خود برای تضمین روند تولید روان در آینده است. انتظار می رود این اقدامات به ثمر بنشیند زیرا تاتا در سال های آینده خودروهای الکتریکی بیشتری را روانه بازار کند.

منبع


منبع: https://www.rushlane.com/tata-curvv-ev-battery-pack-sourced-from-،ese-octillion-12504766.html