از آنجایی که گروه فول، واگن برندها را از اشکودا و سئات گرفته تا پورشه، بنتلی و بوگاتی در بر می گیرد، این شرکت به اشتراک گذاری پلت فرم را برای کاهش هزینه ها و بهبود صرفه جویی در مقیاس پذیرفته است.
محدوده این شرکت در حال حاضر به سه مدل محدود شده است. کراس اوور Q4 e-tron پرفروش، که بر اساس معماری MEB مش، با فول، واگن ID.4 و Cupra Born، سدان اسپرت e-tron GT که اساساً یک پورشه تایکان در کت و شلوار تجاری است، و Q8 e وجود دارد. -tron که از معماری MLB استفاده می کند که در اصل برای خودروهای بنزینی و دیزلی توسعه یافته بود.
تأخیرها باعث ایجاد مشکلاتی در معماری Premium Platform Electric (PPE) شده است که با پورشه در حال توسعه است. PPE به ،وان پایه ای برای کراس اوور Q6 e-tron و سدان A6 e-tron عمل می کند که هر دوی آن ها اکنون قرار است اولین بار در سال 2024 معرفی شوند.
منابع داخل آئودی گفته اند هفته خودرو این خودروساز لو، در حال مذاکره با تعدادی از خودروسازان چینی برای استفاده از پلت فرم EV خود است. گفته می شود BYD و BAIC دو طرفی هستند که آئودی با آنها صحبت می کند.
آئودی از مرسدس بنز و بیامو و همچنین شرکتهای چینی در رقابت برای عرضه خودروهای برقی به بازار عقب افتاده است.
در این مرحله مشخص نیست که آیا این مدلهای مبتنی بر معماری خارجی در سراسر جهان در دسترس خواهند بود یا تا حد زیادی محدود به چین هستند.
این شرکت در حال حاضر تعدادی از مدل های شاسی بلند را به طور خاص برای چین تولید می کند. اینها شامل A4L، A6L، Q2L و Q5L می شوند، اما متمایزترین مدل A7L است که نه تنها فضای پای بیشتری در عقب دارد، بلکه لیفت بک را برای یک سدان سنتی تر عقب می اندازد.
در حال حاضر فول، واگن و فورد شراکت گسترده ای دارند و فورد پلتفرم را برای Amarok و Ranger و همچنین Transit Custom و وانت های T7 Transporter آینده توسعه می دهد. به ،ه خود، Caddy فول، واگن به ،وان پایه ای برای جدیدترین Transit Connect عمل می کند، و پلت فرم MEB فول، واگن در زیر فورد ا،پلورر فقط یورویی و یک کراس اوور کوپه هنوز فاش نشده است.
اگر آئودی تصمیم بگیرد از یک پلتفرم EV توسعه یافته خارجی استفاده کند، احتمالاً برای مدلهای مبتنی بر طیف مفهومی «Sphere» استفاده خواهد شد.
علاوه بر این، فول، واگن بوگاتی را در یک معامله پیچیده که در آن پورشه سهام اقلیت بزرگی را در سازنده سوپراسپرت کرواسی تصاحب کرده است، به رقیب ریماک منتقل کرده است.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/audi-considering-using-ev-platform-from-،ese-firm-report
تا همین اوا،، همه این معماری ها – از جمله پلت فرم MEB EV، پلت فرم ICE جلو و تمام چرخ متحرک MQB، و پلت فرم ICE طولی MLB – در داخل توسعه داده شده اند. افزایش هزینه های توسعه باعث شده است که گروه شروع به جستجوی دورتر کند.
طبق گزارش ها، اولیور بلوم، مدیرعامل گروه فول، واگن، این طرح را تایید کرده است و می تواند تا اوایل هفته آینده هیئت مدیره پشتیبان آئودی را دریافت کند.
سرعت آهسته EV رول در آئودی هفته پیش مدعی شد پوست سر مدیر عامل خود را به خود اختصاص داد و اکنون این خودروساز لو، در حال بررسی یک حرکت حتی چشمگیرتر است: ،ید یک پلت فرم ماشین الکتریکی از یک رقیب چینی.
در چین نیز یک Q2L e-tron وجود دارد که یک موتور الکتریکی 100 کیلووات/290 نیوتن متری را با یک بسته باتری 38 کیلووات ساعتی CATL جفت می کند.