Q6 e-tron که بر اساس معماری جدید پلتفرم برقی پریمیوم (PPE) ساخته شده است که به طور مش، توسط آئودی و پورشه توسعه داده شده است، زیربنای خود را با نسل بعدی پورشه ماکان به اشتراک خواهد گذاشت.
این نمایشگر بزرگتر از نمایشگر یکپارچهای است که در حال حاضر در طیف شاسیبلندهای e-tron ارائه میشود، و بیشتر با صفحه نمایش کوچکتر Q4 e-tron که در سال 2020 معرفی شد، مطابقت دارد.
پلتفرم آن همچنین از پیشرانه های دیفرانسیل عقب با ،، کمتر پشتیب، می کند. مشخص نیست که چه مقدار بین Macan و Q6 به اشتراک گذاشته خواهد شد، زیرا احتمالاً در مشتریان کمی متفاوت عرضه خواهند شد.
ما چیزی شبیه به RS Q6 را مشاهده کردهایم که نشان میدهد آئودی در انتهای بالای سطل قطعات مش، فرو خواهد رفت.
به نظر می رسد فرمان مشابه Q4 e-tron با تابلوهای لمسی خازنی است – واضح است که آئودی به این ویژگی بحث برانگیز پایبند است، حتی اگر برند فول، واگن دور شود.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2023-audi-q6-e-tron-sportback-spied
آئودی در حال آزمایش نسخه اسپورتتر آن است Q6 e-tron SUV، قبل از رونمایی در سال 2023.
با استتار کمتر نسبت به قبل، میتو،م چینش چراغهای جلو را که در جلو ظاهر میشوند، ببینیم. در پایین، مجموعه چراغ ها با چراغ های RS3 مش، هستند.
تصاویر قبلی نشان دادهاند که آئودی Q6 e-tron دارای صفحهنمایش بزرگ و مستقل پشت فرمان است.
اتوموبیل گزارش می دهد که Macan الکتریکی دارای سیستم تمام چرخ متحرک الکتریکی خواهد بود 450 کیلو وات از قدرت و 1000 نیوتن متر از گشتاور
جالوپنیک گزارش می دهد که این خودرو از بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت حدود 100 کیلووات ساعت استفاده خواهد کرد. معماری 800 ولت امکان شارژ تا 270 کیلو وات را فراهم می کند. این برای شارژ 25 دقیقه ای از پنج تا 80 درصد خوب است.
Q6 e-tron Sportback بر روی استخوان های مشابه Q6 معمولی ساخته شده است، اما دم واگن کاربردی تر خود را برای یک خط سقف شیبدار استفاده می کند.
ماکان جدید و Q6 معمولی e-tron قرار است در سال 2023 معرفی شوند و اولین خودروهای تولیدی خواهند بود که از این پلت فرم استفاده می کنند.