مشخصات موتور الکتریکی و اندازه بسته باتری برای Q6 E-Tron و Macan EV هنوز تایید نشده است.
این شامل راه اندازی پورشه Macan EV است که پلتفرم برقی ممتاز خود را – که توسط آئودی و پورشه مش، توسعه داده شده است – با Q6 e-tron به اشتراک می گذارد.
به نظر می رسد این نمونه اولیه دارای موادی شبیه آلکانتارا روی داشبورد است، در حالی که دسته ابزار دیجیتال تا حدی پوشیده شده است، اما به نظر می رسد یک واحد مستقل نیز باشد.
در بالای پشته مرکزی مینیمالیستی قرار می گیرد و کنترل های آب و هوا را یکپارچه می کند.
همانند سایر مدلهای الکتریکی آئودی، شاید به استثنای e-tron GT، طراحی کلی آن تفاوتی اساسی با مدلهای احتراقی مانند نسل بعدی Q5 که برای رونمایی در سال 2023 تنظیم شده است، ندارد.
طبق گزارشها، خودروهای مبتنی بر PPE برد الکتریکی تا 480 کیلومتر را با یک موتور الکتریکی تک استاندارد در محور عقب و یک موتور الکتریکی ثانویه اختیاری در محور جلو برای تمام چرخهای محرک ارائه خواهند کرد.
این پلتفرم همچنین یک سیستم الکتریکی 800 ولتی مانند پلت فرم J1 مورد استفاده در پورشه تایکان و آئودی e-tron GT ارائه میکند و سرعت شارژ سریع DC تا 350 کیلووات خواهد داشت.
از نظر بیرونی، به نظر میرسد این نمونه اولیه همان سطح استتار را دارد که سایر نمونههای اخیراً مورد جاسوسی قرار گرفتهاند. Q6 e-tron مانند ا،ر شاسیبلندهای آئودی، هر دو سبک بدنه واگن و اسپرتبک شیکتر را ارائه میدهد.
Q6 e-tron را نباید با Q6 احتراقی یا Q5 e-tron برقی مبتنی بر MEB که هر دو انحصاری چین هستند، اشتباه گرفت.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2024-audi-q6-e-tron-spied-inside-and-out
پس از پایان دوره تولید خود در حدود سال 2032، آئودی تنها طیف مدل های الکتریکی را در اختیار خواهد داشت، اگرچه درهای خودروهای ICE برای ادامه فروش در چین پس از آن تاریخ باز است.
Macan EV تا سال 2024 به تعویق افتاده است و Q6 e-tron می تواند به طور مشابه تحت تأثیر قرار گیرد.
گفته میشد عرضه Q6 e-tron برای سال 2023 برنامهریزی شده بود، اما گزارشها از اروپا نشان میدهند که چالشهای موجود در شرکت نرمافزاری گروه فول، واگن، Cariad، اثر موجی داشته و عرضه برخی خودروها را به تاخیر انداخته است.
با این حال، یک نسخه اسپورتتر مورد آزمایش قرار گرفته است و میتواند از پلاک RS Q6 e-tron استفاده کند در حالی که قدرتی معادل 440 کیلووات ارائه میدهد.
در کنسول می،، دکمه استارت، انتخابگر حالت رانندگی، و دکمه تنظیم صدا، و همچنین یک شیفتر محجوب و یک جفت جا لیو، وجود دارد.
را آئودی Q6 e-tron با برادران کوچکتر (Q4 e-tron) و بزرگتر (e-tron، که به زودی به Q8 e-tron تغییر نام داده می شود) متفاوت است، و دیگر اعضای قبیله آئودی را در نظر نگیریم، با یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی بزرگ و مستقل.
فرزند وسط خانواده شاسی بلندهای الکتریکی نوپای آئودی مورد جاسوسی قرار گرفته است و ما نگاهی آشکار به کابین آن داشته ایم.
به نظر می رسد فرمان مشابه Q4 e-tron با تابلوهای لمسی خازنی است – واضح است که آئودی به این ویژگی بحث برانگیز پایبند است، حتی اگر برند فول، واگن دور شود.
آئودی متعهد شده است که توسعه مدل های جدید ICE را تا سال 2026 که نسل دوم Q8 عرضه می شود، متوقف کند. طبق گزارش ها، این Q8 با هر دو پیشرانه ICE و EV ارائه می شود.