آئودی مرکز ثقل نمونه اولیه را کاهش داده است و ادعا می کند که با انجام دینامیک سیالات مح،اتی (CFD) که آزمایش در یک تونل باد را شبیه سازی می کند، کشش آیرودینامیکی کلی را تا 15 درصد کاهش داده است.
بیشتر: آئودی RS Q e-tron قبل از معرفی داکار رونمایی شد
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/audi-rs-q-e-tron-e2-revealed-ahead-of-morocco-rally-debut
آئودی “به طور قابل توجهی بهبود یافته” خود را نشان داده است RS Q e-tron E2 نمونه اولیه مسابقه آفرود که از پنل های بدنه بازسازی شده برای عملکرد آیرودینامیکی بیشتر استفاده می کند.
آئودی RS Q e-tron E2 دارد موتورهای الکتریکی برگرفته از خودروی آئودی فرمول E در هر دو محور، با پشتیب، از یک واحد موتور ژنراتور سوم که به ،وان یک اینورتر عمل می کند و انرژی بازسازی شده را به بسته باتری لیتیوم یون 52 کیلووات ساعت.
نامگذاری E2 به کار رفته در این نمونه اولیه قبلاً در نسل دوم خودروهای رالی گروه B کواترو آئودی در دهه 1980 استفاده شده است.
نمونه اولیه مسابقه آفرود دارای یک “عملیات ساده” است که به ،وان مثال به خدمه اجازه می دهد تایرها را در صورت پنچری به طور موثرتری تعویض کنند.
به منظور رعایت ابعاد داخلی تجویز شده، کابین خلبان آئودی RS Q e-tron E2 اکنون عریضتر از قبل شده است.
یکی از نکات برجسته تغییرات بدنه بیرونی شامل تغییراتی در ،مت جلو و عقب است که اکنون به سمت داخل م،وطی شده و شبیه بدنه یک قایق است.
اگرچه آئودی وزن دقیقی برای RS Q e-tron E2 ذکر نکرده است، اما مقررات حداقل وزن 2100 کیلوگرم را تعیین می کند.
آئودی RS Q e-tron اولین مسابقه رالی خود را در رالی دو ماروک در مراکش انجام خواهد داد که از 1 تا 6 اکتبر برگزار می شود و در رالی داکار 2023 شرکت خواهد کرد.
آقای لوف، گفت: “جنبه آیرودینامیکی را نیز نباید در رالی بیاب، دست کم گرفت.”
این یک نسخه تکامل یافته از آئودی RS Q e-tron قبلی است که در ژوئیه 2021 معرفی شد، که در رالی داکار 2022 در ژانویه چهار پیروزی ،ب کرد.
به جای تغذیه مستقیم چرخ ها، بین 4500 تا 6000 دور در دقیقه کار می کند تا بسته باتری را تغذیه کند.
آئودی ادعا می کند RS Q e-tron E2 می تواند سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در یک سطح شل در کمتر از 4.5 ث،ه انجام دهد و حدا،ر سرعت به 170 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
ا،ل لوف،، طراح ارشد RS Q e-tron گفت: “آئودی RS Q e-tron E2 از یک ،مت بدنه نسبت به مدل قبلی خود استفاده نمی کند.”
قوس چرخ های بزرگ نیز برای کاهش وزن و بهینه سازی جریان هوا اصلاح شده اند.
اگرچه تغییرات زیادی در بدنه RS Q e-tron E2 ایجاد شده است، اما پیشرانه افزایش برد الکتریکی آن حفظ شده است.
کل ،وجی سیستم در این آ،ین نمونه اولیه حدود 288 کیلووات قدرت است، اما ما از قبل می د،م که توان آن 500 کیلووات است.
آئودی همچنین خاطرنشان میکند که رینگهای 10 پره روتیفرم «خیلی سادهتر» هستند.
پشتیب، از بسته باتری 52 کیلووات ساعتی است موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی از ماشین DTM فعلی آئودی.
درایو از طریق یک گیرب، مسابقه ای تک سرعته ارسال می شود.
اکنون پانل های بدنه قابل جابجایی به جای پوشش های حجیم قبلی در کناره های نمونه اولیه وجود دارد.
همچنین یک دیفرانسیل مرکز مجازی مبتنی بر نرم افزار و همچنین دیفرانسیل فیزیکی با لغزش محدود در هر محور وجود دارد.