شبدر چهار برگی نمادین پاسخ آلفارومئو به محصولات با کارایی بالا AMG و M است و از تاریخچه ای غنی پشتیب، می کند که پیش از این نام های عملکرد آلم، تثبیت شده است. شبدر چهار برگ برای اولین بار در سال 1923 در اتومبیل های مسابقه آلفا ظاهر شد و از آن زمان تاکنون بخشی از میراث غنی آلفا بوده است. Giulia Quadrifoglio نسخهی برتر از سدان جولیا است که با سختافزارهای با کارایی بالا همراه است، که با موتور 2.9 لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو مشتق شده از فراری شروع میشود که 505 ، بخار قدرت و 443 پوند فوت میسازد. گشتاور و نیرو از طریق یک گیرب، هشت سرعته اتوماتیک پاسخگو به چرخ های عقب ارسال می شود. این سدان RWD آلفا با موتور قدرتمند ایتالیاییاش میتواند به راحتی چرخهای عقب را روشن کند و با وجود اینکه شاسی به خوبی متعادل است، آلفا یک سدان عملکرد بخشنده نیست و به مهارت و دقت بسیار بیشتری نسبت به سایر خودروهای این بخش نیاز دارد. در مورد خودروهای دیگر، جولیا کوادریفوگلیو با خودروهایی مانند مرسدس C63 AMG، BMW M3 و Audi RS4 رقابت میکند.
نگهداری آلفارومئوس ممکن است گران باشد و هزینه نگهداری در طول 5 سال به 5000 دلار برسد.
آیا آلفارومئو وسیله نقلیه خوبی است؟
نه، همه آلفارومئوها ارزش خود را به خوبی حفظ نمی کنند، اما برخی از نسخه های جدیدتر با عملکرد بالا مانند Giulia Quadrifoglio ارزش فروش مجدد خوبی دارند.
آیا نگهداری آلفارومئو ارزان است؟
آلفارومئو جولیا
آلفارومئو استلویو تلاش این خودروساز ایتالیایی برای جذب افراد عادی با ساخت یک SUV عملی است که هدف آن جذب مخاطبان بیشتر است. استلویو زیربنای خود را با سدان جولیا به اشتراک می گذارد، در نتیجه، یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ خطی چهارگانه ی،ان را دریافت می کند که 280 ، بخار قدرت و 306 پوند فوت گشتاور تولید می کند و به گیرب، هشت سرعته اتوماتیک متصل می شود. درست مانند سدان جولیا، Stelvio به صورت استاندارد دارای RWD در تریم پایه Sprint است، در حالی که Ti و Veloce برتر هر دو دارای AWD به صورت استاندارد هستند. همه این سخت افزارهای سطح بالا به این م،ی است که Stelvio یک SUV واقعا سریع و به طرز شگفت انگیزی خوش رفتار است که دوست دارد تحت فشار قرار گیرد و سطوحی از لذت را ارائه می دهد که هیچ SUV دیگری در این بخش ارائه نمی دهد، شاید به جز پورشه ماکان.
نام جولیا یکی از مهمترین و نمادینترین نامهای تاریخ غنی آلفارومئو است، بنابراین زم، که آلفارومئو تصمیم گرفت نام جولیا را در سال 2015، پس از نزدیک به 40 سال غیبت، احیا کند. ،یب آلفارومئوامیدها زیاد بود، به ویژه از زم، که آلفارومئو در قرن بیست و یکم به ساخت هاچ بک ها و سدان های غیرقابل اعتماد و دیفرانسیل جلو کاهش یافت و جولیا همه اینها را تغییر داد. جولیا یک سدان ایتالیایی و RWD است که برای مق، با رقبای معتبر آلم، مانند بیامو سری 3 و مرسدس ک، C طراحی شده است و برای سال 2022 از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار خطی بهره میبرد که باعث میشود 280 ، بخار قدرت و 306 پوند فوت گشتاور. این ارقام بسیار چشمگیر و قابل قبول هستند، برخلاف رقبای خود در این سگمنت، جولیا در حال حاضر گزینه های موتور متعدد یا حتی یک نوع هیب، را ارائه نمی دهد، اما آن را با موتور قوی خود که پر از شخصیت و دینامیک شاسی اسپرت است جبران می کند. . جولیا همچنین سریعتر از ا،ر رقبا است و سرعت 0-60 مایل در ساعت تنها 5.4 ث،ه به واسطه گیرب، هشت سرعته با تعویض سریع و پیشرانه AWD اختیاری است.
اما، صرف نظر از پوسته حجیم، Stelvio Quadrifoglio مانند هیچ SUV دیگری در ک، خود کنترل و رانندگی می کند و از همان ابتدا رام نشده است، چیزی که نمی توان در مورد رقبای متمدن آلم، آن گفت. در داخل، دقیقاً شبیه یک استلویو معمولی است که چیز خوبی است و تمام فناوری های ضروری از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی به روز شده 8.8 اینچی با ناوبری داخلی با 12 بلندگوی سیستم صوتی Harman Kardon در میان سایر موارد را در اختیار دارد. Stelvio Quadrifoglio با قیمتهایی که از 85650 دلار شروع میشود، با سایر شاسیبلندهای کامپکت سریع و لو، مانند BMW X3M، Porsche Macan Turbo و Mercedes GLC63 AMG رقابت میکند.
آلفارومئو توناله
آلفارومئو تصمیم گرفت نام اولین شاسی بلند خود را به نام پاس خائنانه Stelvio و دلیل خوبی داشته باشد، زیرا Stelvio در ظاهر Quadrifoglio با عملکرد بالا، شاید یکی از بهترین SUV های حکاکی دره ای باشد که تا کنون ساخته شده است، به خصوص در آواتار Quadrifoglio. بله، آلفا از سال 2019 به شاسیبلند استلویو با عملکرد بالا شبدری را ارائه کرده است. این خودرو با یک تغییر عمده، که AWD است، به اشتراک زیربنای خود با Giulia Quadrifoglio ادامه میدهد. اضافه شدن AWD کیفیت من،ی برای آنچه که اساساً یک SUV جمع و جور است، است، اما جدای از ظاهر، در نحوه شتاب گیری یا تغییر جهت آن چندان SUV نیست. استلویو با استفاده از همان موتور 2.9 لیتری V-6 توئین توربوشارژر مشتق شده از فراری که 505 ، بخار قدرت و 443 پوند فوت گشتاور تولید می کند، به لطف سیستم درخشان AWD که شاید بزرگترین سیستم است، نسبت به همتای سدان خود به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد. وجه تمایز بین سخت افزار جولیا و استلویو کوادریفوگلیو.
برای بازار ایالات متحده، Tonale به ،وان PHEV یا با یک موتور گازی معمولی ارائه می شود. نسخه معمولی آلفارومئو توناله از یک موتور 2.0 لیتری توربو خط چهار با 256 ، بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور بهره می برد، در حالی که نسخه PHEV از یک توربوشارژ 1.3 لیتری چهار خطی استفاده می کند که در کنار آن کار می کند. یک موتور الکتریکی که چرخ های عقب را با استفاده از یک بسته باتری 15.5 کیلووات ساعتی تغذیه می کند و مجموع قدرت ،وجی برای این مجموعه 272 ، بخار ،ن زده می شود، اما نسخه PHEV بعداً به بازار عرضه خواهد شد. فضای داخلی نیز بدون تردید آلفا با داشبورد لایه ای و طراحی دلپذیر است، حتی اگر کیفیت آن در سطح آئودی یا BMW نباشد. اما آلفا در بخش دینامیک با Tonale که بهترین بازخورد رانندگی و تعادل شاسی را در این بخش ارائه میکند، دوباره برنده آن میشود، که آن را تبدیل به کراس اووری میکند که واقعاً از رانندگی لذت خواهید برد. Tonale با قیمت هایی که از حدود 38000 دلار شروع می شود، یک محصول آلفارومئو با قیمت و بسته بندی معقول است که انتظار می رود تا پایان سال به فروش برسد.
سوالات متداول:
آیا آلفارومئو ساخت فراری است؟
فضای داخلی نیز معمولاً ایتالیایی است با تزئینات عجیب و غریب، بدون فضای ذخیره سازی، و صندلی عقب تنگ، اما همه چیز کار می کند، و داشبورد متمرکز بر راننده است. همچنین از بهترین فناوری Stellantis با سیستم اطلاعات سرگرمی بهروز بهره میبرد که بزرگتر از قبل است و از ویژگیهای استانداردی مانند ناوبری داخلی، شارژ بیسیم تلفن و موارد دیگر بهره میبرد. سطوح تریم جولیا از نامگذاری استاندارد آلفا پیروی می کند که شامل Sprint سطح پایه، Ti با مشخصات متوسط و Veloce برتر است. اما دلیل واقعی ،ید جولیا ،یبی از استایل زیبای ایتالیایی و شاسی فوق العاده متعادل آن است.
آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو
با توجه به ابعاد نسبتاً جمع و جور و موقعیت صندلی بلند، چرخیدن در شهر بسیار راحت است، مانور دادن با آن آسان است، اما تنها چیزی که زندگی با Stelvio را کمی چالش برانگیز می کند، سیستم تعلیق سفت آن است که حتی اگر در ارتفاع بالا دینامیک رانندگی عالی به آن می دهد. سرعت ها و در جاده های پر پیچ و خم، همان سیستم تعلیق در سرعت های پایین احساس می شود که بالا و پایین می آیند. همانطور که گفته شد، فضای داخلی بسیار کاربردی است و به خوبی با همان سیستم اطلاعات و سرگرمی و فناوری Giulia مجهز شده است، فقط با کاربردی بودن طراحی هاچ بک و صندوق عقب بزرگ. Stelvio فضای بازار را با رقبای معتبری مانند BMW X3 و Audi Q5 به اشتراک می گذارد و با قیمت پایه 45550 دلار، آلفارومئو استلویو یک مورد بسیار قانع کننده برای همه ،، است که به دنبال یک SUV سرگرم کننده و جمع و جور هستند.
آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو
آلفارومئو توناله کاملاً جدید، کراس اوور کامپکت این خودروساز ایتالیایی در بازار انبوه است که از اینجا به بعد باید بخش عمده ای از فروش این شرکت را به ارمغان بیاورد و برای اطمینان از این موضوع، آلفارومئو تمام مراحل را پشت سر گذاشته و لیستی از ویژگی های جذاب به Tonale داده است. . برای شروع، Tonale اولین هیب، من، آلفا است و دارای چندین گزینه موتور و گواهی دیجیتال NFT است. Tonale بر اساس نسخه اصلاح شده پلت فرم کراس اوور SCCS است که زیربنای سایر محصولات Stellantis مانند Fiat 500X و Jeep Renegade است. با وجود اینکه پلتفرم مش، است، استایل آن جادوی ایتالیایی خالص است با ،اصر نورپردازی مشخص آلفا، بند های جسورانه و چین هایی که به آن نسبت به رقبای خود حضور بیشتری می بخشد. در مورد رقبا، زم، که Tonale اوا، امسال به ،وان مدل سال 2023 وارد بازار شود، با کراس اوورهای پریمیوم دیگری مانند BMW X1، Audi Q3 و مرسدس GLA رقابت خواهد کرد.
آلفارومئو یک برند ایتالیایی نمادین است که خودروهای ممتاز و اسپرتی مانند سدان جولیا و شاسی بلند استلویو تولید میکند.
منبع: https://www.tops،d.com/cars/every-model-in-alfa-romeo-s-lineup-all-5-shamelessly-ranked-ar196906.html
بله، آلفارومئو یک خودروساز ممتاز است و ارزانترین خودرو در این محدوده از حدود 38000 دلار شروع میشود.