این تنها کشوری نیست که به دنبال کاهش وابستگی خود به مواد خام برای باتری خودروهای الکتریکی است، زیرا اخیراً قانون کاهش تورم ایالات متحده تصویب شده است که خودروسازان را تشویق میکند تا خودروهای برقی و باتریهای محلی را تولید کنند.
چین بازار مهمی برای خودروسازان آلم، است.
در سند راهبردی آمده است: «برای ما اولویت است که چنین ریسکهایی را به سرعت و با هزینهای که برای اقتصاد آلمان قابل قبول است کاهش دهیم، بهویژه اگر این خطرات مربوط به محصولاتی باشد که برای سلامتی، انتقال انرژی یا نوآوریهای فناوری ضروری هستند».
با این حال، با توجه به اینکه خودروسازان چینی در طول سالها درسهای زیادی گرفتهاند و خودروهای پیچیدهتری را با فناوری کاملاً مدرن روانه بازار کردهاند، بازار بسیار رقابتیتر شده است.
این بی،ه میگوید که مشارکت مواد خام آلمان “به نفع همه کشورهای درگیر” خواهد بود، با هدف “حمایت از شرکای خود در حفظ ارزش بیشتر در کشورهای خود”.
آلمان میگوید که «به دنبال جدایی از چین» در بخش فناوری نیست، زیرا «ایجاد فناوریهای مجزا به نفع ما نیست».
در این سند آمده است: «از نظر سیاست خارجی، چین با قاطعیت بیشتری به دنبال منافع خود است و به طرق مختلف تلاش میکند تا نظم بینالمللی مبتنی بر قو،ن موجود را تغییر دهد.
سند استراتژی به طور خاص به وابستگی آلمان به چین برای ف،ات مختلف، خاکهای کمیاب و باتریهای لیتیومی اشاره میکند.
در حالی که BYD در سال گذشته در میان خودروسازان چینی با فروش 1,804,624 خودرو، اولین جایگاه را در میان خودروسازان در چین به دست آورد، اگر فروش دو سرمایه گذاری مش، داخلی فول، واگن را با هم ،یب کنیم، مجموع 3,022,537 خودرو می شود.
این بی،ه می افزاید: «این بر امنیت اروپا و جهان تأثیر می گذارد» و اشاره می کند که روابط کشور با دیگران «به طور قابل توجهی در نتیجه این رویکرد قوی بدتر شده است».
همچنین به تشریح نگر،های ژئوپلیتیکی مختلف، از جمله نفوذ فزاینده چین در منطقه هند و اقیانوس آرام، تقویت روابط با روسیه و دومین هزینههای دفاعی آن میپردازد.
نه تنها این، خودروسازان چینی در حال گسترش حضور جه، خود از جمله در خود اروپا هستند.
اولاف شو،، صدراعظم آلمان که چین را «همزمان یک شریک، رقیب و رقیب سیستمی» میخواند، سند استراتژی نسبتاً سطح بالایی را منتشر کرده است که ارزشهای آن را تأیید میکند و چگونگی محافظت از منافع خود را مشخص میکند.
آلمان می گوید زنجیره های تامین خود را متنوع می کند تا ریسک را به طور گسترده تر گسترش دهد.
علاوه بر خودروهای برندهای چینی مانند لوتوس، پولستار و ولوو، بازار خودروهای برقی اروپا مملو از نامهای چینی مانند Aiways، BYD، GWM (از طریق برند Ora)، MG، Nio و Xpeng است. برخی از این شرکت ها، مانند MG و GWM، خودروهای احتراقی یا هیب، را نیز می فروشند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/germany-wants-to-use-less-،ese-material-in-its-cars
همچنین استدلال میکند که استراتژی اقتصادی چین «هدف دارد این کشور را کمتر به سایر کشورها وابسته کند، در حالی که زنجیرههای تولید بینالمللی را بیشتر به چین وابسته کند».
با این حال، می گوید در حال تشدید همکاری های بین المللی در حوزه نوآوری های تکنولوژیکی است و قصد دارد همکاری خود را با “شریک هایی که ارزش های ما را به اشتراک می گذارند” تقویت کند.
آلمان می خواهد وابستگی خود به چین، مهمترین شریک تجاری خود را کاهش دهد و این شامل موادی است که برای تراشه های نیمه هادی و باتری خودروهای الکتریکی وارد می کند.
با انجام این کار، ما نه تنها رونق را در کشورهای مبدأ ارتقا می دهیم، بلکه با ،ب تخصص و نوآوری، مستقل از است،اج صرف مواد خام، رقابت طول، مدت شرکت های آنجا را نیز ارتقا می دهیم.
فول، واگن یکی از اولین خودروسازان خارجی بود که در دهه 1980 با یک شریک چینی سرمایه گذاری مش، ایجاد کرد و کارخانه ای در آنجا ساخت.
بامو و مرسدس بنز نیز سرمایهگذاریهای مش،ی در بزرگترین بازار خودروی جهان دارند.
به سرعت به قرن بیست و یکم می رسیم و هنوز هم از سهم بازار قابل توجهی در چین برخوردار است.
با این حال، ما می خواهیم از وابستگی های بحر، در آینده اجتناب کنیم. با [the strategy] ما در حال پاسخ به چینی هستیم که در حال تغییر است و موضع تهاجمی تری اتخاذ می کند.»
صدراعظم شو، در توییتر گفت: «هدف قطع ارتباط ما نیست.
با این حال، می گوید که علیرغم رقابت سیستماتیک، دو کشور می توانند با هم همکاری کنند – مشروط بر اینکه شرایط منصفانه باشد.
آلمان می گوید نه تنها وابستگی خود به چین را به ،وان وسیله ای برای کاهش خطر کاهش می دهد، بلکه در پاسخ به نگر، ها در مورد عقب نشینی ابرقدرت آسیایی در مورد حقوق مدنی و سیاسی و محدود ، تماس با موسسات تحقیقاتی و سازمان های ،تی است.