آیا استفاده از کروز کنترل برای پلاک های L مجاز است؟

و این سیستم‌های ظاهراً پیشرفته هنوز هم می‌توانند اشتباه کنند. من در خودروهایی بوده‌ام که محدودیت سرعت را در صفحه اطلاعات راننده 110 کیلومتر در ساعت نشان داده‌اند، اما محدودیت واقعی در خیابان مس، که رانندگی می‌کردم 50 کیلومتر در ساعت بوده است.

و نوع دیگری از کروز کنترل تطبیقی ​​وجود دارد که – نسبتاً نگران کننده – هنگامی که سرعت به یک نقطه خاص کاهش می یابد، قطع می شود. هیچ چیز مثل این نیست که در یک جاده چند لاین رانندگی کنید و برای حفظ سرعت و فاصله خود به ماشین تکیه کنید، فقط تصمیم می گیرد که با سرعت کمتر از 30 کیلومتر در ساعت کار نکند، همانطور که قبلا برای من اتفاق افتاده است. .

به ،وان مشاوره حقوقی در نظر گرفته نشده است. با مقامات مربوطه راه در ایالت یا قلمرو خود تماس بگیرید.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/is-it-legal-for-l-platers-to-use-cruise-control

علاوه بر این، برخی از وسایل نقلیه جدید ممکن است سیستم‌های کروز کنترل «هوشمند» تصفیه‌نشده‌ای داشته باشند که سرعت خودرو را در پیچ‌ها یا پیچ‌ها در جاده کاهش می‌دهد، حتی اگر محدودیت سرعت پیشنهادی علامت‌گذاری شده بالاتر از سرعتی باشد که شما تعیین کرده‌اید.

هیچ پیشنهاد قانونی در این مورد وجود ندارد. در واقع، وقتی صحبت از ایمنی راننده و ایمنی همه کاربران جاده می شود، استفاده از کروز کنترل برای زبان آموزان می تواند یک چیز خوب باشد.

  • آیا استفاده از کروز کنترل برای پلاک های L مجاز است؟

اگر اطلاع ندارید، انواع مختلفی از کروز کنترل وجود دارد. در اینجا خلاصه ای از افراد عادی است.

یک نوع پیشرفته‌تر کروز کنترل، کروز کنترل تطبیقی ​​یا مبتنی بر رادار است که به راننده اجازه می‌دهد فاصله‌ای را که می‌خواهد بین ماشین خود و ماشین جلویی حفظ کند، تعیین کند. اگر خودروی جلویی سرعت خود را کاهش دهد یا به شدت ترمز کند، خودروی زیر باید اساساً حرکات خودروی اصلی را تقلید کند.

کروز کنترل اساساً طوری طراحی شده بود که رانندگی در مسافت‌های طول،‌تر را خسته‌تر کند، با این نکته که یک راننده می‌تواند بدون نقض قو،ن سرعت، و با آرامشی که در مورد آنها وجود داشته باشد، در مقصد خود پیاده شود، زیرا آنها این کار را نمی‌،د. هر کار بیهوده ای را با پای راست خود انجام دهند.

در واقع، سناریوهایی وجود دارد که بدنه های اوج نشان می دهد رانندگان نباید از کروز کنترل استفاده کنند. انجمن سلطنتی اتومبیل استرالیای ج،ی پیشنهاد می‌کند که بهترین روش استفاده ن، از کروز کنترل زم، است که محدودیت سرعت 60 کیلومتر در ساعت یا کمتر است، هنگام مذاکره در پیچ‌ها یا زم، که خواب‌آلود هستید.

سایر سیستم‌های کروز کنترل حتی می‌توانند با زدن دکمه‌ای روی فرمان، سرعت خود را با علائم محدودیت سرعت تطبیق دهند. و حتی برخی هستند که به طور خودکار با محدودیت سرعت علامت‌گذاری شده برای شما تنظیم می‌شوند، بدون مداخله (که معمولاً به ،وان کروز کنترل هوشمند شناخته می‌شود).

  • آیا استفاده از کروز کنترل برای پلاک های L مجاز است؟

رایج‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع به شما امکان می‌دهد سرعتی را که می‌خواهید با آن سفر کنید تنظیم کنید و ماشین آن سرعت را (در حد منطق) حفظ کند.

در حال حاضر، تفاوت‌هایی بین سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی ​​وجود دارد، از جمله اینکه برخی از آن‌ها دارای فناوری «ترافیک» یا «stop-and-go» هستند که اساساً به خودرو اجازه می‌دهد تا کاملاً متوقف شود و سپس بدون هیچ‌گونه هیچ‌گونه هیچ‌کدام از آن‌ها دوباره راه‌اندازی شود. دخالت راننده

و ماشین‌های جدیدتری با سیستم‌های کروز کنترل وجود دارند که به داده‌های نقشه‌برداری مرتبط هستند و سرعت ماشین را بر اساس جایی که نقشه فکر می‌کند در آن هستید تغییر می‌دهد. من هم یکی از آن‌ها را تجربه کرده‌ام – رانندگی با سرعت مجاز 80 کیلومتر در ساعت در تونلی در سیدنی، ماشین لو،ی که در آن بودم، تصمیم گرفتم فکر کنم که در خیابان‌های سطح بالا رانندگی می‌کند، به ،وان ماشین روی ترمز می‌زند. “فکر کردم” در منطقه مدرسه 40 کیلومتر در ساعت است.

در بخش‌هایی از استرالیا داست، از همسران پیر وجود دارد که نشان می‌دهد در صورتی که یک بشقاب L هستید، استفاده از کروز کنترل غیرقانونی است.

  • رانندگان یادگیرنده باید تمام عملکردهای وسیله نقلیه خود را یاد بگیرند
  • ممکن است توصیه نشود، اما استفاده از کروز کنترل برای پلاک L غیرقانونی نیست
  • تا زم، که راننده تمام قو،ن دیگر را رعایت کند، خوب است

با این حال، در خودروهای مدرن، سیستم‌های کروز کنترل بسیار متفاوت هستند، و با فشار مداوم برای وسایل نقلیه خودران حتی بیشتر که می‌توانند شتاب بگیرند، ترمز کنند، هدایت کنند، پارک کنند و – اگر به آقای ماسک اعتقاد دارید – کاملاً خودشان رانندگی کنند، می‌توان استدلال کرد که L Platers به ​​جای کمک خلبان یک وسیله نقلیه، رانندگی را یاد نمی گیرند.

نسخه‌های دیگر راننده را م،م می‌کنند که دکمه‌ای روی فرمان بزند یا روی پدال گاز ضربه بزند تا با سرعت تعیین‌شده اولیه دوباره شروع به کار کند (البته، در ترافیک، خودرو همچنان بر اساس سرعت وسایل نقلیه جلویی قضاوت می‌کند که چه سرعتی باید برود).

از جنبه های مثبت سیستم های کروز کنترل مدرن، بسیاری از آنها اکنون یک محدود کننده سرعت ارائه می دهند که به راننده اجازه می دهد سرعتی را تنظیم کند که نمی خواهد از آن تجاوز کند. برای L-platers و P-platers به ​​طور ی،ان، این می تواند یک فن آوری فوق العاده برای اطمینان از عدم مغایرت آنها با قانون باشد. برای اطلاعات بیشتر محدودیت‌های سرعت ما را برای داستان پلاک‌های L و P بررسی کنید.

بنابراین، نه، استفاده از کروز کنترل برای یک راننده یادگیرنده غیرقانونی نیست. اما این به آن پلاک L بستگی دارد، و شخصی که در کنار آنها نشسته است – خواه والدین، خواهر و برادر، بستگان یا مربی رانندگی – مطمئن شود که از آن به درستی، ایمن و هوشمندانه استفاده می شود.