اول، بالا بردن 4×4، ute، ماشین یا SUV خود به چه م،است؟ اساساً، شما سعی میکنید بدنه خودرو را بالا ببرید تا فاصله بیشتری از سطح زمین داشته باشید و در نتیجه توانایی بیشتری در خارج از جاده داشته باشید.
طبق سایت این و،خانه: «آیین نامه ملی رویه برای ساخت و اصلاح خودروهای سبک (VSB 14) توسط اعضای کارگروه هیئت صدور گواهینامه وسایل نقلیه موتوری استرالیا با مشورت صنعت، گروه های کاربر، سازمان های ،تی و افراد دارای یک علاقه به اصلاح وسایل نقلیه سبک و/یا ساخت وسایل نقلیه سبک جداگانه (ICV).
و علاوه بر این، به یاد داشته باشید که اگر ،تیک های بزرگتر و تهاجمی تر برای همه زمین یا ،تیک های گلی را روی آن قرار دهید، آنها ارتفاع وسیله نقلیه را نیز بالا می برند. بنابراین اگر نمی خواهید مراحل صدور گواهینامه را طی کنید، باید مح،ات را انجام دهید.
اینها معمولاً سادهتر و ارزانتر از سایر گزینههای بالابر هستند، اما برخلاف بسیاری از گزینههای بالابر تعلیق، تغییر ارتفاع قابل تنظیم را ارائه نمیدهند.
کیتهای بالابر پشتیبان کارخانه به این م،ی است که شما نیازی به خواندن ریز در اسناد گارانتی خود ندارید، زیرا در غیر این صورت، در صورت ایجاد تغییرات در سیستم تعلیق خودرو از طریق ،بوکاری غیر از کانالهای رسمی سازنده، ممکن است پوشش گارانتی خود را باطل کنید. .
به ،وان مشاوره حقوقی در نظر گرفته نشده است. با مقامات مربوطه راه در ایالت یا قلمرو خود تماس بگیرید.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/is-it-legal-to-lift-your-4wd-ute-in-australi،
علاوه بر این، “اصلاحات قابل توجه” زیر نیاز به ارزیابی دارند:
- تغییر در سیستم تعلیق خودرو:
- من. که ارتفاع سواری خودرو را بین 50 تا 125 میلی متر افزایش می دهد.
- یا ii. تا 125 میلی متر که با افزایش قطر چرخ و تایر ،یبی تا 50 میلی متر، ارتفاع سواری خودرو را بین 75 تا 150 میلی متر افزایش می دهد.
- نصب سیستم ارتفاع سواری متغیر
- هر گونه افزایش در ارتفاع سواری با استفاده از بالابر بدن
- تغییر در قطر ،یب چرخ و ،تیک بیش از +/- 7٪ از بزرگترین اندازه مشخص شده توسط سازنده خودرو
به نظر می رسد هر،ی که این روزها وسیله نقلیه چهار چرخ متحرک دارد اصرار دارد که آن را با کیت بالابر و چرخ نصب کند.
به این ترتیب، شما فقط میتو،د مقدار مشخصی از بالابر را قبل از نیاز به گواهینامه برای کار انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است به دلیل رانندگی یک وسیله نقلیه غیرقابل رانندگی از کار خارج شوید.
بعلاوه، علیرغم اینکه لیست “اصلاحات قابل توجه” ذکر شده در بالا بیان می کند که بالابرهای بدنه نیاز به گواهینامه دارند، VSB 14 بخش LS – تعلیق و فرمان بیان می کند که “بالا بردن وسیله نقلیه با کیت بالابر بدنه به شرطی که ارتفاع وسیله نقلیه اصلی بیش از 50 میلی متر افزایش نیابد. برای شرایط و محدودیتها به بخش 4.11 مراجعه کنید» به گواهی نیازی ندارد.
شما ممکن است یک بالابر بدنه را انتخاب کنید، که برای خودروهای شاسی بلند نردب، و خودروهای بدنه روی قاب، مجموعه ای از فاصله دهنده ها بین شاسی و بدنه خودرو اضافه می شود و در نتیجه بدنه خودرو را به هر درجه ای که می رسد بالا می برد. بلوک های فاصله دیکته می کنند.
اگر وسیله نقلیه قدیمیتری دارید که قصد بلند ، آن را دارید، برای شما مهم نیست، اما هنوز قو،ن و مقررات زیادی در مورد کارهایی که میتو،د انجام دهید و نمیتو،د هنگام بلند ، وسیله نقلیه خود انجام دهید وجود دارد.
برخی از برندها حتی کیت های بالابر را به ،وان یک وسیله جانبی برای خودروهای جدید و شاسی بلندها ارائه می کنند تا حدس و گمان را از تغییر خودرو توسط شخص دیگری حذف کنند.
- شما از نظر قانونی مجاز به بلند ، وسیله نقلیه خود هستید – تا حدی
- اندازه آسانسور مورد نظر شما می تواند به گواهی نیاز داشته باشد
- افزایش ارتفاع سواری شما می تواند توانایی بهتری در خارج از جاده را ایجاد کند، اما ممکن است احساس بسیار متفاوتی در رانندگی داشته باشید
دپارتمان زیرساخت، حمل و نقل و وسایل نقلیه ،ت استرالیا، آیین نامه ملی عملکرد برای ساخت و اصلاح خودروهای سبک (NCOP) را منتشر می کند که شامل مجموعه ای از دستورالعمل های زنده و قابل تغییر برای اصلاحات خودرو است.
اگر یک بالابر تعلیق را انتخاب کنید – به موجب آن سیستم تعلیق استاندارد OEM را با کمک فنرها و فنرهای سنگین تر با سفر طول، تر و در نتیجه فاصله بیشتر از سطح زمین تغییر دهید – به طور بالقوه قادر خواهید بود تغییر ارتفاع را متن، با وضعیتی که می خواهید بدست آورید تنظیم کنید.
تحت VSB 14، اصلاحات بالابر وسیله نقلیه که ارتفاع وسیله نقلیه را بیش از 50 میلی متر افزایش می دهد، نیاز به گواهی دارد: “VSB 14 مست،م این است که هر گونه تغییر در ارتفاع سواری بیش از 50 میلی متر باید بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه به دست می آید، گواهی شود.”