مزدا علیرغم افزایش سن خود، محدوده به روز شده ای را برای سال 2023 تایید کرده است که ،وان آن توسط نسخه فانتزی 20th Anniversary منتشر شده است.
با توجه به ذکر PHEV و گزینه های EV، انتظار می رود سدان های الکتریکی جدید در چین بر اساس معماری مقیاس پذیر چند راه حل SkyActiv ساخته شوند. علاوه بر این، ماهیت جه، این پلت فرم می تواند به این م،ی باشد که این وسایل نقلیه یا انواع آنها می توانند راه خود را به بازارهایی مانند استرالیا باز کنند.
مدل های برقی مزدا عمدتاً با در نظر گرفتن ژاپن، اروپا، ایالات متحده آمریکا، چین و آسه آن در حال توسعه هستند. برخی از – شاید همه – هیب، های مزدا از فناوری دارای مجوز تویوتا استفاده خواهند کرد و ما شاهد بوده ایم که CX-50 Hybrid اولین خودرویی است که این جنبه خاص را به خود اختصاص داده است.
پیشنمایش کانسپت مزدا تاکری 2011، نسل GJ 6 دومین مدل در خط تولید این برند بود که مجموعهای از فناوریهای شاسی و پیشرانه Skyactiv مزدا را در خود داشت و فرزند پوستر زبان طراحی کودو این شرکت بود.
برای اطلاع از آ،ین اخبار با CarExpert همراه باشید
در حالی که شایعات در مورد مزدا 6 محرکه عقب بر اساس معماری بزرگ این شرکت – که اساس شاسی بلندهای CX-60 و CX-90 است – با شش موتور خطی برای سال ها در حال چرخش است، مزدا 6 جدید در عقب را رد کرده است. درایو Large Architecture، اما همچنان در آینده این پلاک در سطح جه، مادر باقی مانده است.
با بررسی شبکه اجتماعی Weibo چین، جزئیات زیادی در مورد این مدلهای برقی آینده ارائه نشده است، جز اینکه چانگان مزدا در حال برنامهریزی یک حمله الکتریکی در سالهای آینده است.
مشخص نیست که آیا این دو PHEV و EV های جدید چانگان مزدا بر اساس مدل های موجود خواهند بود یا خیر.
این امر برقی شدن یا چیدمان محرکه عقب در آینده مزدا 6 را رد نمی کند، اما به این م،ی است که ممکن است آنطور که بسیاری انتظار داشتند شاهد یک سدان و واگن سایز متوسط جدید با قدرت شش خطی نباشیم.
سال گذشته، مزدا دو معماری خودروی آینده را شرح داد که 100 درصد از مجموعه جه، خود را به درجات مختلف برقی خواهد کرد، از جمله معماری اختصاصی خودروی الکتریکی.
در حال حاضر، مزدا فقط سدانهای دوگانه را در بازار چین میفروشد – مزدا 3 و مزدا 6. از نظر برقیسازی، چانگان مزدا فقط CX-30 EV را دارد، یک مدل مهندسی محلی که به طور موثری یک موتور الکتریکی 162 کیلووات/300 نیوتنمتر و 611 را تقویت میکند. بسته باتری کیلووات ساعتی زیر بدنه جمع و جور CX-30 – که با تعلیق جک شده و کیت بدنه آن برای قرار دادن اجزای اضافی کمی عجیب به نظر می رسد.
چانگان مزدا نقشه راه فوق را در رویداد شانگهای ارائه کرد و CX-50 Hybrid را برای بازار چین در فرآیندی که از فناوری هیب، تویوتا استفاده می کند، معرفی کرد. به نظر می رسد دو خودروی دیگر سدان هستند و هر دو نسخه هیب، پلاگین (PHEV) و باتری الکتریکی برای هر کدام تایید شده اند.
حرکت به سوی معماری مقیاسپذیر چند راهحلی SkyActiv که از هر دو مدل چرخمحرک جلو با طرح موتور تراورس و خودروهای چرخمحرک عقب با تنظیم موتور طولی پشتیب، میکند، مطابق با مزدا است که نشان میدهد 6 جدید ساخته نخواهد شد. در معماری بزرگی که زیربنای شاسی بلندهای CX-60 و CX-90 و همچنین CX-70 و CX-80 آینده است.
بیشتر: همه چیز مزدا 6
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/could-the-mazda-6-be-replaced-by-a-،ese-electric-car
نسل سوم مزدا 6 کنونی از سال 2012 عرضه شده است و این پلتفرم بیش از یک دهه قدمت دارد.
ویژه سالگرد، که رسماً مزدا 6 2023 20th Anniversary Edition نامیده می شود، یادآور دو دهه و بیش از 144000 فروش خودروی سواری شاخص این برند ژاپنی در استرالیا است.
مزدا بین سالهای 2022 تا 2025، پنج مدل هیب،، پنج هیب، پلاگین و سه مدل یا نوع الکتریکی خالص عرضه خواهد کرد. اینها بر اساس معماری مقیاس پذیر چند راه حل SkyActivکه از هر دو مدل دیفرانسیل جلو با طرح موتور تراورس و خودروهای دیفرانسیل عقب با تنظیم موتور طولی پشتیب، می کند.
با این حال، نمایشگاه خودروی شانگهای اخیر شاهد سرمایهگذاری مش، این برند ژاپنی در چین بود که یک جفت خودروی برقی آینده را در یک محصول معرفی کرد که یکی از آنها میتواند مزدا 6 جدید باشد.
تغییرات دیگر عبارتند از یک موتور 2.5 لیتری توربو بنزینی Skyactiv-G اصلاح شده با ضربه قدرت ملایم و افزایش گشتاور در بیش از 4000 دور در دقیقه، در حالی که گیرب، اتوماتیک شش سرعته نیز برای عملکرد بهتر تغییر کرده است.
علاوه بر این، این شرکت یک پلت فرم اختصاصی EV جدید به نام the را توسعه خواهد داد معماری EV مقیاس پذیر SkyActivکه بین سالهای 2025 تا 2030 عرضه خواهد شد. مشخص نیست که چه تعداد خودرو برای پلتفرم EV برنامهریزی شده است، با این که شرکت تنها تأیید کرده است که «چندین محصول» تا پایان دهه عرضه خواهند شد.
این جریان بر ،ی پوشیده نیست مزدا 6 محدوده سدان و واگن سایز متوسط به پایان عمر خود نزدیک می شود، اما ممکن است در نهایت سرنخی در مورد جانشین آن داشته باشیم – و احتمالاً آن چیزی نیست که شما انتظارش را داشتید.
سری گسترده تر مزدا 6 همچنین از سیستم فرمان برقی به روز شده بهره می برد، در حالی که ک، های GT SP و Atenza پیشرفته دارای سیستم کمکی پشتیب، از کروز و ترافیک نیمه خودران این برند هستند. Apple CarPlay بیسیم اکنون در ک،های Touring و بالاتر نیز استاندارد است، البته با سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی MZD Connect. ادامه مطلب اینجا.