من شخصاً بدش نمیآیم که برخی از دشنامهای چرخهای جلو از طریق فرمان، حداقل به دلیل درگیری، بدشان بیاید، اما افراد کمتر آشنا ممکن است وحشت کنند.
با رنگهای بسیار جذابی که ارائه میشود، از جمله قهرمان پرفورمنس آبی، در نهایت به رنگ سفید قطبی رسیدم (من واقعاً طرفدار اتومبیلهای سفید نیستم – خیلی خستهکننده است)، اگرچه حداقل سقف مشکی و تزئینات قرمز برای آن وجود دارد. اسپوی، لب جلو، دامن های جانبی و دیفیوزر عقب، که کمی کنتراست را ایجاد می کرد.
شیفتر به نظر کار می آید و فاصله بین تعویض دنده خوب و کوتاه است. همچنین دارای یک جعبه پدال ورزشی است که با پدال های فولادی ضد زنگ با درج های دستگیره ،تیکی کامل شده است.
با کشیده شدن لکهای به طول بیش از چهار متر، فضای پای عقب تنها برای سرنشینان با قد متوسط کافی است، اما دو صندلی عقب بیرونی با تکیهگاههایی طراحی شدهاند که آن را راحتتر میکند.
در آن زمان، هیوندای فقط دستی در شرف تقابل با پولو GTI اثبات شده فول، واگن و موشک جیبی توربوشارژ خود فورد، فیستا ST (در حال حاضر منقرض شده) بود. مهمتر از همه، i20 N با قیمتی در حدود 32 هزار دلار به اضافه در جاده ها آغاز شد.
اصلا به ترمزها اهمیت نده روتورهای جلو 320 میلیمتر (عظیم نیستند)، اما 40 درصد بزرگتر از روتورهای i20 باغی هستند که در اروپا فروخته میشوند. در مسیر، ما هرگز به محو شدن ترمز نزدیک نشدیم. در جاده، آنها ضد گلوله هستند.
رقبای سختتر و نرمتری برای سواری وجود دارند، اما من معتقدم i20 N آن را در بخش سواری و هندلینگ میخکوب میکند. شکی نیست که در سمت شرکت است، اما سطح انطباق تقریباً عالی است. این تعادل خوبی بین سواری و هندلینگ با سطوح بازخوردی است که به سادگی اعتماد را القا می کند.
همچنین یک دکمه REV تک لمسی آنودایز قرمز روشن وجود دارد که کمی شبیه به فراری به نظر می رسد، و همچنین تمام عملکردهای معمولی که این روزها روی فرمان دارید.
من در واقع فکر می کنم رانندگان پولو GTI و ا،ر رانندگان هات هچ دیگر از این موضوع می ترسند. و، بنابراین آنها باید.
برای من باورن،ی به نظر می رسد که نزدیک به دو سال بعد فقط توانستم به صندلی راننده یکی از خودروهای پرفورمنس ارزان قیمت مورد علاقه ام برگردم، این بار در یک مدل تولیدی تمام عیار و نه یک پیست مسابقه.
در حالت ایدهآل، من یک نوک اگزوز که در مرکز نصب شده بود را ترجیح میدادم به جای طراحی کج و تکلولهای که هیوندای در نهایت با آن همراه بود. با این وجود، i20 N دارای موضعی سخت و به سبک موتوراسپرت است که به نظر می رسد بسیاری از مردم آن را دوست دارند.
،، که قصد استفاده روزانه از i20 N را دارند، راهحلهای ذخیرهسازی کافی از جمله پد شارژ بیسیم 15 واتی، چند پورت USB-A، Apple CarPlay و Android Auto با سیم، دو جا لیو، و یک سطل کنسول وسط کوچک را خواهند یافت.
داخل آن خبری از استریپر ارزان قیمت نیست. یک صفحه نمایش دیجیتال 10.25 اینچی درایور با انواع تنظیمات بسته به حالت درایو انتخاب شده وجود دارد. جلو و مرکز یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی با ابعاد ی،ان است که همراه با همه برنامهها و میانبرهای معمولی دارای حالت N است که نقشههای مسیر و تلهماتیک، از جمله تایمر دور را نشان میدهد.
آنچه که ممکن است i20 N 1.6 لیتری توربو در مقایسه با i30 N 2.0 لیتری قدرتمندتر از نظر غرغر محض فاقد آن باشد، بیش از حد آن را در ترازو جبران می کند.
این انتقال خود نشان دهنده سه سال توسعه شدید زیر نظر معمار N و گورو اجرا، آلبرت بیرمن، قبل از امضای قرارداد بود. این معیار قبل از ورود به i20 N کوچک در آسمان بالا قرار گرفته بود.
در مورد فضای بوت در i20 N تقریباً همان داستان است. 310 لیتر پشت ردیف دوم، در صورت تا شدن به 1123 لیتر افزایش می یابد. آنجا کاملا صاف نیست، و یک لب کوچک برای مبارزه با آن وجود دارد. اما حمل تخته های موج سواری یا حتی MTB با جدا شدن چرخ جلو به اندازه کافی آسان است.
حتی در آن زمان، هنوز احساس می کنم که خیلی زود رفته ام. شاید اصلا نیازی به ترمز نداری؟ در عوض، تعویض چند دنده با ترمز موتور طبیعی، برای پیچ 10 من، است. این واقعا برای من حیرت آور بود.
ارزش آن را دارد که چند دقیقه وقت بگذارید تا اینها را به درستی تنظیم کنید تا شرایط رانندگی متفاوتی داشته باشند.
با این حال، بدون نقص نیست. از یک دوربرگردان به سمت چپ یا راست خارج شوید، یا با کمی ذوق از محل اتصال خارج شوید، و بهتر است هر دو دست خود را روی چرخ قرار دهید تا به مدیریت گشتاور کمک کنید.
دیفرانسیل لغزش محدود مک،کی استاندارد کار من،ی را در مدیریت قدرت قدرت در محور جلو انجام می دهد، به ویژه با توجه به کاهش اندازه و وزن آن برای برآورده ، محدودیت های بسته بندی یک دریچه کوچک.
در واقع قدرت توقف آن به قدری چشمگیر است که در ابتدا برای یافتن نقاط ترمز بهینه تلاش خواهید کرد. با هر دوری که می ر،د، غرایز شما مجدداً کالیبراسیون می شود، تا زم، که متوجه شوید که از ضربه زدن به دروازه بان ها در نقطه 100 متر به علامت 20 متر رسیده اید.
آن را در چند خم محکم با سرعت معقول قرار دهید و به راحتی فراموش می کنید که چقدر مهندسی در شاسی i20 N انجام شده است، به خصوص در مورد استحکام.
هر زمان که پشت فرمان یک i20 N هستید، تقریبا همیشه لبخند بر لبان شماست. به لطف حدا،ر گشتاوری که فقط از 1750 دور در دقیقه روی آهنگ می آید و به شدت تا مرز 4500 دور در دقیقه می رسد، پاسخ دریچه گاز از شروع به طور رضایت بخشی سریع است.
به سرعت از طریق همهگیری جه، پیش بروید و اوکراین جنگ زده و کمبود قطعات در سراسر جهان را در نظر بگیرید، و i20 N 39000 دلاری تنها دریچه دستی در ک، خود است که به طور قابل توجهی ارزانتر از Polo GTI است. قیمت سنگین 43360 دلار و گیرب، دوکلاچه.
تعمیر به اندازه کافی ساده است. فقط اشتیاق خود را کاهش دهید و قبل از انداختن چکش، دریچه گاز را به تدریج وارد کنید. من می دانم که اگر آنقدر سرگرم می شوید، چندان آسان نیست، اما من آن را تضمین می کنم پیشرفت سریع تر خواهد بود.
اگر شما هم مثل من هستید، بلافاصله یکی از دکمه های N را فشار می دهید – بیشتر برای نوت اگزوز تقویت شده و واکنش فوری تر دریچه گاز، با توجه به اینکه حالت پیش فرض در هنگام راه اندازی بسیار ضعیف است.
در حالی که بیشتر نقاط لمسی نرم هستند، این بدان م،ا نیست که پ،تیک ارزان قیمتی در کابین وجود ندارد. در زیر خط چشم، تقریباً همه چیزهای سخت است – برخی من، اما برخی از آن چیزهای تند و زننده حفره ای که همه ما از آن متنفریم.
این یک رویکرد هاردکور است که از خودروی هیوندای تمام عیار WRC مشتق شده است – ی،ی جلوپنجره عمیق جلو و اسپلیتر با ورودیهای جانبی همراه با دیفیوزر عقب یکپارچه، مجموعه نور عقب و اسپوی، سقف دو سطحی.
تقریباً همه چیز بازسازی شد تا به i20 N توانایی قانونی ،د ، گوشه ها در جاده و پیست داده شود.
در مورد تنها مشکلی که دارم دکمه شروع/توقف تا حد زیادی پنهان است. کاملاً پشت فرمان پنهان شده است، اما بعد از مدتی فقط مید،د کجا را فشار دهید، بنابراین بزرگ نیست.
لحظاتی قبل، من در حال انفجار در اطراف همان مدار (برای اولین بار) در یک نمونه اولیه موردانتظار هاتچ دیگر از جوگرنات کره ج،ی، به شکل i30 N با گیرب، دوکلاچه برای اولین بار بودم.
هیچ روکش چرمی وجود ندارد، اما سطلهای اسپرت به دلیل استحکامات سنگین خود، بهویژه روی خود صندلی و راحتی عمومی، درخشان هستند. فقط تنظیم دستی وجود دارد، اما میتو،د ساعتها این وسیله را بر،د و مانند گل مروارید تازه بپرید یا در اطراف یک مسیر تنگ با شیب کامل حرکت کنید و هرگز فکر نکنید که کافی نیست.
این روزها با ظهور دریچههای گران قیمت و فوقالعادهای مانند آئودی RS3 و مرسدس-AMG A45، موشکهای جیبی هیچ قاتل سوپراسپرت نیست، و همچنین نیازی نیست که لذت واقعی پشت فرمان را داشته باشید.
این قدرت را از طریق چرخ های جلو بدون سر و صدا کاهش می دهد و به طور واضحی سریعتر از پولو GTI گران تر است.
با وزن محدود 1235 کیلوگرم، i20 N بیش از 300 کیلوگرم سبک تر از برادر بزرگ خود است، که یکی از مواردی است که آن را بسیار اعتیاد آور می کند – در جاده یا پیست همانطور که من دست اول کشف کردم.
بهعلاوه، i20 N میتواند از ولگرد محور رنج ببرد، به نظر بسیار بد، بهخصوص اگر راننده خیلی مشتاق دریچه گاز از یک استارت ایستاده باشد، یا وقتی که از سرعت کم به آن یک صندوق عقب میدهد. همانطور که من تجربه کردم نه فقط در مرطوب، بلکه در شرایط خشک نیز می تواند اتفاق بیفتد.
همه چیزهای مهم کیت طراحی N من، است، از جمله مواردی مانند فرمان گرد با روکش چرمی، با دو دکمه بسیار بزرگ N در رنگ آبی پرفورمنس – که هر دو را می توان به صورت جداگانه برای پاسخ موتور، فرمان، و دور تنظیم کرد. تطبیق، ESC و صدای اگزوز.
کیت مطبوعاتی واقعاً هیچ اشاره خاصی به آلیاژهای خا،تری با طراحی تار ،کبوتی در خارج از چرخهای 18 اینچی با ،تیکهای پیرلی P-Zero نکرده است، اما در مقابل رنگ سفید، قوی ظاهر میشوند. آنها آن نگاه جعلی را در مورد خود دارند.
عدهای هستند که به آن به،وان یک مسابقهدهنده خیلی پسرانه نگاه میکنند، بهویژه یک خدمه مسنتر، اما من در وسط آن گروه هستم و هنوز هم یک طرفدار سرسخت هستم. حقیقت این است که چرخش های زیادی را به خود جذب می کند.
حدود 16 ماه پیش این پیست ویکفیلد پارک بود و من به تازگی از یک نمونه اولیه هیوندای i20 N کاملاً جدید پس از یک جلسه پیست بدون محدودیت خارج شده بودم و کاملاً از این تجربه غافلگیر شده بودم.
ورودیهای بزرگتر جلو برای خنکسازی مؤثرتر حول ساختار شاسی جلو طراحی شدهاند. باز هم، این به طور مستقیم ارزش مسیر i20 N را هدف قرار داده است.
همچنین با توری چمدان عرضه میشود، اما هیوندای با ارائه ندادن دریچههای هوای عقب در i20 N کوتاهاندیشی کرده است. این تنها یکی نیست، اما چگونه میتوان چنین چیزی را فراموش کرد؟
در مسیر، مزایای یک شاسی سبک وزن از اولین پیچی که می روید و اولین باری که ترمز می کنید احساس می شود. در i20 N این کار بسیار بسیار دیر خواهد بود و فقط یک حرکت سریع در این مورد.
در عصری که ماشینها هرگز آنقدر سریع یا در واقع گران نبودهاند، و عملکرد بهطور منحصربهفرد با سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت اندازهگیری میشود، پیدا ، خودرویی که مهندسی شده باشد تا با هزینههای بسیار کم، هزینههای زیادی را ارائه دهد، واقعا شادابکننده است. .
منبع: https://www.carexpert.com.au/opinion/is-the-hyundai-i20-n-the-best-value-performance-car-in-australi،
در جایی که پولو GTI ظاهری معمولی تمیز و ساده فول، واگن دارد، از نقطه نظر طراحی، چیزهای زیادی در مورد i20 N هیوندای در حال وقوع است.
همه کنترل ها به خوبی وزن دارند و پاسخ خوبی دارند. گرفتن کلاچ نسبتاً زود است، که من آن را دوست دارم، و فرمان در +Sport سریع و گوشتی است. اینجا جایی است که میخواهید تنظیمات سفارشی خود را با توجه به منوی وسیع گزینههای ماشین برای همه کنترلهای اصلی تنظیم کنید.
12 نقطه تقویت در اطراف مونوکوک و همچنین جوش های اضافی و ساختار زیر بدنه پیچ و مهره ای وجود دارد که به خودرو سطح بالایی از سفتی و مقاومت در برابر پیچ خوردگی می دهد. جای تعجب نیست که از طریق خم ها احساس سنگی محکم می کند و از تغییر جهت سریع لذت می برد.