مثال دیگر، در NSW دستورالعملهای اصلاحات خودروی سبک بیان میکند که تنظیم ارتفاع سواری یک وسیله نقلیه قانونی است، تا زم، که این کار را با پارامترهای خاصی انجام دهید: «تغییر ارتفاع سواری وسیله نقلیه به میزان بیش از یک سوم مسیر تعلیق سازنده در جهت ارتفاع سواری تغییر دادن.”
طبق سایت این و،خانه: «آیین نامه ملی رویه برای ساخت و اصلاح خودروهای سبک (VSB 14) توسط اعضای کارگروه هیئت صدور گواهینامه وسایل نقلیه موتوری استرالیا با مشورت صنعت، گروه های کاربر، سازمان های ،تی و افراد دارای یک علاقه به اصلاح وسایل نقلیه سبک و/یا ساخت وسایل نقلیه سبک جداگانه (ICV).
برای تعلیق کیسه هوا، ویکتوریا بیان می کند که “قابل قبول” است تا زم، که گواهینامه (گواهی تایید VASS) داشته باشد، و تا زم، که: “ارتفاع سواری یک چرخ یا محور منفرد را نمی توان در حالی که وسیله نقلیه در حرکت است تغییر داد. حداقل دو سوم حرکت سیستم تعلیق اولیه در هر جهت در تمام ارتفاعات سواری قابل انتخاب در حالی که وسیله نقلیه در حرکت است حفظ می شود. حالت اولیه وسیله نقلیه در تمام ارتفاعات سواری قابل انتخاب در حالی که وسیله نقلیه در حرکت است حفظ می شود.
یک حکم مش، در سراسر کشور در مورد ارتفاع سواری قانونی وجود دارد – ی،ی حداقل فاصله دویدن 100 میلی متر مورد نیاز است. اگر خودروی پایینتری دارید که رانندگی میکند اما تنها 90 میلیمتر فاصله دارد، میتو،د انتظار داشته باشید که معیوب شوید و/یا جریمه شوید.
کوئینزلند پلیس در رویکرد خود به این اندازه گیری جلوتر است. آنها یک چرخ اندازه گیری دارند که می تواند تشخیص دهد که آیا خودرو کمتر از 100 میلی متر فاصله دارد یا خیر، و به شما پیشنهاد می کند که اگر مطمئن نیستید خودروی شما خیلی پایین است، «یک قطعه چوب ساده را تا 100 میلی متر برش دهید و در زیر وسیله نقلیه خود در خانه اجرا کنید. یک جایگزین ساده خواهد بود».
برخی از حوزههای قضایی بیان میکنند که شما مجاز هستید به طور قانونی ارتفاع سواری وسیله نقلیه خود را 50-+ میلیمتر (1.9685 اینچ) تنظیم کنید، که میتواند توضیح دهد که چرا هنگام ،ید برای فنرهای خودرو، بیشترین ارتفاع کاهشیافته در بازار برای آنها «دو اینچ فنر پایین.
سیستم تعلیق پایینتر معمولاً ویژگی سواری سختتر یا محکمتری را ارائه میدهد، به این م،ی که تجربهای سفتتر را برای افرادی که در داخل خودرو هستند، ارائه میکند، اما جنبه مثبت آن، رانندگی قویتر و پویایی بهبود یافته در پیچها است.
در واقع، قو،نی در مورد اینکه چقدر می تو،د ماشین خود را پایین بیاورید وجود دارد.
پایین آوردن خودرو به طور سنتی یک راه آسان برای کمک به بهبود هندلینگ آن بوده است، با مرکز ثقل پایین تر به توانایی خودرو در جاده کمک می کند.
- پایین آوردن خودرو قانونی است، اما محدودیت هایی دارد
- اگر وسیله نقلیه شما خیلی پایین باشد، ممکن است معیوب یا توقیف شود
- جریمه ممکن است برای رانندگی وسیله نقلیه غیرقابل عبور اعمال شود
سایر روشهای غیر متعارف پایین آوردن خودرو شامل «،د ،» فنرهای تعلیق خودرو است – اما این کار هم خطرناک و هم قابل نقص است.
مطالعه بیشتر باید شامل کد ملی عملکرد برای ساخت و اصلاح خودروهای سبک (NCOP) باشد که توسط اداره زیرساخت، حمل و نقل و وسایل نقلیه ،ت استرالیا منتشر شده است. این سند شامل مجموعهای از دستورالعملهای زنده و قابل تغییر برای تغییرات خودرو است.
شایان ذکر است که اگر خودروی کاملاً جدید دارید یا خودرویی دارید که هنوز تحت گارانتی خودروی جدید است، باید ریزه کاری موجود در اسناد را بررسی کنید، زیرا اصلاحاتی مانند کاهش تعلیق ممکن است پوشش گارانتی شما را باطل کند. .
پس چرا مردم ماشین هایشان را پایین می آورند؟ این می تواند برای بهبود تجربه رانندگی، بهبود ظاهر خودرو یا هر دو باشد. برخی از افراد همچنین ادعا میکنند که خودروی کمتر مصرف سوخت و کارایی بهتری را ارائه میدهد، و اگرچه ممکن است شایستگی آن وجود داشته باشد، اگر سیستم اگزوز شما در طول جاده جرقه بزند، با یک افسر پلیس پرواز نمیکند.
ویکتوریا اطلاعات استانداردهای خودرو آن را به طور خلاصه بیان می کند: «کاهش یا افزایش ارتفاع سواری یک وسیله نقلیه با تغییر سیستم تعلیق آن، میزان حرکت سیستم تعلیق را تغییر می دهد. به ،وان مثال، پایین آوردن یک وسیله نقلیه با نصب فنرهای کوتاه تر، میزان حرکت سیستم تعلیق موجود را در جهت “برآمدگی” یا رو به بالا کاهش می دهد. به طور مشابه، بالا بردن وسیله نقلیه با نصب فنرهای بلندتر، میزان سفر موجود در جهت پایین یا “افتادگی” را کاهش می دهد.
اندازه گیری شناخته شده در مورد کاهش خودرو 100 میلی متر است. این چیزی است که قو،ن طراحی استرالیا (ADR 43) بیان می کند که سطح قابل قبول فاصله از زمین است.
اما قو،ن متفاوتی در سرتاسر کشور وجود دارد که بر آنچه میتو،د انجام دهید و نمیتو،د زم، که قصد دارید وسیله نقلیه خود را پایین بیاورید، وجود دارد.
راه های دیگری برای انجام آن وجود دارد. برخی از وسایل نقلیه را می توان با بلوک های پایین تر نصب کرد، و برخی از اصلاح کننده ها با وسایل نقلیه مجهز به فنرهای برگ ممکن است تعداد برگ های تعلیق را کاهش دهند. با این حال، یک ute با سه فنر برگ به جای پنج، توانایی کمتری برای حمل بار سنگین خواهد داشت، اما اگر بار در سینی باشد، پایین تر به نظر می رسد.
با استناد به VSB 14، بخش LS – تعلیق و فرمان – بیان شده است که “اصلاحات اساسی که نیاز به گواهینامه ندارند” شامل پایین آوردن یک وسیله نقلیه است، مشروط بر اینکه “تغییر کلی در ارتفاع خودرو ناشی از همه تغییرات انجام شده، از 50 میلی متر تجاوز نکند.”
همانطور که انتظار دارید، احتمال پایین آمدن خودروهای اسپرتتر بیشتر است، اما صحنههای اصلاحی وجود دارد که در آن افراد برای گرفتن یک موضع خاص، ماشینهای شاسیبلند خود را پایین میآورند و ممکن است این کار را با نصب فنرهای پایینتر (که فنرهای تعلیق کوتاهتری هستند انجام دهند. ارتفاع سواری را کاهش دهید)، یا سیستم تعلیق را به طور کامل با نوع دیگری از تنظیمات جایگزین کنید – خواه سیستم تعلیق روی سیم پیچ یا شاید تنظیمات تعلیق کیسه هوا.
همانطور که گفته شد، بسته به محل زندگی شما جزئیات بیشتری در مورد کاهش قو،ن و قو،ن وجود دارد. اگر قصد دارید خودروی خود را پایین بیاورید، مطمئن شوید که این کار را به صورت قانونی و مسئولانه انجام می دهید.
به ،وان مشاوره حقوقی در نظر گرفته نشده است. با مقامات مربوطه راه در ایالت یا قلمرو خود تماس بگیرید.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/is-it-legal-to-lower-your-car-in-australi،
این داستان جزئیات هر دقیقه را برای همه ایالت ها و سرزمین ها شرح نمی دهد، بنابراین اگر قصد دارید وسیله نقلیه خود را پایین بیاورید اما مطمئن نیستید که قو،ن محلی چیست، حتماً به اسناد مربوطه برای حوزه قضایی خود مراجعه کنید و/یا با یک مک،ک یا گواهی کننده خودرو مشورت کنید تا بفهمید برای رسیدن به نتیجه ایده آل خود چه کاری می تو،د انجام دهید و چه کاری نمی تو،د انجام دهید.
با این حال، برخی مشاغل بزرگتر وجود دارد که نیاز به امضای گواهینامه دارند، از جمله:
- تبدیل از فنرهای سیم پیچی به فنرهای برگ
- هر گونه تغییر در پیکربندی تعلیق
- نصب سیستم تعلیق با طرحی متفاوت به ،وان مثال از برند و مدل متفاوت (مثلاً از فنرهای مارپیچ تا فنرهای برگ)
- ساخت نقاط نصب تعلیق
به طور مشخص “هر نقطه در عرض وسیله نقلیه که در یک متر جلو و عقب هر محور باشد. باید 100 میلی متر فاصله بین وسیله نقلیه و سطح صاف وجود داشته باشد. با این حال، چرخها و گلولهها برای این اندازهگیری به حساب نمیآیند.
دستورالعملها همچنین بیان میکنند که شما نیازی به گواهینامه ندارید (از طرف شخصی که به ،وان گواهیدهنده دارای مجوز در طرح گواهینامه ایمنی و انطباق خودرو TfNSW معتبر است، امضا کنید. [VSCCS])، به شرح زیر است:
- اصلاح سیستم تعلیق با اجزا یا قطعاتی که مطابق یا فراتر از مشخصات سازنده اصلی خودرو باشد
- نصب میلههای رول ارتقا یافته، کمک فنرها، فنرها، پایهها یا گزینههای سازنده برای آن سال ساخت و مدل خاص
خودروهای دارای کیسه هوا نیز باید در حین حرکت، “و هنگام پارک” فاصله دویدن 100 میلی متری را رعایت کنند.
علاوه بر این، موارد زیر خوب است و نیازی به گواهینامه ندارد: “کاهش و بالا بردن سیستم تعلیق (حدا،ر یک سوم مسیر تعلیق اولیه به شرطی که ارتفاع خودروی اصلی بیش از 50 میلی متر افزایش یا کاهش نیابد).”