مطابق با رویترزکمیسیون اروپا اصلاحیهای را برای این ممنوعیت پیشنهاد میکند که شامل دسته جدیدی برای خودروهایی میشود که فقط میتوانند با سوختهای کربن خنثی کار کنند و امکان فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراق داخلی را پس از مهلت ۲۰۳۵ فراهم میکند.
ما علاقه مند به شفاف سازی سریع هستیم، اما باید انعطاف پذیر و ا،ام آور باشد. یک سخنگوی و، حمل و نقل آلمان گفت: ما در حال حاضر این موضوع را به دقت بررسی می کنیم.
پیشنهاد اولیه اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید، SUVها و خودروهای تجاری سبک از سال 2035 بود.
کمیسیون اروپا از اظهار نظر در مورد پیش نویس پیشنهاد خودداری کرده است، اما فرانس تیمرمنز، رئیس سیاست آب و هوای اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که هر راه حلی باید با قانون حذف تدریجی 2035 مطابقت داشته باشد که سال گذشته بر آن توافق شد.
ممنوعیت پیشنهادی موتورهای احتراقی بخشی از بسته «من، برای 55» است که هدف آن کمک به اه، کلی آب و هوای اتحادیه اروپا برای سالهای 2030 و 2050 از طریق هدایت صنعت خودرو به سمت فناوریهای آلایندگی کم و صفر است که آن را امکانپذیرتر میکند. مصرف کنندگان برای تطبیق فناوری های گفته شده.
قانونگذاران اتحادیه اروپا باید از همه کشورهای عضو موافقت کنند و کمیسیون اروپا تغییر به سمت وسایل نقلیه بدون آلایندگی را گامی اساسی برای دستیابی به اه، اقلیمی خود برای سالهای 2030 و 2050 میداند.
گفت،ا در مورد این پیشنهاد و اصلاحات آن بین کمیسیون و مقامات آلم، در حال انجام است و بنا بر گزارش ها، طرفین قصد دارند تا در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا به توافق برسند.
تصویب ممنوعیت سال 2035 خودروهای منتشرکننده CO2 برای دستیابی به خنثی بودن کربن در بخش حمل و نقل اروپا “کاملا ضروری” است، بنابراین پاسخ آلمان به پیشنهاد کمیسیون مشتاقانه توسط قانونگذاران پیش بینی خواهد شد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/eu-drafts-e-fuels-exemption-for-2035-ice-ban-report
سوخت های الکترونیکی که به ،وان سوخت های مصنوعی نیز شناخته می شوند، می توانند انتشار دی ا،ید کربن از اتمسفر را در طول تولید متعادل کنند و در نتیجه زم، که سوخت در وسایل نقلیه استفاده می شود، انتشار گازهای گلخانه ای تقریبا صفر است.
با این حال، با توجه به رویترزطبق منابع، ا،ام خودروها به تمایز بین سوختهای بدون CO2 و سوختهای فسیلی برای خودروهای موتور احتراقی که پس از سال 2035 معاف میشوند، باعث نگر، آلمان شده است زیرا خودروسازان را م،م به توسعه موتورهای جدید میکند.
در پیروزی آلمان و چندین کشور دیگر که با ممنوعیت خودروهای احتراقی از سال 2035 مخالفت می کنند، گزارش شده است که کمیسیون اروپا یک پیشنهاد اصلاح شده برای اجازه استفاده از سوخت الکترونیکی ارائه کرده است.
با این حال، طبق گزارشها، خودروها باید دارای فناوری باشند که در صورت استفاده از سوختهای دیگر، از رانندگی آنها جلوگیری میکند.
پرتغال به همراه بلوک فوق، اعتراض خود را به مقررات یورو 7 که قرار است در سال 2025 اجرا شود، اعلام کرده و زمان غیرعملی و هزینه های گزاف را غیر منطقی دانسته است.
وزیر حمل و نقل آلمان برای دستیابی به یک راه حل سریع ابراز علاقه کرده است، اما تاکید کرده است که هر راه حلی باید “مقاوم و ا،ام آور” باشد.
ممنوعیت خودروهای احتراقی پس از سال 2035 بحثهایی را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برانگیخته است و وزرای حملونقل آلمان، ایتالیا، چک، مجارستان، لهستان، روم، و اسلواکی قبلاً برای بررسی مخالفتهای خود با این طرح جلسه داشتند.
پورشه تنها یکی از خودروسازان بزرگ است که سرمایه گذاری های قابل توجهی در سوخت های مصنوعی انجام داده است، از جمله تاسیس یک کارخانه تولید در شیلی در سال 2022 و قصد دارد تا سال 2026 تولید خود را در تاسم، آغاز کند.