
بروزرسانی: 01 خرداد 1404
اتوپایلوت جنجالی تسلا ممکن است به برندهای دیگر هم بیاید
این شرکت در سال 2020 شروع به انتشار نسخه بتای به اصطلاح Full Self Driving خود کرد.
یکی از این موارد در مرحله تحلیل مهندسی است و به بررسی تصادفات با وسایل نقلیه اضطراری ثابت می پردازد، در حالی که دیگری به گزارش های ترمز فانتوم می پردازد.
این علاوه بر دو تحقیق در حال انجام توسط اداره ملی بزرگراه و ایمنی ترافیک، یک تنظیم کننده ایالات متحده است.
ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در توییتر گفت: تسلا آرزو دارد تا حد امکان برای سایر شرکت های خودروساز مفید باشد.
این آژانس تایید کرد که در حال بررسی هفدهمین تصادف مرگبار مربوط به خلبان خودکار، پس از برخورد یک مدل S با یک ماشین آتش نش، پارک شده در شهرستان کنترا ،تا، کالیفرنیا در ماه فوریه است.
با ارائه این فناوری تحت مجوز، تسلا می تواند به خودروسازان این فرصت را بدهد که از توسعه سیستم های خود از ابتدا اجتناب کنند یا - به احتمال زیاد - با شرکت های دیگر برای دستیابی به فناوری مشابه قرارداد نبندند.
در یک مهلت برای تسلا، هیئت منصفه کالیفرنیا در اوایل سال جاری به نفع تسلا در موردی که مربوط به سیستم خلبان خودکار آن بود، رای داد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/teslas-controversial-autopilot-could-be-coming-to-other-،nds
تسلا شروع به باز ، شبکه سوپرشارژر خود برای سایر شرکت ها کرده است و اکنون مدیر عامل آن می گوید که از صدور مجوز برای برخی از قطعات کلیدی فناوری شرکت خوشحال است.
سهامداران همچنین اخیراً یک طرح دعوای دسته جمعی را علیه تسلا در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم ،د و استدلال ،د که توسط شرکت با اظهارات نادرست و گمراه کننده در مورد فناوری که "خطر جدی تصادف و آسیب ایجاد می کند" فریب خورده اند.
سیستم های Autopilot و FSD سیل انتقادات و همچنین اقدامات قانونی و نظارت نظارتی در مورد اثربخشی خود را متحمل شده اند.
همچنین گزارش شده است که تسلا موضوع تحقیقات و، دادگستری ایالات متحده است و گزارش شده که بررسی می کند که آیا تسلا با ارائه ادعاهای پشتیب، نشده در مورد توانایی فناوری کمک راننده خود، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها را گمراه کرده است یا خیر.
این شرکت حسگرها و رادارهای اولتراسونیک را از وسایل نقلیه خود حذف کرده است و به نفع یک تنظیم فقط دوربین به نام Tesla Vision است که دو ویژگی رانندگی خودکار سطح 2 را تامین می کند.
فقط امسال:
این اولین باری نیست که تسلا فناوری خود را در اختیار دیگران قرار می دهد، زیرا در سال 2014 اعلام کرد که تمام پتنت های خود را به صورت منبع باز می دهد.
اتوپایلوت تسلا برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد، اگرچه تا سال 2016 کروز کنترل تطبیقی \u200b\u200bو محورهای محور محور خود را به دست نیاورد.
"همچنین خوشحالم که مجوز Autopilot/FSD یا سایر فناوری های تسلا را دریافت می کنم."