این بر اساس یک نظرسنجی 1910 نفری است که توسط Insightfully انجام شده و توسط انجمن اتومبیل استرالیا (AAA) منتشر شده است – بدنه اوج برای باشگاه های خودرویی مستقر در کشور مانند NRMA، RACV و RACQ.
دو سوم استرالیاییهایی که مورد بررسی قرار گرفتند میخواهند هر یک سنت از سوخت مالیاتی که توسط ،ت جمعآوری میشود به طور خاص برای زیرساختهای جادهای و حملونقل هزینه شود.
به این ترتیب، مالیات غیرمجاز از 23 سنت به 46 سنت در هر لیتر از 29 سپتامبر افزایش خواهد یافت، که پس از اتمام ذخایر سوخت مشمول مالیات قدیمی، بر قیمت بنزین تأثیر خواهد گذاشت.
بیشتر: ،ت مالیات غیر مستقیم سوخت را به مدت شش ماه به نصف کاهش می دهد
بیشتر: معاون جدید نخستوزیر میگوید، هیچ تمدید برای کاهش عوارض مصرف سوخت وجود ندارد
بیشتر: ACCC میگوید کاهش عوارض مصرف سوخت در حال کاهش قیمت بنزین است
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australians-think-all-fuel-excise-s،uld-go-back-into-roads-survey
AAA مجدداً خواستار تخصیص 100 درصد از درآمد مالیات غیر مستقیم سوخت در بودجه اکتبر است که به تأمین مالی مش، المنافع برای زیرساخت های حمل و نقل زمینی اختصاص می یابد.
بر اساس تحقیقات AAA در دهه گذشته، تنها 54 درصد از مالیات غیر مستقیم در پروژه های حمل و نقل زمینی مجدداً سرمایه گذاری شده است.
مایکل بردلی، مدیر عامل AAA، گفت که هزینه های بالای سوخت “همچنان یک نگر، اصلی برای رانندگان استرالیایی است، زیرا به وضوح انتظار دارند مالیات هایی که در bowser می پردازند صرف ایمن تر و موثرتر ، شبکه حمل و نقل آنها شود.”
کاهش شش ماهه مالیات باعث کاهش قیمتها در زمان اوج رکورد شد، اما همچنین حدود 3 میلیارد دلار از ،انه ،ت خارج شد.
اگر مدل تخصیص موجود باقی بماند، همان نظرسنجی نشان داد که 60 درصد از مردم خواهان تمدید کاهش مالیات هستند.
بررسی دریافتند 67 درصد از مردم میخواهند 100 درصد مالیات ثابت سوخت به جای درآمد عمومی (که شامل حمل و نقل میشود، اما محدود به آن نمیشود) صرف نیازهای حملونقل شود.
گر، سوخت در حال حاضر یک موضوع سیاسی است. ،ت فدرال موریسون در ماه مارس سال جاری مالیات سوخت را برای یک دوره شش ماهه به نصف کاهش داد، اما این اقدام قبل از انتخابات توسط ،ت جدید آلب، تمدید نخواهد شد.
همان نظرسنجی AAA نشان داد که 56 درصد استرالیاییها از بازگرداندن مالیات غیرمجاز به رقم اصلی خود علیرغم جنبههای منفی برای مصرفکنندگان حمایت میکنند – اما تنها در صورتی که هر یک سنت صرف زیرساختهای حملونقل شود.
بیشتر: کاهش مالیات نمی تواند از افزایش سرسام آور هزینه های سوخت خانگی جلوگیری کند
واضح است که ا،ریت قاطع رانندگان با افزایش 25 درصدی در هر لیتر عوارض سوخت مخالف هستند، اما رانندگان اگر ببینند که این مالیات در جاده ها و زیرساخت های حمل و نقل مورد نیاز جوامعشان ،ج می شود، این مالیات را بیشتر می پذیرند.