استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری عربستان استقبال کرد

صندوق سرمایه گذاری عمومی ،ستان سعودی که در مک لارن نیز سهام دارد، با صرف 78 میلیون پوند (136.53 میلیون دلار استرالیا) برای 16.7 درصد از سهام این شرکت، به سرمایه گذار جدید و دومین سهامدار بزرگ تبدیل شده است.

مشخص نیست اولین وسیله نقلیه الکتریکی استون مارتین چه شکلی خواهد داشت یا از چه پلتفرمی استفاده خواهد کرد، اگرچه PIF پشتیبان اصلی شرکت آمریکایی Lucid است.

پلت فرم سدان لو، Lucid Air به زودی زیربنای شاسی بلند Lucid Gravity خواهد بود، اگرچه مشخص نیست که آیا این استارتاپ آمریکایی این زیربناها را برای برندهای دیگر عرضه خواهد کرد یا خیر.

استون مارتین همچنین قصد دارد اولین خودروی هیب، پلاگین خود را در سال 2024، اولین خودروی برقی خود را در سال 2025 عرضه کند و تا سال 2030 یک خط تولید خودروی اسپرت و شاسی بلند کاملاً الکتریکی داشته باشد.

استون مارتین می گوید که کل مجموعه خودروهای GT/اسپرت آن تا سال 2023 فروخته شده است، در حالی که سفارشات DBX نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

این شرکت در بی،ه ای گفت: «هیئت مدیره استون مارتین معتقد است که این پیشنهاد به طور قابل توجهی نیازهای سرمایه سهام جدید شرکت را بیش از حد برآورد کرده است، می تواند به شدت برای سهامداران فعلی کاهش یابد و تعدادی از موانع اجرایی را شامل می شود.

استون مارتین لاگوندا قصد دارد 653 میلیون پوند (1.14 میلیارد دلار استرالیا) برای تامین مالی عرضه محصولات خود جمع آوری کند، اگرچه پیشنهاد خودروساز چینی جیلی را رد کرده است.

لارنس استرول، رئیس هیئت مدیره، گفت: «به طور کلی، این یک رویداد تغییر دهنده بازی برای استون مارتین است که از ارائه برنامه های استراتژیک ما حمایت می کند و پتانسیل رشد بلندمدت ما را تسریع می کند.

قبلاً تأیید شده بود که مدل‌های به‌روزرس، شده Vantage، DB11 و DBS را در سال 2023 معرفی خواهد کرد.

استون مارتین در ابتدا قصد داشت، حداقل در تعداد محدود، یک نسخه الکتریکی از Rapide خود را تولید کند. در نهایت این طرح را کنار گذاشت.

مرسدس بنز 9.7 درصد سهام خواهد داشت که نسبت به 11.7 درصد کاهش یافته است.

این شرکت می‌گوید که تا نیمی از افزایش سرمایه خود را برای بازپرداخت بدهی‌های موجود هزینه می‌کند و این تعادل را هم برای تسریع هزینه‌های آتی و هم برای «حفظ بالشتک نقدینگی قابل‌توجه» هزینه می‌کند.

سهام 16.7 درصدی PIF در این شرکت تنها پس از کنسرسیوم Yew Tree است که پس از پیشنهاد پیشنهادی، از 22 درصد به 18.3 درصد خواهد رسید.

اما هیئت مدیره استون مارتین به طور خلاصه پیشنهاد کنسرسیوم اطلس – متشکل از جیلی و InvestIndustral – برای سرمایه گذاری 1.3 میلیارد پوند (2.27 میلیارد دلار استرالیا) در سازنده خودروهای اسپورت بریت،ایی را رد کرد و گفت: “هیچ مبنایی برای بحث بیشتر وجود ندارد”.

با حضور تیم رهبری جدید، به رهبری آمدئو فلیسا، ما تیم من، و استراتژی من،ی برای تحقق کامل پتانسیل بلندمدت استون مارتین داریم.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/aston-martin-rejects-geely-bid-welcomes-saudi-investment

نتایج موقت خود را برای شش ماه اول سال 2022 در 29 جولای منتشر خواهد کرد.

  • استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری ،ستان استقبال کرد
    برتری

همچنین حدود 575 میلیون پوند (1 میلیارد دلار استرالیا) از طریق یک موضوع حقوق تعهد شده به دست آورده است، در حالی که PIF به همراه کنسرسیوم Yew Tree و مرسدس بنز، رئیس استون مارتین، لارنس استرول، 335 میلیون پوند (585 میلیون دلار استرالیا) شامل هر دو سرمایه گذاری می کنند. انتشار حقوق و سهام جدید.

استون مارتین در حال انتشار 23.3 میلیون سهام عادی جدید برای افزایش حدود 78 میلیون پوند (136.32 میلیون دلار استرالیا) است.

ترا،مه، نقدینگی و جریان نقدی ما را متحول می کند و شفافیت بیشتری در مسیر ما برای مثبت شدن جریان نقدی آزاد پایدار و ایجاد ارزش سهامداران قابل توجه فراهم می کند.

استون مارتین می‌گوید چشم‌انداز سال 2022 آن با اشاره به تقاضای زیاد در خطوط تولید خود، دقیق است.

علاوه بر این، ساختار پیشنهاد و ماهیت تحویل آن به گونه‌ای است که هیئت مدیره استون مارتین این را ت، از سوی کنسرسیوم اطلس برای به دست آوردن موقعیت مالکیت کنترلی و بالقوه ا،ریت بدون پرداخت حق بیمه به سهامداران فعلی در نظر گرفت.

  • استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری ،ستان استقبال کرد
    DBX Straight Six
استون مارتین در حال برق رس، به خط تولید خود است که نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. در حال حاضر، تنها مدل برقی آن آستون مارتین DBX Straight Six در بازار چین با سیستم هیب، ملایم 48 ولتی آن است.

  • استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری ،ستان استقبال کرد
    DBS Superleggera

افزایش سرمایه به تامین مالی طیفی از مدل‌های جدید، از جمله خودروهای اسپورت جدید که در سال آینده عرضه می‌شوند، توسعه محدوده DBX و خودروهای موتور وسط آینده مانند Valhalla کمک خواهد کرد.

این شرکت قبلاً گفته بود که تا سال 2026 یک خط تولید “کاملاً برقی” خواهد داشت.

  • استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری ،ستان استقبال کرد
    DBX

معمولاً قبل از دستیابی استون مارتین به قطعات مرسدس بنز تاخیر وجود دارد، اما این غول آلم، قرار است اولین مدل مبتنی بر AMG.EA خود را در سال 2025 عرضه کند.

  • استون مارتین پیشنهاد جیلی را رد کرد و از سرمایه گذاری ،ستان استقبال کرد
    نمونه اولیه Rapide E

با توجه به اینکه مرسدس بنز یکی از سهامداران کلیدی استون مارتین است و قبلاً بسیاری از فناوری آن را تامین کرده است، معماری خودروی الکتریکی آینده آن AMG.EA انتخاب منطقی برای این برند بریت،ایی به نظر می رسد.