آیا این اولین بار است که کیسه هوا بخشی از موتورسیکلت یا اسکوتر است؟ نه. قبلاً شاهد عرضه کیسه هوا به ،وان بخشی از موتورسیکلت ها بوده ایم. تصادفاً در یک هوندا گلدوینگ تورر بود. هوندا تا سال 2006 کیسههای هوا را در گلدوینگ ارائه میکرد. هزینههای مرتبط با آن و تأثیر محدود آن بر ایمنی راکب باید دلایلی باشد که چرا این خودرو هرگز وارد خودروهای اصلی 2W نشد.
همچنین، در سیستمی که روی یک اسکوتر در پشت سر سوار نشان داده شده است، این احتمال وجود دارد که ایربگ رانها را از لگن سرنشین خود خارج کند. اگر سوارکار پشت یک نقطه مساعد بنشیند، ممکن است از دررفتگی ستون فقرات نیز آسیب ببیند. ژاکتها و کلاههایی با سنسورهای ژیروسکوپی وجود دارند که سقوط را تشخیص داده و کیسههای هوا را باز میکنند. به نظر میرسد تا زم، که پیشرفتهای جدید اتفاق بیفتد، آنها شرط بهتری هستند.
برای مدت طول،، کیسه های هوا با وسایل نقلیه با بیش از دو چرخ همراه بوده است. آنها در هنگام تصادف مستقر می شوند و از سرنشینان در برابر برخورد با فضای داخلی محافظت می کنند. در صورت تصادف، راننده با فرمان برخورد می کند و سر یا دنده هایش ، می خورد.
یکی در یک موتورسیکلت برهنه خیاب، نشان داده شده است که در آن کیسه هوا در جلوی وسیله نقلیه نصب شده است. و دیگری روی یک اسکوتر نشان داده می شود که در آن یک کیسه هوا در پشت سر سوار قرار گرفته و در صندلی ادغام شده است. اینها در حال حاضر در اطراف لبه ها بسیار خشن به نظر می رسند و به این زودی ها نور روز را نمی بینند.

سوالات در مورد ایمنی
دو سیستم مختلف وجود دارد که در مورد کیسه هوای موتور سیکلت ثبت شده هوندا دیده می شود – یکی از جلو و دیگری از پشت باز می شود.

ثبت اختراعات اخیر هوندا نشان می دهد که کیسه های هوا با موتور سیکلت و اسکوتر ارائه می شود. به نظر می رسد هوندا با توجه به تخصص خود به موفقیت جدیدی دست یافته است. برای شروع، پتنتهای جدید کیسههای هوای قابل جدا شدن را نشان میدهند که در صورت باز شدن، نه تنها قفسه سینه سوار، بلکه پشت او را به همراه دو طرف نیم تنه نیز میپوشانند.

کیسه هوا روی 2W
در تورهایی مانند هوندا گلدوینگ، یک نفر عمودی مینشیند و یک کیسه هوا برای تنه و سر آنها بسیار منطقی است. اما همانطور که هوندا در اختراعات خود نشان داده است، آیا برای دوچرخه خیاب، قابل استفاده است؟ اگر یک موتورسوار برای به دست آوردن موقعیت اسپورتتر، اردک میکشد، آیا از ضربه شلاق ناشی از باد شدن کیسه هوا جان سالم به در میبرد؟

برای مدت طول،، خودروها ایمنتر از موتورسیکلتها در نظر گرفته میشوند، زیرا مخفی شدهاند و ساختاری در اطراف ایجاد میکنند تا آنها را از خطرات بالقوه بیرون جدا کند. موتورسیکلت ها اینطور نیستند زیرا کلاه ایمنی تنها بهترین دوست موتورسوار در مورد ایمنی است. هوندا می خواهد با ثبت اختراع کیسه های هوا برای اسکوترها و موتورسیکلت ها این وضعیت را تغییر دهد.

هوندا روی کیسه هوا برای موتور سیکلت، اسکوتر کار می کند
این بدان م،است که ECU کیسه هوا، ماژول، سنسور و کیسه واقعی روی خودرو نصب شده است. سپس پس از استقرار جدا می شود و سوار خود را می پیچد. به نظر می رسد یک سوپاپ برگشت نیز وجود دارد که هوندا از آن برای کنترل نرخ تورم گازها استفاده می کند. از پتنتها، میتوان دریافت که دو طرح مختلف هوندا در حال حاضر روی آن کار میکند.
درست مانند کیسه های هوا در خودروها و کامیون ها، این سیستم کیسه هوا نیز به سنسوری برای تشخیص تصادف، چاشنی و کیسه ای نیاز دارد که گازها در آن منبسط شوند. بر اساس گزارشها، سیستم کیسه هوای جدید هوندا پس از باز شدن از منبع جدا میشود و با استفاده از برنامههای حرارتی برای حفظ گازهای منبسط شده در کیسه، بسته میشود.

منبع: https://www.rushlane.com/،nda-s،s-motorcycles-detachable-airbag-12463445.html