در حالی که مشخص نیست چرا XMax 300 در تست های جاده ای وجود دارد، ممکن است ارتباطی با محدودیت های صوتی اتحادیه اروپا در آینده داشته باشد. بی،ه رسمی اتحادیه اروپا می گوید که محدودیت های صوتی یورو 5 موجود به ،وان یک اقدام جداگانه بازنگری و اجرا خواهد شد. کوانتومی تغییرات در حد نویز و زمان دقیق اجرای آن هنوز نهایی نشده است.
در حالی که نسخه بعدی XMax 300 ممکن است ،ت تر باشد، بعید است که تغییرات عمده ای در سخت افزار ایجاد شود. ممکن است فقط با اعمال برخی تغییرات در تنظیمات اگزوز، محدودیتهای نویز یورو 5 را رعایت کنید. یاماها XMax 300 از یک موتور 292 سی سی با خنک کننده مایع استفاده می کند که حدا،ر قدرت 28 ، بخار در 7250 دور در دقیقه و حدا،ر گشتاور 29 نیوتن متر در 5750 دور در دقیقه تولید می کند. به گیرب، اتوماتیک تسمه V متصل می شود.
برخی از ویژگی های کلیدی اسکوتر ما،ی یاماها XMax 300 عبارتند از نمای تهاجمی جلو، نورپردازی فول ال ای دی، جلوپنجره بزرگ، وضعیت سواری راحت، صندلی رو به بالا، اگزوز بزرگ و فضای ذخیره سازی بزرگ زیر صندلی. XMax 300 به دلیل عملکرد قدرتمند و هندلینگ چابک آن ترجیح داده می شود، در حالی که امکانات رفاهی معمولاً با اسکوتر را ارائه می دهد.
یاماها XMax 300 2023 اگزوز ،ت تری دریافت می کند؟
سیستم تعلیق شامل دوشاخه های تلسکوپی در جلو و واحد بازو چرخشی در عقب است. هر دو طرف دارای ترمزهای دیسکی، 267 میلی متر جلو و 245 میلی متر در عقب هستند. از دیگر ویژگی های کلیدی یاماها XMax 300 می توان به سیستم کنترل کشش (TCS)، کلید هوشمند با قفل از راه دور، ،وجی 12 ولت در جلو و کنسول ابزار LCD سفید روی مشکی اشاره کرد. یاماها XMax 300cc مدل 2023 پس از عرضه به بازار هوندا فورزا 300 خواهد شد.
با این حال، از آنجایی که OEM ها به شیوه ای پیشگیرانه کار می کنند، یاماها ممکن است حتی قبل از اجرای قو،ن جدید، کار روی اگزوز XMax 300 را آغاز کرده باشد. XMax 300 در حال حاضر دارای یک نوت اگزوز گلودار است که ممکن است با محدودیت های نویز جدید مطابقت نداشته باشد. محدودیتهای نویز یورو 5 بهروزرس،شده ممکن است مدتی طول بکشد، زیرا OEM و تأمینکنندگان آنها باید چندین تغییر ایجاد کنند. متعاقباً، اینها علاوه بر بخش انطباق، باید از نظر قابلیت اطمینان و عملکرد نیز آزمایش شوند.
تجزیه و تحلیل هزینه و فایده برای سطوح مختلف صدا و عملی بودن و کارایی مرتبط با آنها در حال حاضر توسط انجمن اروپایی سازندگان موتور سیکلت (ACEM) در حال ارزیابی است. طبق مقررات یورو 5 موجود، موتورسیکلتهای با موتورهای 175 سیسی و بالاتر باید دارای محدودیت صدای 80 دسیبل باشند.
از نظر طراحی بیرونی، قاطر آزمایشی XMax 300 که در خارج از کشور دیده می شود تا حد زیادی شبیه مدل فعلی است.
از آنجایی که تقریباً تفاوتی در پوست وجود ندارد، احتمالاً یاماها ممکن است روی ارتقاء لیست تج،ات ارائه شده با XMax 300 تمرکز کند. به ،وان مثال، برخی از ویژگی های جدید می تواند معرفی شود. احتمال دیگر یک نوع جدید است، اما هنوز برای تعریف دقیق چنین احتمالاتی زود است.
منبع: https://www.rushlane.com/2023-yamaha-xmax-300cc-s،-spied-،nda-forza-rival-12449326.html
تمرکز بر روی دو چرخ است، زیرا این خودروها یکی از عوامل اصلی آلودگی صوتی هستند. اتحادیه اروپا میخواهد شهرهای ،تتری داشته باشد، جایی که محدودیتهای نویز اصلاحشده نقشی حیاتی ایفا خواهند کرد. اجرای قو،ن محدودیت نویز جدید با کمک رادارهای نویز که از قبل در شهرهای اروپایی مانند پاریس فعال هستند، انجام خواهد شد.