اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

همانطور که از نام آن پیداست، STLA Small برای خودروهای جمع و جور طراحی شده است و ممکن است برای جانشینان خودروهایی مانند فیات 500 امروزی، پژو 308 رقیب فول، واگن گلف و SUV های کوچکی مانند پژو 2008 استفاده شود.

وسایل نقلیه بزرگ STLA همچنین می توانند ظرفیت باتری 101-118 کیلووات ساعت را پشتیب، کنند و حدا،ر برد 800 کیلومتر را تسهیل کنند.

با استفاده از وسایل الکتریکی و وانت بارها مانند فورد F-150 لایتنینگ، شورولت سیلورادو EV، ریوین R1T و تسلا سایبرتراک آینده که همگی تبلیغات قابل توجهی ایجاد می کنند، طبیعی است که Stellantis از طریق برند Ram خود نیز خواهان جایگاه خود باشد. در کانون توجه

با این حال، در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی معمولی، یک EV به قطعات کمتری برای تولید نیاز دارد.

این معماری می تواند جایگزین مدل های فعلی مانند پژو 508 و سیتروئن C5 ایرکراس باشد.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

این شرکت ادعا می کند خودروهای مبتنی بر پلت فرم STLA Large می توانند عملکرد و دینامیک AWD را با شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از دو ث،ه ارائه دهند و این احتمال را افزایش می دهد که یک Dodge Challenger Demon الکتریکی آینده بتواند با داغ ترین هایپرکارهای امروزی رقابت کند. در اجرا

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis
    مفهوم جریان هوای کرایس،
  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

متن، با اندازه بزرگتر، وسایل نقلیه مبتنی بر STLA Medium با موتورهای الکتریکی نیز در دسترس خواهند بود که هر کدام بین 150 کیلووات تا 330 کیلووات نیرو تولید می کنند.

قاب STLA

نام “Stellantis” مفاهیم نجومی را تداعی می کند، و این شاید برای شرکتی من، باشد که از ادغام دو شرکت بزرگ در حال حاضر تشکیل شده است و اکنون جاه طلبی هایی برای رهبری صنعت خودروسازی جه، دارد.

با تصمیم شرکت برای کنار گذاشتن تدریجی تولید مدل‌های احتراقی خود، این همچنین فرصتی را برای Stellantis فراهم می‌کند تا توسعه و تولید مدل‌های الکتریکی آینده خود را حول مجموعه‌ای از معماری‌های یکنواخت، صرف نظر از اینکه کدام برند فروخته می‌شود، به شدت ادغام کند. زیر.

سال گذشته، Stellantis طیف وسیعی از وسایل نقلیه مبتنی بر STLA Large را برای خودروهای کرایس،، دوج، جیپ و رم تیز کرد. اینها شامل ماشین عضل، دوج فوق الذکر، و همچنین یک سدان بزرگ، و طیف وسیعی از SUVها از جمله یک “وسیله نقلیه فضای سفید” خارج از جاده “بسیار توانا” برای جیپ بود.

بیایید نگاهی به قابلیت‌های فنی هر پلتفرم بیندازیم، و اینکه چه وسایل نقلیه آینده‌ای را می‌تو،م از هر کدام انتظار داشته باشیم.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

Stellantis یک معماری قاب STLA را معرفی کرده است که برای پاسخگویی به نیازهای کاربران وانت بارهای سنگین و مشاغلی که به سایر وسایل نقلیه تجاری مانند ون ها متکی هستند، طراحی شده است.

در حال حاضر، این شرکت شامل 14 برند متمایز است که وسایل نقلیه را به نام خود می فروشند. این برندها با هم، طیف وسیعی از بخش‌های خودرو را پوشش می‌دهند، از خودروهای شهری مانند لانچیا یپسیلون تا وانت سنگین Ram 3500.

Stellantis که سال گذشته از ادغام FCA (Fiat Chrysler Automobiles) و Groupe PSA ایجاد شد، اکنون یکی از برندهای سنگین در فضای خودرو است.

همه این مسائل ناکارآمدی قابل توجه و هزینه های اضافی را در سطح تولید انبوه ایجاد می کنند، و این مسائل با تعهد Stellantis برای فروش خودروهای الکتریکی در مقادیر قابل توجهی پیچیده تر می شود، به طوری که این شرکت اخیرا تایید کرده است که انتظار دارد در مجموع پنج میلیون باتری بفروشد. – وسایل نقلیه الکتریکی، در 14 برند آن، تا سال 2030.

STLA Frame در مقایسه با خودروهای مبتنی بر معماری STLA Large، توان ،وجی مشابه و حدا،ر برد را ارائه می‌کند، اما برای جبران افزایش اندازه، وزن و آئرودینامیک بدتر کامیون‌های پیک‌آپ، افزایش اندازه باتری تا ۲۰۰ کیلووات ساعت را نیز ارائه می‌کند.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

Stellantis سال گذشته تایید کرد که رقیبی مانند فورد F-150 لایتنینگ در سال 2024 به نام Ram 1500 BEV معرفی خواهد کرد.



منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/platform-sharing-stellantis-ev-future

آمریکایی ها عاشق خودروهای بزرگتر هستند و در سطح جه،، بخش بزرگ SUV ممتاز نیز منبع درآمدی سودآور است. وسایل نقلیه بزرگ‌تر همچنین فضای بیشتری را برای بسته‌بندی باتری‌های بیشتر و موتورهای بزرگ‌تر و قدرتمندتر ارائه می‌کنند، و در نتیجه، پلتفرم STLA Large قصد دارد اوج تخصص مهندسی Stellantis را در زمینه خودروهای الکتریکی نشان دهد.

Stellantis ادعا می کند که خودروهای مبتنی بر پلت فرم STLA Small دارای ظرفیت باتری بین 37 تا 82 کیلووات ساعت خواهند بود که حدا،ر برد 500 کیلومتر را تسهیل می کند و حداقل توسط یک موتور الکتریکی با تولید 70 کیلووات قدرت همراه با معماری الکتریکی 400 ولت نیرو می گیرد.

STLA کوچک

با موتورهای الکتریکی که هر کدام بین 125 کیلووات تا 330 کیلووات تولید می‌کنند، این امکان وسوسه‌انگیز پیشرانه‌های چهار چرخ متحرک دو موتوره 660 کیلوواتی را برای مدل‌های عملکردی نسل بعدی مانند آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو و “ماشین عضل، الکترونیکی” آینده دوج ایجاد می‌کند.

STLA بزرگ

این امکان وجود دارد که بسیاری از محدوده مازراتی در نهایت بر اساس معماری STLA Large، از جمله جانشینان Levante و Quattroporte فعلی باشد.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis
    جیپ SUV بی نام
  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis
    شاسی بلند بی نام دوج
  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis
    مفهوم Dodge e-muscle

کرایس، کانسپت Airflow را معرفی کرده است که احتمالاً یک خودروی الکتریکی جدید برای این برند در سال 2025 پیش‌نمایش می‌کند، در حالی که رم تأیید کرده است که یک پیکاپ در اندازه فورد رنجر را در سال 2026 روی این پلت فرم معرفی خواهد کرد.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

Stellantis پلتفرم‌های متعددی را از شرکت‌های پیشین خود به ارث برده است، و با این مجموعه از پلتفرم‌ها، ابزارهای منحصربه‌فرد، ایمنی فعال مجزا، سیستم‌های کمک راننده و اطلاعات سرگرمی، و مجموعه‌ای از پیشرانه‌ها و پیشرانه‌ها ارائه می‌شود.

این شرکت تایید کرد که طی 3 تا 5 سال آینده هشت وسیله نقلیه مبتنی بر STLA Large را معرفی خواهد کرد.

STLA Medium برای وسایل نقلیه حداقل یک سایز بالاتر از ک، کامپکت است و به همین ترتیب، عملکرد آن را نیز افزایش می دهد.

به همین ترتیب، Stellantis اعلام کرده است که تمام خودروهای الکتریکی آینده از یکی از چهار پلتفرم STLA Small، STLA Medium، STLA Large و STLA Frame استفاده خواهند کرد.

این شرکت می‌گوید که خودروهای مبتنی بر STLA همچنین گزینه‌ای از موتورهای الکتریکی را ارائه می‌کنند که بین 125 تا 180 کیلووات نیرو تولید می‌کنند.

خودروهای روی این پلت فرم دارای موتورهای الکتریکی هستند که هر کدام بین 150 کیلووات تا 330 کیلووات قدرت تولید می کنند و تا 800 کیلومتر برد دارند.

STLA متوسط

به احتمال زیاد هر جانشین م،وی و الکتریکی آلفارومئو جولیتا یا میتو نیز از این پلت فرم استفاده می کند، در حالی که معماری STLA Small نیز پایه ای من، برای جایگزینی برای شاسی بلندهای Jeep Renegade و Comp، خواهد بود.

  • اشتراک گذاری پلتفرم: آینده EV Stellantis

انتظار می رود خودروهای مبتنی بر معماری STLA Medium از ظرفیت باتری 87 تا 104 کیلووات ساعت استفاده کنند که حدا،ر برد 700 کیلومتر را امکان پذیر می کند.