اشوک لیلاند، Reliance از اولین کامیون سنگین هیدروژن-ICE هند رونمایی کرد.

رونمایی از اولین کامیون سنگین موتور هیدروژنی (H2-ICE) هند – Clean Mobility Mission

اولین کامیون سنگین هیدروژنی هند
اولین کامیون سنگین هیدروژنی هند

دکتر ان سراوانان، رئیس و مدیر ارشد فناوری، آشوک لیلاند، گفت: “آشوک لیلاند همیشه در معرفی فناوری های پیشرفته در فضای خودروهای تجاری پیشگام بوده است. با کار با RIL، ما یک بار دیگر رهبری تکنولوژیکی خود و تعهد خود را به ماموریت Clean Mobility نشان دادیم. با داشتن یکی از بهترین تیم های تحقیق و توسعه در کشور، ما می خواهیم مسیر خود را برای نوآوری و استفاده از فناوری های جدید ادامه دهیم تا در تحرک پایدار و سازگار با محیط زیست پیشرو باشیم.

As،k Leyland و Reliance Industries Limited برای رونمایی از اولین کامیون سنگین H2-ICE هند با یکدیگر همکاری ،د. این کامیون ساختاری مشابه موتورهای دیزل معمولی دارد و انتقال به منابع انرژی پاک تر را آسان تر و مقرون به صرفه تر می کند. این مشارکت نقطه عطفی در حرکت هند به سمت راه حل های حمل و نقل پاک تر و پایدارتر است، همانطور که در نمایشگاه خودروهای برقی و هیدروژنی اشوک لیلاند در نمایشگاه خودرو 2023 نشان داده شد.

آشوک لیلاند، RIL و سایر شرکای توسعه فناوری از اوایل سال 2022

Reliance ابتدا به طور کامل فناوری H2-ICE را برای کامیون‌های سنگین قبل از استقرار تجاری آن، از ناوگان اسیر خود، آزمایش و تأیید می‌کند. هدف آنها ایجاد یک ا،یستم هیدروژنی سرتاسری برای تحرک و در عین حال اولویت دادن به ادامه آزمایش است.

فناوری H2-ICE از هیدروژن به ،وان سوخت موتور احتراق داخلی استفاده می کند. این یک جایگزین تمیز برای موتورهای دیزلی معمولی با راندمان انرژی بالاتر و آلایندگی صفر است. با این حال، تولید و توزیع هیدروژن به ،وان سوخت در حال حاضر گرانتر از سایر منابع انرژی پاک مانند فناوری باتری الکتریکی است.

در نتیجه – مزیت های صنعت حمل و نقل H2-ICE نسبت به کامیون های دیزلی سنتی به بهبود بهره وری سوخت، انتشار کمتر و عملکرد آرام تر اشاره دارد. کامیون های H2-ICE دارای راندمان تبدیل انرژی بالاتری هستند و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند. با این حال، این فناوری هنوز نسبتا جدید است، زیرساخت های هیدروژن محدود است و هزینه های اولیه می تواند بالاتر باشد. با بلوغ فناوری، انتظار می رود هزینه ها کاهش یابد. BEV ها مزیت بهره وری انرژی و انتشار گازهای ،وجی صفر را دارند، اما محدودیت هایی در برد و زمان شارژ دارند. انتخاب بین H2-ICE و BEV به عواملی مانند روش تولید انرژی و مورد استفاده خاص بستگی دارد.


منبع: https://www.rushlane.com/first-hydrogen-ice-powered-heavy-duty-truck-12460051.html

کامیون/فناوری H2-ICE از اوایل سال 2022 تحت آزمایش قرار گرفته است. پس از تأیید اعتبار برای مقیاس پذیری و سایر عوامل، کامیون های سنگین H2-ICE بخشی از ناوگان اسیر Reliance برای کنترل و مدیریت بهتر شبکه هیدروژن خواهند بود. این می تواند منجر به ایجاد یک ا،یستم هیدروژنی سرتاسری برای تحرک شود. از مزایای آن می توان به کنترل بهتر، مزایای هزینه و دسترسی آسان به سوخت هیدروژنی اشاره کرد. این هدف می تواند از طریق توسعه تاسیسات تولید هیدروژن محلی و شبکه سوخت گیری هیدروژن محقق شود.

رهبری فناورانه و تعهد ماموریت تحرک پاک

هنگام استفاده از فناوری H2-ICE، باید هزینه های بالا را در نظر گرفت. هزینه بدون توجه به برنامه اولویت اصلی است. چالش‌ها از در دسترس بودن محدود سوخت هیدروژنی و فقدان زیرساخت سوخت‌گیری هیدروژن ناشی می‌شوند. یک محیط سیاست حمایتی و سرمایه گذاری در زیرساخت های لازم می تواند بر این چالش ها غلبه کند.

Reliance با مشارکت As،k Leyland و دیگر شرکای فنی، هدف خود را ایجاد یک ا،یستم هیدروژنی سرتاسری است. فناوری H2-ICE، که هنوز در مراحل اولیه استقرار خود در هند است، استفاده از هیدروژن را به ،وان یک منبع انرژی تجدیدپذیر و پاک بررسی می کند. نتیجه نهایی می تواند آلایندگی نزدیک به صفر باشد و به پایداری و سازگاری با محیط زیست وسایل نقلیه کمک کند. فناوری H2-ICE عملکردی قابل مقایسه با کامیون‌های دیزلی معمولی ارائه می‌دهد، نویز را کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.

انرژی های تجدیدپذیر – هند بر روی هیدروژن تمرکز می کند

،ت هند سیاست ها و ابتکاراتی را برای تقویت رشد خودروهای هیدروژنی و استفاده از فناوری موتورهای احتراق داخلی هیدروژن به اجرا گذاشته است. اینها شامل نقشه راه ملی انرژی هیدروژنی است که چشم انداز ،ت را برای توسعه و استقرار انرژی هیدروژن نشان می دهد، ماموریت ملی انرژی هیدروژن که هیدروژن را به ،وان منبع انرژی پاک در حمل و نقل ترویج می کند، ماموریت ملی در تحرک تحول آفرین و ذخیره باتری با هدف راه حل های جابجایی پاک، و موسسات. و مشارکت هایی مانند آژانس بین المللی انرژی.

ناوگان اسیر H2-ICE – سیستم اکو هیدروژن سرتاسر برای تحرک

اثبات امکان سنجی شامل نشان دادن افزایش و بهبود کارایی و مصرف سوخت در مقایسه با وسایل نقلیه سنتی ICE است. عملکرد بدون آلایندگی به کاهش ردپای کربن ناوگان کمک می کند و با فشار برای راه حل های جابجایی تمیز همسو می شود. ملاحظات دیگر شامل کاهش زمان توقف و افزایش کارایی عملیاتی است. دور شدن از سوخت های سنتی مانند بنزین و گازوئیل، وابستگی به واردات را کاهش می دهد و امنیت انرژی را افزایش می دهد.