اگر اوت خود را با بدنه وان پیکاپ سفارش دهید، سینی به گونه ای طراحی شده است که از طراحی کابین جریان پیدا کند. عموماً رنگ بدنه است و تلاشهایی برای اطمینان از ایجاد یک شبح منسجم از ورقهای ف،ی انجام میشود.
کابین (یا کابین) رایج ترین روش برای توصیف سبک بدنه خاص ute است و می تواند نشانگر میزان فضای داخل کابین ute باشد.
این واقعیت که ،اببازیهای امروزی اغلب به،وان ،یبی منحصربهفرد از وسایل نقلیه کاری، و ،اببازیهای سبک زندگی به طور مساوی در خانه در محل کار به بازار عرضه میشوند، به این م،ی که عبارات مختلفی معمولاً توسط فروشندگان برای توصیف نوع استفاده میشود. از ute on offer و قابلیت های عملکرد آن.
بسته به بودجه ،یدار، سینی قطره نیز این پتانسیل را دارد که با جایگزین های پیچیده تر (مانند گزینه های سفارشی با کشو یا سایر ویژگی ها) در بازار پس از فروش جایگزین شود.
نوع کابین: تک، اضافی، دوگانه و کابین شاسی
آپشنهای تک کابین معمولاً سطح ابتدایی و ارزانترین سبک بدنه را در خط تولید ا،ر سازندگان اتو تشکیل میدهند، با این نکته که سطوح بالایی ممکن است در سبک تک کابین در دسترس نباشند.
شاسی تک کابین
در حالی که امروزه هر دستگاهی که امروزه به فروش می رسد دارای سیستم تعلیق جلویی مستقل و فنردار است، سازندگان در مورد قرار دادن فنرهای سیم پیچ یا ورقه ای در ،مت پشتی خود اختلاف نظر دارند.
با توجه به توانایی یدک کشی یکی از دلایل اصلی ،ید ute است، ظرفیت های ترمز و بدون ترمز یک تمایز کلیدی بین مدل های این سگمنت است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستمهای 4×4 در یوتیها، از جمله تفاوت بین کنترل برد بالا 4H، برد کم 4 لیتر و کنترل تپه پایین، لطفاً به توضیح ما مراجعه کنید.
در مقابل، یوتی که به ،وان 4×4 به بازار عرضه می شود، می تواند نیرو را به هر چهار چرخ بفرستد. آنها معمولاً دارای برد کم نیز هستند تا گشتاور موتور را در هنگام خارج از جاده چند برابر کنند.
بسیاری از سازندگان ute همچنین یک کابین اضافی یا کابین فوق العاده ارائه می دهند. این کابین تک کابین را کمی کش میدهد تا شامل یک جفت در کوچک لولایی عقب (که اغلب درهای خودکشی نامیده میشوند) و صندلیهای عقب را شامل شود. گزینه سوپر کابین برای ،یدار، ایده آل است که باید چهار مسافر را با هم در خود جای دهند، اما در درجه اول دو سرنشین را حمل می کنند و ممکن است نتوانند هزینه سفر کامل دو کابین را داشته باشند.
برخلاف ا،ر خودروهای شاسی بلند و سیستمهای چهارچرخ متحرک (AWD)، سیستمهای 4×4 در ا،ر کشورها از یک دیفرانسیل مرکز قفل استفاده میکنند، به این م،ی که باید در حالت 4×2 روی سطوح درزبندی شده رانده شوند تا از ایجاد استرس جلوگیری شود. خط محرکه
معیار فعلی برای ظرفیت یدک کش ترمز 3500 کیلوگرم است، اگرچه کامیون های بزرگتر و تخصصی تر از رنجر و هایلو، می توانند بیشتر حمل کنند.
این حروف اختصاری به چرخهای رانده یوتی اشاره دارند و شاخص مهمی از توانایی خارج از جاده هستند.
کار ، در مورد نحوه تعادل سواری و هندلینگ در خودروهای سواری دشوار است. برای شرکتها، سازندگان باید این ملاحظات را با ظرفیت حمل بار و توانایی خارج از جاده متعادل کنند.
سیستم تعلیق: لیف عقب در مقابل فنرهای مارپیچ
فنرهای برگ طرح سادهتر و قدیمیتری هستند که مدتهاست برای استفاده در ا،ر وسایل نقلیه مسافربری کنار گذاشته شدهاند. فنر برگ از چندین نوار ف،ی (معمولاً فولاد یا آلومینیوم) تشکیل شده است که روی هم قرار می گیرند و به هم ،بیده و توسط گیره های ف،ی متصل می شوند.
LC79 فنر برگ
این دستگاهها عموماً به،وان یک وسیله نقلیه خانوادگی یا تفریحی طراحی شدهاند و بسیاری از گزینهها فضای پای کافی را برای بزرگسالان ارائه میدهند. نسخه های پرچمدار برخی از مدل ها، مانند فورد رنجر رپتور، ممکن است به طور انحصاری به ،وان گزینه دو کابین در دسترس باشند.
با دو درب عقب با اندازه کامل، استفاده از دو کابین، کاربردی ترین سبک بدنه برای حمل افراد است.
دو کابین
جدا از ایجاد ظاهری بسیار منسجم تر، وان ها معمولاً دیواره های جانبی عمیقی ارائه می دهند که می توانند از جابه جایی مواد سست یا کالاهای بلندتر جلوگیری کنند. بسته به مدل، وان ها ممکن است لوازم جانبی مانند پریز برق یکپارچه یا سایر ویژگی هایی را ارائه دهند که می تواند مفید بودن آنها را افزایش دهد.
به ،وان کمکاربردترین گزینه برای حمل افراد، دستگاههای تک کابین برای مشتریان ناوگان بزرگتر یا ،یداران خصوصی که میخواهند محمولههای زیادی را در سینی حمل کنند، من، هستند، اما نه بیشتر. آنها تمایل دارند بزرگترین محموله ها را در بین هر ute ارائه دهند.
بسیاری از دستگاهها نیز در یک جایگزین شاسی کابین سادهتر در دسترس هستند که به جای یک وان یکپارچه، یک سینی قطره آلومینیومی یا فولادی سادهتر تعبیه شده است. اینها ممکن است ظرفیت کلی بار بیشتری را ارائه دهند، عاری از هرگونه نفوذ در چرخها باشند و از آنجایی که میتوانند از کابین عریضتر باشند، ممکن است بتوانند کالاهایی با اندازههای ناجورتر یا پالتهای پهنتر را حمل کنند.
در واقع، بسیاری از دستگاههای مجهز به فنرهای برگ، بهجای عدم وجود بار، هنگام حمل بار، سواری نرمتری را ارائه میدهند.
نیسان ناوارا و فورد رنجر رپتور دو نمونه از خودروهایی هستند که از ،مت عقب فنردار استفاده می کنند.
Utes برخی از محبوب ترین وسایل نقلیه در بازار خودروهای جدید هستند. ارقام جولای VFACTS تأیید کرد که تویوتا هایلو، پرفروشترین خودروی جدید باقی مانده است، در حالی که فورد رنجر بازسازیشده همچنان با تقاضای بالایی همراه است و لیست انتظار برای برخی از انواع آن تا سال 2023 ادامه دارد.
بیایید برخی از اصطلاحات رایج تر مورد استفاده امروز را تشریح کنیم.
فروش ute را می توان حداقل شرط لازم برای موفقیت به ،وان یک نام تجاری نوظهور در نظر گرفت، با تازه واردان چینی مانند LDV و GWM که همگی تلاش می کنند با ارائه یک ute در بازار استرالیا اثر خود را برجای بگذارند.
استثناهای این قانون شامل فول، واگن آماروک، میتسوبیشی تریتون و فورد رنجر V6 جدید است که نسخههای آنها با سیستم تمام وقت در دسترس هستند.