- درآمد جیلی اتو 2017 به 92.761 میلیارد یوان رسید که 73 درصد افزایش در سال است.
- سود کل به 10.634 میلیارد یوان رسید که 108 درصد افزایش در سال است.
- میانگین قیمت فروش و ارزش برند در حال افزایش است.
- Geely Auto در حال حرکت از رشد با سرعت بالا به توسعه با کیفیت بالا.
در سال 2017، جیلی خودرو تعدادی مدل جدید و به روز را در بخش های کلیدی در حال رشد مانند SUV، کراس اوور و سدان عرضه کرد که باعث گسترش سبد خودروهای این شرکت شده است. بیش از نیمی از مدلهای اصلی جیلی خودرو به محصولات ستارهای تبدیل شدهاند که بیش از 10000 دستگاه در ماه به فروش میرسانند، از جمله شاسی بلندهای بو یو، نیو امگرند، امگرند GS، امگرند GL، نیو ویژن، شاسی بلند ویژن، ویژن X3 و غیره. نه تنها حجم فروش افزایش یافته است. میانگین قیمت فروش و حق بیمه برند نیز افزایش یافته است. در فروش EV، Emgrand EV بیش از 25000 دستگاه در طول سال فروخت و رتبه اول فروش خودروهای الکتریکی در چین را به خود اختصاص داد.
21 مارس 2018، هنگ کنگ. شرکت هلدینگ خودرو جیلی (“Geely Auto”) گزارش مالی سال 2017 خود را منتشر کرد که نشان می دهد عملکرد مالی این گروه در سال 2017 فراتر از همه انتظارات است. کل درآمد سال 73 درصد افزایش یافت و به 92.761 میلیارد یوان رسید و سود آن به 10.634 میلیارد یوان رسید که 108 درصد افزایش قابل توجه سال به سال است. در پشت عملکرد استثنایی، محور Geely Auto از رشد سریع به توسعه با کیفیت بالا قرار دارد.
آقای An Conghui گفت: «2018 سال کلیدی برای جیلی برای حرکت از رشد سریع به توسعه با کیفیت بالا است. Geely Auto قبلاً در بین برندهای خودروی چینی پیشرو شده است و در آینده نیز به رهبر فناوری جدید انرژی و فناوری اتصال هوشمند چین تبدیل خواهد شد. ما از صرفاً یک شرکت خودروسازی به یک شرکت فناوری که توسط نوآوریهای فناوری رهبری میشود، تبدیل خواهیم شد.»
منبع: http://global.geely.com/2018/03/21/geely-auto-2017-annual-results-announced/
افزایش میانگین قیمت فروش خودروهای جیلی و افزایش ارزش برند نشان میدهد که این شرکت نه تنها رشد سریعی را تجربه میکند، بلکه نتایج توسعه با کیفیت بالا را نیز میبیند. بر اساس گزارش ها، فروش خودروهای جیلی با قیمت 80000 تا 150000 یوان بیش از 60 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است و فروش در شهرهای درجه یک و دو بیش از 50 درصد از خودروهای فروخته شده را به خود اختصاص داده است با افزایش تعداد ،یداران از دهه 85. و نسل بعد از دهه 90 به طور کلی، این شرکت شاهد است که کارگران یقه سفید شهری و کارمندان ،تی بیشتر به مشتریان جیلی تبدیل می شوند.
صنعت خودرو یک صنعت استعداد، فناوری و سرمایه بر است. برای حمایت از توسعه آن به یک ا،یستم بزرگ بستگی دارد. آقای An Conghui، رئیس گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی، معتقد است که برای دستیابی به “استراتژی 20200” جیلی که در آن این گروه قصد دارد سالانه 2 میلیون خودرو بفروشد و 30 مدل جدید را تا سال 2020 به بازار عرضه کند، نه تنها نیاز به دستیابی به اه، فروش دارد، بلکه به تعمیق آن نیز نیاز دارد. اصلاحات ساختاری در سمت عرضه، توسعه برند با استفاده از فناوری، هدایت توسعه از طریق نوآوری، و تبدیل از تولید به خلق، از محصول متمرکز به تمرکز بر برند.
در فضای رقابت شدید فزاینده در بازار جه، و رشد آهسته تر در بازار داخلی، جیلی خودرو همچنان 1.247 میلیون دستگاه در سال 2017 فروخت که رشد 63 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. سهم بازار خودروهای سواری این شرکت در چین به 5.06 درصد رسید که نسبت به سال قبل 1.75 درصد افزایش داشت. پیوستن به ردههای محبوب خودروسازان با بیش از یک میلیون فروش سالانه، پایه محکمی را برای جیلی ایجاد کرده است تا به سمت هدف استراتژیک «20200» خود ی،ی رسیدن به حجم فروش سالانه 2 میلیون دستگاه حرکت کند. جیلی اتو برای سال 2018 قصد دارد 1.58 میلیون دستگاه بفروشد که 27 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.