تویوتا در صدر ج، برندها قرار گرفت در حالی که فورد در جایگاه دوم قرار گرفت و رنجر جدید برند آبی بیضی به ،وان پرفروش ترین مدل ماه در رتبه نخست قرار گرفت.
آقای وبر گفت: “این رقم اکتبر نشانه مثبتی است که زنجیره های تامین در حال بهبود هستند و ثبات در حال بازگشت به بازار است، اما ما هنوز راه زیادی برای بازگشت به حالت عادی داریم.”
باید توجه داشته باشیم که آمار ماه اکتبر تسلا – در حالی که معادل بیش از نیمی از کل BEV های فروخته شده است – نسبت به 5969 تحویل ثبت شده در ماه سپتامبر بسیار کاهش یافته است. با این حال، ایلان ماسک قول داده است که در پایان هر سه ماهه به جای افزایش فروش، روند فروش ثابت تری داشته باشد.
تفکیک دسته
- ماشین شاسی بلند: 48463 فروش، 55.5 درصد سهم بازار
- تبلیغات سبک: 21447 فروش، 24.6 درصد سهم بازار
- ماشین های سواری: 13321 فروش، 15.3 درصد سهم بازار
- تبلیغات سنگین: 4068 فروش، 4.7 درصد سهم بازار
کیا با رشد بیش از 30 درصدی به 6380 فروش رسید و با این کار برتری YTD خود را نسبت به هیوندای به بیش از 3000 دستگاه در دو ماه دیگر افزایش داد.
بخش های برتر بر اساس سهم بازار
- SUV متوسط: 21.2 درصد
- 4×4 یوتس: 19.1 درصد
- SUV کوچک: 14.8 درصد
- SUV بزرگ: 12.8 درصد
- ماشین کوچک: 6.0 درصد
آمار قوی اکتبر همچنین به این م،ی است که رقم سال تا به امروز برای سال 2022 – 898,429 فروش – در همان زمان، 0.9 درصد از آمار تجمعی سال 2021 جلوتر است.
خودروهای الکتریکی و هیب، نیز عملکرد خوبی داشتند و با حذف کامیونهای تجاری سنگین از معا،، 11.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.
هیوندای در رتبه ششم، 13.5 درصد کاهش یافت، اگرچه جلوتر از برند اقتصادی MG (با 60.4 درصد رشد، با خودروی سبک MG 3 و شاسی بلند کوچک ZS در صدر سگمنت های مربوطه قرار گرفتند) به پایان رسید.
فول، واگن پس از مدتزمان سخت عرضه شاهد رشد 10 درصدی بود و جلوتر از ایسوزو یوته (21.2 درصد افزایش) در رده هشتم قرار گرفت، در حالی که هموطن چینی MG GWM (شامل هاوال) با رشد 45.5 درصدی اولین رتبه 10 برتر خود را ،ب کرد و از آن خارج شد. سوبارو (15.3 درصد کاهش).
بر اساس داده های صنعت VFACTS که امروز منتشر شد، فروش خودروهای جدید در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه سال گذشته 16.9 درصد رشد کرد و به 87299 دستگاه رسید.
تونی وبر، مدیر اجرایی اتاق فدرال صنایع خودروسازی، گفت این نتیجه ماهانه نشانهای از پیشرفت شرکتهای خودروسازی در غلبه بر چالشهای لجستیکی است.
در نبرد برندهای جدید، Cupra با 248 فروش در مقابل 246 فروش، با کمترین میزان فروش از Polestar پیشی گرفت، اگرچه نام تجاری دوم فقط یک مدل را می فروشد: Polestar 2 EV.
فروش بر اساس منطقه
- نیو ساوت و،: 26,869، 10.2 درصد افزایش
- ویکتوریا: 23283، 24.5 درصد افزایش
- کوئینزلند: 18850، 16.7 درصد افزایش
- استرالیای غربی: 9050، افزایش 22.5 درصدی
- استرالیای ج،ی: 5564، 12.4 درصد افزایش
- تاسم،: 1652، 25.1 درصد افزایش
- قلمرو پایتخت استرالیا: 1305، 17.3 درصد افزایش
- قلمرو شمالی: 726، 13.1 درصد افزایش
فروش بر حسب نوع ،یدار
- ،یداران خصوصی: 47005، افزایش 27.5 درصدی
- ناوگان تجاری: 29373، افزایش 8.2 درصدی
- ناوگان اجاره ای: 4982، افزایش 15.3 درصدی
- ناوگان ،تی: 1871، 19.4 درصد کاهش
بزرگترین بازنده این ماه نیسان بود که 63.3 درصد کاهش داشت، اما با توجه به اینکه نسل جدید شاسیبلندهای قشقایی، X-Trail و Pathfinder به تازگی وارد نمایندگیهای فروش شدهاند، بهانهای دارد – بنابراین انتظار داشته باشید که تا قبل از شروع سال، تنوع بیشتری داشته باشید. .
نام تجاری | فروش اکتبر | تغییر در اکتبر 21 |
---|---|---|
تویوتا | 18,259 | 18.6٪ |
آب کم عمق | 7823 | 43.2٪ |
بیا دیگه | 6380 | 31.5٪ |
میتسوبیشی | 5982 | 42.3٪ |
مزدا | 5775 | 11.5٪ |
هیوندای | 5289 | -13.5٪ |
ام جی | 5031 | 60.4٪ |
فول، واگن | 3199 | 9.9٪ |
ایسوزو یوته | 2865 | 21.1٪ |
GWM | 2462 | 45.5٪ |
سوبارو | 2318 | -15.3٪ |
مرسدس بنز | 2051 | -17.5٪ |
بی ام و | 1918 | 0.9٪ |
سوزوکی | 1522 | 36.1٪ |
LDV | 1518 | 23.5٪ |
آئودی | 1283 | 16.4٪ |
نیسان | 1247 | -63.3٪ |
هوندا | 1112 | 1.1٪ |
تسلا | 1109 | هیچ داده ای از اکتبر 2021 وجود ندارد |
ولوو | 721 | 21.6٪ |
پورشه | 692 | 187.1% |
رنو | 667 | 20.0٪ |
رم | 657 | 107.3٪ |
ل،وس | 618 | -2.4٪ |
اشکودا | 613 | 35.3٪ |
لندرور | 482 | 43.0٪ |
جیپ | 450 | -10.0٪ |
سانگ یانگ | 402 | 22.9٪ |
شورلت | 260 | 37.6٪ |
کوپرا | 248 | هیچ داده ای از اکتبر 2021 وجود ندارد |
ستاره قطبی | 246 | هیچ داده ای از اکتبر 2021 وجود ندارد |
پژو | 182 | -26.0٪ |
مینی | 154 | -20.2٪ |
روایت آفرینش در انجیل | 125 | 104.9٪ |
فیات | 115 | -55.3٪ |
جگوار | 50 | -21.9٪ |
مازراتی | 42 | -12.5٪ |
آلفا رومئو | 37 | 12.1٪ |
سیتروئن | 37 | 117.6% |
لامبورگینی | 33 | 266.7٪ |
ماشین فراری | 31 | 158.3٪ |
استون مارتین | 11 | 0.0٪ |
مک لارن | 11 | 37.5٪ |
بنتلی | 6 | -57.1٪ |
رو، – رویس | 3 | -25.0٪ |
بخش ها
- ماشین های میکرو: کیا پیکانتو (424)، فیات 500 (11)، میتسوبیشی میراژ (1)
- خودروهای سبک زیر 25000 دلار: MG 3 (1823)، تویوتا یاریس (348)، سوزوکی سوئیفت (294)
- خودروهای سبک بیش از 25000 دلار: مینی هاچ (70)، آئودی A1 (33)، سیتروئن C3 (1)
- خودروهای کوچک زیر 40000 دلار: هیوندای i30 (1441)، تویوتا کرولا (904)، کیا سراتو (788)
- خودروهای کوچک بیش از 40000 دلار: مرسدس بنز ک، A (204)، آئودی A3 (183)، BMW سری 1 (153)
- خودروهای متوسط زیر 60000 دلار: تویوتا کمری (601)، مزدا 6 (104)، هیوندای سوناتا (61)
- خودروهای متوسط بیش از 60000 دلار: مرسدس بنز ک، C (287)، Polestar 2 (246)، BMW سری 3 (192)
- خودروهای بزرگ زیر 70000 دلار: کیا استینگر (112)، سیتروئن C5 X (34)، اشکودا سوپرب (29)
- خودروهای بزرگ بیش از 70000 دلار: BMW سری 5 (37)، مرسدس بنز ک، E (29)، آئودی A6 (21)
- بزرگ بالا ماشین ها: مرسدس بنز S ک، (8)، BMW سری 8 گرن کوپه (6)، مرسدس بنز EQS (5)
- جابجایی افراد: کیا کارناوال (757)، هیوندای استاریا (68)، فول، واگن مولتی ون (60)
- خودروهای اسپرت زیر 80000 دلار: فورد موستانگ (135)، سوبارو BRZ (116)، BMW سری 2 (50)
- خودروهای اسپرت بیش از 80000 دلار: BMW سری 4 (135)، مرسدس بنز ک، C (35)، شورولت کوروت (12)
- خودروهای اسپرت بیش از 200000 دلار: پورشه 911 (53)، فراری (31)، لامبورگینی (21)
- SUV های سبک: تویوتا یاریس کراس (1019)، مزدا CX-3 (852)، سوزوکی جیمنی (567)
- SUV های کوچک زیر 40000 دلار: MG ZS (2293)، میتسوبیشی ASX (1734)، تویوتا کرولا کراس (1025)
- SUV های کوچک بیش از 40000 دلار: آئودی Q3 (625)، ولوو XC40 (373)، مرسدس بنز GLA (168)
- شاسی بلندهای متوسط زیر 60000 دلار: تویوتا RAV4 (3222)، مزدا CX-5 (2352)، کیا اسپورتیج (1877)
- شاسی بلندهای متوسط بیش از 60000 دلار: تسلا مدل Y (1076)، BMW X3 (447)، پورشه ماکان (368)
- شاسی بلندهای بزرگ زیر 70000 دلار: تویوتا پرادو (1461)، فورد اورست (1271)، ایسوزو MU-X (914)
- SUV های بزرگ بیش از 70000 دلار: لندروور دیفندر (297)، BMW X5 (247)، مرسدس بنز GLE (239)
- شاسی بلندهای بزرگ زیر 100000 دلار: تویوتا لندکروز واگن (1217)، نیسان پاترول (230)
- شاسی بلندهای بزرگ بالای 100000 دلار: مرسدس بنز GLS (62)، آئودی Q8 (31)، رنج روور (25)
- وانت های سبک: فول، واگن کدی (31)، پژو پارتنر (29)، رنو کانگو (6)
- وانت های متوسط: تویوتا HiAce (781)، LDV G10 (239)، فورد ترانزیت سفارشی (215)
- وانت های بزرگ: تحویل LDV 9 (255)، مرسدس بنز اسپرینتر (189)، فول، واگن کرافتر (165)
- اتوبوس های سبک: Toyota HiAce (196)، Toyota Coaster (50)، LDV Deliver 9 (9)
- 4×2 Utes: تویوتا هایلو، (1392)، فورد رنجر (481)، میتسوبیشی تریتون (233)
- 4×4 Utes: فورد رنجر (5147)، تویوتا هایلو، (3492)، ایسوزو دی م، (1834)
این بهترین آمار اکتبر از سال 2018 است و نشان می دهد که مشکلات زنجیره تامین با توجه به اینکه این فروش ها در مقابل ثبت نام ها بررسی می شوند، در حال کاهش است.
توجه به ترجیح مداوم و قوی برای خودروهای SUV و سبک تجاری در استرالیا مهم است. هنگام ترسیم هر سیاستی که برای افزایش جذب خودروهای آلایندگی صفر طراحی شده است، باید اولویت مصرف کننده برای این خودروها در نظر گرفته شود.
در نهایت مرسدس بنز بی ام و را ش،ت داد، اما فقط یک بار وانت ها شمارش شد. سیب برای اپل، برند باواریایی با فروش ماهانه 1918 در مقابل 1719 برنده شد. آئودی 1283 ،یدار پیدا کرد، تسلا 1109 از مدل 3 و مدل Y EV و ولوو 721.
فروش بر اساس کشور مبدا
- ژاپن: 24,504
- تایلند: 20,341
- کشور کره: 12,413
- چین: 11113
- آلمان: 3600
فورد بیش از 40 درصد رشد کرد و به 7823 رسید و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و 88 درصد از حجم تولید آن از رنجر جدید و اسپین آف شاسی بلند اورست آن بود.
ماههای قویتر از اوتلندر و تریتون 4×4 شاهد بودیم که میتسوبیشی با رشد 42.3 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و مزدا علیرغم افزایش فروش 11.5 درصدی خود به رتبه پنجم رسید.
فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت
- بنزین: 45,099
- دیزل: 28,707
- ،یبی: 6860
- برقی: 2098
- PHEV: 464
- هیدروژن FCEV: 3
این امر به ویژه با توجه به در دسترس بودن پایین و قیمت بالا مدل های صفر و کم آلایندگی در این بخش ها بسیار مهم است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با ،ت ها برای ارائه راهنمایی های عملی در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه سبک در این زمینه هستیم.”
پنج برند برتر همگی رشد قابل توجهی را نشان دادند، به ویژه تویوتا با افزایش فروش RAV4 و فاکتورهای کلیدی کرولا کراس جدید، تقریباً 20 درصد رشد کرد و به 18259 فروش رسید.
برندهای کوچکتر که همگی بالاتر از میانگین ماهانه رشد کردهاند شامل سوزوکی (36.1 درصد)، LDV (23.5 درصد)، پورشه (187.1 درصد)، رنو (20 درصد)، Ram Trucks (107.3 درصد)، اشکودا (35.3 درصد) هستند. درصد)، لندرور (43 درصد)، سانگ یانگ (22.9 درصد)، و شورولت از طریق GMSV (37.6 درصد).
خودروهای تجاری سبک و ون ها 24.6 درصد از سهم را به خود اختصاص دادند، در حالی که خودروهای سواری سنتی (سدان، هاچ بک، واگن، جابجایی افراد، کوپه و کانورتیبل) تنها 15.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.
آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و من وارد می شوم!
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-car-sales-up-ford-ranger-on-top-vfacts-october-2022
بیشترین رشد در ماه گذشته مربوط به شاسیبلندها با هر شکل و اندازه بوده است که در مجموع 37.1 درصد از نظر حجم رشد کرده و 55.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
این بهترین آمار اکتبر از سال 2018 است و نشان می دهد که مشکلات زنجیره تامین با توجه به اینکه این فروش ها در مقابل ثبت نام ها بررسی می شوند، در حال کاهش است.
توجه به ترجیح مداوم و قوی برای خودروهای SUV و سبک تجاری در استرالیا مهم است. هنگام ترسیم هر سیاستی که برای افزایش جذب خودروهای آلایندگی صفر طراحی شده است، باید اولویت مصرف کننده برای این خودروها در نظر گرفته شود.
در نهایت مرسدس بنز بی ام و را ش،ت داد، اما فقط یک بار وانت ها شمارش شد. سیب برای اپل، برند باواریایی با فروش ماهانه 1918 در مقابل 1719 برنده شد. آئودی 1283 ،یدار پیدا کرد، تسلا 1109 از مدل 3 و مدل Y EV و ولوو 721.
فروش بر اساس کشور مبدا
- ژاپن: 24,504
- تایلند: 20,341
- کشور کره: 12,413
- چین: 11113
- آلمان: 3600
فورد بیش از 40 درصد رشد کرد و به 7823 رسید و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و 88 درصد از حجم تولید آن از رنجر جدید و اسپین آف شاسی بلند اورست آن بود.
ماههای قویتر از اوتلندر و تریتون 4×4 شاهد بودیم که میتسوبیشی با رشد 42.3 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و مزدا علیرغم افزایش فروش 11.5 درصدی خود به رتبه پنجم رسید.
فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت
- بنزین: 45,099
- دیزل: 28,707
- ،یبی: 6860
- برقی: 2098
- PHEV: 464
- هیدروژن FCEV: 3
این امر به ویژه با توجه به در دسترس بودن پایین و قیمت بالا مدل های صفر و کم آلایندگی در این بخش ها بسیار مهم است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با ،ت ها برای ارائه راهنمایی های عملی در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه سبک در این زمینه هستیم.”
پنج برند برتر همگی رشد قابل توجهی را نشان دادند، به ویژه تویوتا با افزایش فروش RAV4 و فاکتورهای کلیدی کرولا کراس جدید، تقریباً 20 درصد رشد کرد و به 18259 فروش رسید.
برندهای کوچکتر که همگی بالاتر از میانگین ماهانه رشد کردهاند شامل سوزوکی (36.1 درصد)، LDV (23.5 درصد)، پورشه (187.1 درصد)، رنو (20 درصد)، Ram Trucks (107.3 درصد)، اشکودا (35.3 درصد) هستند. درصد)، لندرور (43 درصد)، سانگ یانگ (22.9 درصد)، و شورولت از طریق GMSV (37.6 درصد).
خودروهای تجاری سبک و ون ها 24.6 درصد از سهم را به خود اختصاص دادند، در حالی که خودروهای سواری سنتی (سدان، هاچ بک، واگن، جابجایی افراد، کوپه و کانورتیبل) تنها 15.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.
آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و من وارد می شوم!
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-car-sales-up-ford-ranger-on-top-vfacts-october-2022
بیشترین رشد در ماه گذشته مربوط به شاسیبلندها با هر شکل و اندازه بوده است که در مجموع 37.1 درصد از نظر حجم رشد کرده و 55.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
فورد بیش از 40 درصد رشد کرد و به 7823 رسید و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و 88 درصد از حجم تولید آن از رنجر جدید و اسپین آف شاسی بلند اورست آن بود.
ماههای قویتر از اوتلندر و تریتون 4×4 شاهد بودیم که میتسوبیشی با رشد 42.3 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و مزدا علیرغم افزایش فروش 11.5 درصدی خود به رتبه پنجم رسید.
فروش بر اساس پیشرانه یا نوع سوخت
- بنزین: 45,099
- دیزل: 28,707
- ،یبی: 6860
- برقی: 2098
- PHEV: 464
- هیدروژن FCEV: 3
این امر به ویژه با توجه به در دسترس بودن پایین و قیمت بالا مدل های صفر و کم آلایندگی در این بخش ها بسیار مهم است. ما مشتاقانه منتظر همکاری با ،ت ها برای ارائه راهنمایی های عملی در مورد چگونگی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه سبک در این زمینه هستیم.”
پنج برند برتر همگی رشد قابل توجهی را نشان دادند، به ویژه تویوتا با افزایش فروش RAV4 و فاکتورهای کلیدی کرولا کراس جدید، تقریباً 20 درصد رشد کرد و به 18259 فروش رسید.
برندهای کوچکتر که همگی بالاتر از میانگین ماهانه رشد کردهاند شامل سوزوکی (36.1 درصد)، LDV (23.5 درصد)، پورشه (187.1 درصد)، رنو (20 درصد)، Ram Trucks (107.3 درصد)، اشکودا (35.3 درصد) هستند. درصد)، لندرور (43 درصد)، سانگ یانگ (22.9 درصد)، و شورولت از طریق GMSV (37.6 درصد).
خودروهای تجاری سبک و ون ها 24.6 درصد از سهم را به خود اختصاص دادند، در حالی که خودروهای سواری سنتی (سدان، هاچ بک، واگن، جابجایی افراد، کوپه و کانورتیبل) تنها 15.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.
آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و من وارد می شوم!
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-car-sales-up-ford-ranger-on-top-vfacts-october-2022
بیشترین رشد در ماه گذشته مربوط به شاسیبلندها با هر شکل و اندازه بوده است که در مجموع 37.1 درصد از نظر حجم رشد کرده و 55.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
پنج برند برتر همگی رشد قابل توجهی را نشان دادند، به ویژه تویوتا با افزایش فروش RAV4 و فاکتورهای کلیدی کرولا کراس جدید، تقریباً 20 درصد رشد کرد و به 18259 فروش رسید.
برندهای کوچکتر که همگی بالاتر از میانگین ماهانه رشد کردهاند شامل سوزوکی (36.1 درصد)، LDV (23.5 درصد)، پورشه (187.1 درصد)، رنو (20 درصد)، Ram Trucks (107.3 درصد)، اشکودا (35.3 درصد) هستند. درصد)، لندرور (43 درصد)، سانگ یانگ (22.9 درصد)، و شورولت از طریق GMSV (37.6 درصد).
خودروهای تجاری سبک و ون ها 24.6 درصد از سهم را به خود اختصاص دادند، در حالی که خودروهای سواری سنتی (سدان، هاچ بک، واگن، جابجایی افراد، کوپه و کانورتیبل) تنها 15.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.
آیا در مورد فروش خودرو سوالی دارید؟ در نظرات بپرسید و من وارد می شوم!
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-car-sales-up-ford-ranger-on-top-vfacts-october-2022
بیشترین رشد در ماه گذشته مربوط به شاسیبلندها با هر شکل و اندازه بوده است که در مجموع 37.1 درصد از نظر حجم رشد کرده و 55.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.