در سال 2013، تمرکز بازار 4×4 ute بسیار سودمندتر بود، با 138084 فروش از این بخش که معادل 12.2 درصد از سهم بازار است.
بخش های برتر بر اساس سهم بازار در سال 2013
- ماشین کوچک: 23 درصد
- 4×4 یوتی: 12.2 درصد
- SUV بزرگ: 11.1 درصد
- SUV متوسط: 10.5 درصد
- ماشین سبک: 10.0 درصد
بخش های برتر بر اساس سهم بازار در سال 2022
- SUV متوسط: 20.0 درصد
- 4×4 یوتی: 18.1 درصد
- SUV کوچک: 13.3 درصد
- SUV بزرگ: 12.9 درصد
- خودرو سبک: 8.2 درصد
فروش 4×4 Ute 2013-22 به طور کلی بر اساس مدل
- تویوتا هایلو،: 345,562 (فروش 2013-22)
- فورد رنجر: 329,725 (فروش 2013-22)
- میتسوبیشی تریتون: 200,408 (فروش 2013-22)
- نیسان ناوارا: 137,118 (فروش 2013-22)
- Isuzu Ute D-Max: 128,686 (فروش 2013-22)
- هولدن ک،ادو: 119,024 (فروش 2013-20)
- مزدا BT-50: 91,308 (فروش 2013-22)
- تویوتا لندکروز 70: 90,691 (فروش 2013-22)
- فول، واگن آماروک: 74,314 (فروش 2013-22)
- LDV T60: 25,300 (2017-22)
- Great Wall V-Series/Steed/GWM Ute: 19,953 (فروش 2013-22)
- رام 1500: 15,697 (2018-22)
- مرسدس بنز ک، X: 5998 (2018-21)
- SsangYong Actyon Sports/Musso: 5960 (17-2013، 22-2019)
- شورولت سیلورادو: 3973 (2020-22)
- جیپ گلادیاتور: 3243 (2020-22)
- ع، ها تونلند: 2353 (2014-17)
- نیسان پاترول: 1755 (2013-17)
ما همچنین فروش همه مدلهای 4×4 Ute را از سال 2013 دنبال کردهایم.
اینها برخی از یافتههای جالب در آ،ین تحلیل ما از یک بخش خودروی خاص هستند – در این مورد، بخشی که به بزرگترین و پردرآمدترین استرالیا تبدیل شده است.
امروزه، ما به طور مرتب سه مدل را در پنج مدل برتر کلی می بینیم، با فورد رنجر و ایسوزو D-Max در آنجا یا همان اطراف، که ا،ریت آن ها 4x4s به جای 4x2s هستند.
تویوتا هایلو، در سال 2022 با 47329 فروش در 4×4 یوتس و در کل بازار رتبه اول را به خود اختصاص داد. بعدی فورد رنجر با فروش 43128 بود.
بیشتر: کدام برندها از سال 2013 بیشترین سهم را به دست آورده و از دست داده اند؟
بیشتر: فروش خودروهای کوچک در دهه گذشته چقدر سقوط کرده است
بیشتر: سقوط فروش ردیابی شد: این همه خودروهای کوچک ارزان کجا رفتند؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/the-rise-of-4×4-utes-in-australia-sales-tracked-from-2013-to-2022
ما فکر کردیم شاید جالب باشد که نگاهی به برخی از تغییرات در این مدت داشته باشیم.
میتسوبیشی تریتون (23953)، ایسوزو دی م، (20124) و تویوتا لندکروزر 70 باست، (11390 فروش علیرغم توقف فروش به دلیل کمبود) در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
در سال 2013، 14 نام در بخش 4×4 Ute وجود داشت، از جمله مدل هایی که از آن زمان ناپدید شده اند، از جمله پیکاپ Land Rover Defender، SsangYong Actyon Sports، Great Wall V-Series و نیسان پاترول شاسی کابین.
حتی از زم، که تویوتا هایلو، برای اولین بار در سال 2016 تاج را از آن خود کرد (که تا به امروز حفظ کرده است) ما عادت کرده ایم که خودروی 4×4 پرفروش ترین خودروی کشور باشد.
18 نام در این بخش وجود داشت که 4 مورد بیشتر از سال 2013 بود، با مدل های جدیدی از جمله GWM Ute، LDV T60، سانگ یانگ موسو و جیپ گلادیاتور، به علاوه پیکاپ های آمریکایی پررونق Ram 1500 و شورولت سیلورادو V8.
فروش 4×4 Ute از 2013-22 به طور کلی
سال | حراجی | سهم بازار | کل بازار |
---|---|---|---|
2022 | 195,208 | 18.1 | 1,081,429 |
2021 | 189614 | 18.1 | 1,049,831 |
2020 | 152752 | 16.7 | 916,968 |
2019 | 168,869 | 15.9 | 1,062,867 |
2018 | 173,617 | 15.1 | 1,153,111 |
2017 | 165797 | 13.9 | 1,189,116 |
2016 | 146,820 | 12.5 | 1,178,133 |
2015 | 134003 | 11.6 | 1,155,408 |
2014 | 133,566 | 12.0 | 1,113,224 |
2013 | 138,084 | 12.2 | 1,136,227 |
جمع | 1,598,330 | 14.5٪ | 11,036,314 |
با وجود این رشد، 4×4 یوتس دومین بخش بزرگ از نظر سهم بازار در هر دو سال بود، پس از خودروهای کوچک در سال 2013 و شاسی بلندهای متوسط در سال 2022. فقط بازار متمرکزتر شده است.
به هر حال، در فاصله سال های 2013 و 2022، تعدادی از نام ها آمدند و رفتند، که عمدتاً مرسدس بنز ک، X و فوتون تونلند بودند. پاره كردن.
استرالیایی ها تقریباً 1.6 میلیون دستگاه 4×4 جدید در دهه گذشته ،یداری ،د که معادل 14.5 درصد از کل فروش خودروهای جدید بین سال های 2013 و 2022 است.
به سرعت تا سال 2022 و فروش 4×4 Utes 195208 بود که حدود 41 درصد نسبت به حجم خام افزایش داشت. گویاتر رشد سهم بازار به 18.1 درصد است که 48 درصد افزایش یافته است.
تویوتا هایلو، در سال 2013 مانند امروز با فروش 29344 در رتبه اول در 4×4 بود. بعد از آن نیسان ناوارا (21758) در نسلهای D40 و D22 قرار گرفت و بالاتر از میتسوبیشی تریتون (20546)، فورد رنجر (16913) و هولدن ک،ادو (13947) قرار گرفت.
بهجای تمرکز بر روی کل بازار ute، ما به سمت 4×4 سوق میدهیم – که ا،ریت آنها دو کابین هستند که معمولاً مورد علاقه ،یداران خصوصی است.
در همین حال، سهم بازار سالانه این ،های کار متمرکز بر سبک زندگی به طور پیوسته از 12.2 درصد در یک دهه قبل به 18.1 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.