کاوازاکی به دنبال انتقال آرام به خودروهای الکتریکی است و به نظر نمیرسد عجلهای برای تغییر آن داشته باشد.
طراحی و استایل نمونه اولیه کاوازاکی EV که در نمایشگاه Intermot 2022 رونمایی شد، از موتورسیکلت های رنج Z کاوازاکی به عاریت گرفته شده است. نمونه اولیه EV دارای نمایهای گیرهدار با نمای جلوی تهاجمی، م،ن سوخت مجسمهسازی شده، پانلهای بدنه تیز، قاب نمایان و طراحی صندلیهای ت،یمشده است. این یک راه اندازی تمام ال ای دی دریافت خواهد کرد. به نظر می رسد وضعیت سواری نسبتاً متعهد به فرمان مسطح کم تنظیم و گیره های پایی کمی در عقب است.
کاوازاکی با وجود موتورسیکلت های مبتنی بر ICE خود که هنوز هم قوی هستند، در رسیدن به رقبا در بخش خودروهای برقی نسبتا کند عمل کرده است. این شرکت یک برنامه بلندمدت دارد که در آن قصد دارد تا سال 2035 به مجموعه ای کاملاً برقی دست یابد. این شرکت شامل خودروهای برقی خالص و همچنین خودروهای الکتریکی هیب، خواهد بود.
مشخص نیست که نمونه اولیه کاوازاکی EV دارای بسته باتری ثابت یا قابل جابجایی باشد. باتری ها در ،مت زیرین دوچرخه قرار می گیرند که از هر طرف توسط قاب محصور شده است. بسته باتری باید از طریق درب م،ن سوخت مصنوعی قابل دسترسی باشد.
روی مدل های ICE تمرکز کنید
سرمایه گذاری های سرمایه ای درگیر، پلتفرم های تولید، مهارت های منابع انس،، شبکه های زنجیره تامین و غیره را نمی توان در کوتاه مدت تغییر داد. به نظر می رسد هدف کاوازاکی در سال 2035 برای دستیابی به برقی سازی کامل، برای ایجاد یک انتقال روان من، است. این شرکت باید اطمینان حاصل کند که خودروهای برقی و HEV خالص خود، همان سطح عملکرد و قابلیت اطمینان را ارائه میدهند، همانطور که با نسل فعلی دو چرخ ICE مرتبط است.
منبع: https://www.rushlane.com/kawasaki-electric-motorcycle-debuts-at-intermot-launch-in-2023-12450882.html
در حالی که کاوازاکی کار روی مجموعه الکتریکی و هیب، خود را آغاز کرده است، همیشه تاکید کرده است که تمرکز اصلی آن بر روی خودروهای دو چرخ مبتنی بر ICE در آینده نزدیک خواهد بود. این کار منطقی به نظر می رسد، زیرا این شرکت دارای فعالیت های جه، با طیف گسترده ای از دو چرخ های مبتنی بر ICE است.
از نظر سخت افزاری، نمونه اولیه EV دارای شاخک های تلسکوپی استاندارد در جلو و سیستم تعلیق بازو چرخشی در عقب است. چرخهای آلیاژی طراحی شیک دارند و با ،تیکهای عملکرد متمرکز روی مسیر پوشیده شدهاند. این دوچرخه در دو انتها دارای ترمز دیسکی است. همانطور که در رویداد مسابقه Suzuka 8 Hours نشان داده شد، صدای این دوچرخه نزدیک به صدای معمولی یک موتور الکتریکی است.
در حالی که نمونه اولیه EV مشخصات جذابی دارد، جزئیات کلیدی مانند برد، ظرفیت باتری، زمان شارژ و غیره در حال حاضر در دسترس نیست. کاوازاکی به خوبی عمل کرده است که همه چیز را محکم نگه داشته است. فقط اطلاعات VIN قبلا فاش شده بود که نشان می داد نمونه اولیه حدا،ر 15 ، بخار قدرت تولید می کند. این باید برای برخی از سواری های هیجان انگیز در یک محیط شهری کافی باشد.
در نمایشگاه INTERMOT 2022، کاوازاکی یک نمونه اولیه EV جدید را به نمایش گذاشته است که به نظر می رسد از مشخصات A1 (125 سی سی، 15 ، بخار) باشد. این همان مدلی است که در رویداد مسابقه استقامتی Suzuka 8 Hours در اوایل سال جاری در ماه اوت به نمایش گذاشته شد. در این رویداد، کاوازاکی یک خودروی الکتریکی هیب، (HEV) را نیز به نمایش گذاشته بود. دو چرخ برقی کاوازاکی می تواند در بازارهای منتخبی مانند ایالات متحده و اروپا در سال 2023 عرضه شود.