ا،تر میتواند شروع یک سفر جدید باشد، اگر بتواند رتبهبندی ایمنی ۴ یا ۵ ستاره را در تستهای تصادف جه، NCAP ،ب کند. هیوندای بعداً میتواند نتایج مشابهی را با نسخههای آینده خودروهای موجود خود که در هند فروخته میشوند هدف قرار دهد. در حالی که به نظر می رسد هیوندای در مورد ایمنی Exter مطمئن است، اما تنها زم، ثابت می شود که نتایج NCAP به طور رسمی اعلام شود.
اکستر می تواند به اولین خودروی 5 ستاره NCAP هیوندای در هند تبدیل شود
منبع: https://www.rushlane.com/exter-could-become-hyundais-1st-5-star-ncap-car-in-india-12473878.html
به گفته Tarun Garg، مدیر ارشد هیوندای هند، طیف گسترده ای از ویژگی های ایمنی Exter باعث می شود تا این شاسی بلند رتبه خوبی را در تست های تصادف NCAP جه، ،ب کند. Exter به چندین ویژگی ایمنی در بخش اول مانند 6 کیسه هوا به صورت استاندارد، کنترل کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، مدیریت پایداری خودرو (VSM) و سیستم نظارت بر فشار باد تایر مجهز شده است. Exter همچنین دارای ساختار مستحکمی است که می تواند ایمنی را در صورت تصادف بهینه کند.
در حالی که به نظر می رسد Exter پتانسیل بالایی دارد، تاتا پانچ این مزیت را دارد که یک خودروی 5 ستاره رتبه بندی شده توسط Global NCAP است. با افزایش آگاهی، رتبه بندی های ایمنی اکنون نقشی کلیدی در تصمیم گیری مصرف کننده ایفا می کند. هیوندای مطمئن است که Exter طبق استانداردهای جه، NCAP و Bharat NCAP به ،وان یکی از ایمنترین خودروهای هند ظاهر خواهد شد.
رتبه بندی هیوندای Exter NCAP به زودی انتظار می رود
با نگاهی به لنز Global NCAP، به نظر می رسد برندهایی مانند فول، واگن، اشکودا، ماهیندرا و تاتا از نظر ایمنی در جایگاه بهتری قرار دارند. این خودروها دارای چندین خودرو با رتبه بندی ایمنی 5 یا 4 ستاره هستند. در مقایسه، هیچ یک از خودروهای هیوندای که تا به امروز توسط Global NCAP در هند آزمایش شدهاند، امتیاز بالایی دریافت نکردهاند. حتی خودروهای پرفروشی مانند Creta و i20 تنها رتبه 3 ستاره را در تست های تصادف جه، NCAP دریافت کرده اند.
علاوه بر Global NCAP، هیوندای همچنین در حال ارزیابی امکان آزمایش Exter تحت Bharat NCAP آینده است. این نیز یک پلت فرم داوطلبانه رتبه بندی تست تصادف است که توسط و، حمل و نقل جاده ای و بزرگراه (MoRTH) توسعه یافته است. انتظار میرود در 01 اکتبر 2023 راهاندازی شود. بر اساس پروتکلهای جدید تست ایمنی جه، NCAP که از ژوئیه 2022 تا دسامبر 2025 قابل اجرا است، خواهد بود.
با تاتا پانچ با رتبه 5 ستاره NCAP به ،وان رقیب اصلی خود، برای هیوندای ا،تر ضروری است که اعتبار ایمنی خود را تقویت کند.
برای اینکه یک خودرو امتیاز 5 ستاره ایمنی را دریافت کند، پارامترهایی که باید تحت Bharat NCAP آزمایش شوند شامل حفاظت از عابر پیاده، ESC، یادآوری کمربند ایمنی و برخورد جانبی میله است. این مطابق پیش نویس اطلاعیه صادر شده برای Bharat NCAP است.
Exter می تواند ایمن ترین خودروی هیوندای دارای رتبه NCAP در هند باشد
ESC از منظر رتبه بندی جه، NCAP بسیار مهم است. طبق استانداردهای ایمنی بازنگری شده، ESC به ،وان یک گزینه مستقل برای خودروهایی که هدف آنها رتبه بندی ایمنی 5 ستاره است، ا،امی است. Exter معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده می کند، زیرا ESC با ا،ر انواع ارائه می شود. حتی نوع پایه دارای ESC به ،وان یک گزینه است. سایر ملاحظات ایمنی مهم تحت پوشش NCAP جه، شامل تست های برخورد جانبی و حفاظت از عابر پیاده است. به نظر می رسد ا،تر نیز برای این موارد آماده است.
هیوندای اخیراً شاسی بلند Exter را با قیمت پایه 5.99 میلیون روپیه عرضه کرده است. این مجموعه دارای طیف وسیعی از ویژگیهای پیشرفته از جمله چندین پیشنهاد برتر در ک، و بخش اول است. Exter در درجه اول تاتا پانچ را هدف قرار خواهد داد، در حالی که با سیتروئن C3 و Tiago NRG نیز رقابت خواهد کرد.