در تلاش برای کمک به پر ، شکاف ذهنی بین خودروهای احتراق داخلی و الکتریکی، برندهای خودرو شروع به نصب بلند،ا در بیرون خودروهای الکتریکی کرده اند تا صدایی که یک خودروی احتراق داخلی تولید می کند را تقلید کند.
پورشه تایکان را با یک بلندگوی خارجی اختیاری به فروش می رساند، اما صدا را نمی توان برای صدای شتاب تنظیم کرد. تسلا همچنین برخی از وسایل نقلیه خود را با یک بلندگوی خارجی می فروشد، اما ارتباطی با صدای شتاب ندارد.
نظر خود را در مورد صدای اگزوز در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
این علاوه بر اینکه این برند روی تعویض دنده های شبیه سازی شده با استفاده از پالس های موتور در حین شتاب کار می کند، آنها همچنین به حالتی در شیفترهای پدال متصل می شوند که به درایو این امکان را می دهد که احساس کند بین دنده های ثابت حرکت می کنند.
صدا از طریق یک تقویت کننده و محفظه تنظیم واقع در عقب خودرو منتقل می شود.
اخیراً این شانس را داشتیم که هیوندای RN22e آینده را نمونه برداری کنیم و یکی از چیزهایی که مورد توجه قرار گرفت صدای دیوانه کننده آن در هنگام شتاب گیری بود.
هیوندای قصد دارد به مشتریان اجازه دهد تا نوع صدای خود را برای پخش از بلندگو انتخاب کنند، علاوه بر این که به طور بالقوه صداهای خود را برای آپلود در خودرو ایجاد می کنند.
برخی، مانند هیوندای، به شما اجازه میدهند صدایی را که خودرو تولید میکند هنگام چرخش «اگزوز» شخصیسازی کنید. خوب، زم، که Ioniq 5 و Ioniq 6 N از سال آینده عرضه شوند، این کار را انجام خواهند داد.
علاوه بر این، مفهوم اخیر Charger Daytona SRT دارای چیزی است که دوج آن را یک اگزوز Fratzonic Chambered می نامد، یک “اگزوز BEV برای اولین بار در صنعت” که می تواند به 126 دسی بل برسد. این باعث می شود که صدای آن به اندازه یک Dodge مجهز به هلکت باشد.