این مرد یک موتور 12 روتور، 5000 اسب بخار، 15.7 لیتر (960cu) ساخت و کار می کند!

پیدایش این خلاقیت از تمایل گاروین برای به حدا،ر رساندن توان ،وجی در فضایی که معمولاً توسط یک بلوک بزرگ دریایی شورلت V8 اشغال می‌شود، نشات می‌گیرد. پس از اندازه گیری مساحت موجود، او نتیجه گرفت که 12 روتور به خوبی در آن فضا قرار می گیرند. در مجموع، موتور 12 روتور دارای طول 76 سانتی متر، عرض 80 سانتی متر و ارتفاع 61 سانتی متر است.

گاروین و تیمش تمام کارهای طراحی و ماشینکاری را در داخل مدیریت ،د و فقط روتور با روتور اصلی مزدا 13B 2 مش، بود.

  • این مرد یک موتور 12 روتور، 5000 ، بخار، 15.7 لیتر (960cu) ساخت و کار می کند!
  • این مرد یک موتور 12 روتور، 5000 ، بخار، 15.7 لیتر (960cu) ساخت و کار می کند!

در میان زمزمه های احیای احتمالی موتور چرخشی نمادین Wankel، شایان ذکر است که خودروهای مزدای تولیدی تنها دارای حدا،ر سه روتور هستند. با این حال، یک سازنده قایق بی باک در حیاط خلوت به مراتب از این پیشی گرفته است و ما را از خلقت شگفت انگیز او شگفت زده کرده است.

ما برای اولین بار چند سال پیش از این پروژه بلندپروازانه مطلع شدیم، اما متأسفانه، حدود سه سال است که هیچ به روز رس، نشده است. ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که تای، این شگفت‌انگیز را در یک قایق نصب کند و به ما اجازه دهد تا شاهد قدرت آن در عمل باشیم!

گاروین فرآیند طراحی را به یاد می آورد و می گوید: «ما 100 روش مختلف را برای چیدمان روتورها بررسی کردیم. طرح “Y” در نهایت به ،وان تنها روش قابل اجرا برای قرار دادن 12 روتور در محدوده یک فضای بلوک بزرگ ظاهر شد.

ذهن کنجکاو ممکن است در مورد منشاء و هدف چنین موتور خارق العاده ای تعجب کند. گاروین کار بر روی این طرح نوآورانه را در سال 2010 آغاز کرد و به دنبال جایگزینی برای موتورهای سنتی عملکرد دریایی بود.

خوانندگان زیرک ممکن است متوجه شوند که 12 روتور مزدا 13B “فقط” حدود 7.8 لیتر است، نه 15.6 لیتر. با این حال، روتاری ها یک مزیت منحصر به فرد دارند، شلیک بیشتر از موتورهای پیستونی 4 زمانه معمولی.

در هسته خود، موتور از سه بانک تشکیل شده است که هر کدام دارای چهار روتور است. دو بانک بالایی از طریق چرخ دنده های عقب موتور به بانک مرکزی پایینی متصل می شوند که به شفت ،وجی متصل است. یک بانک به گونه‌ای پیکربندی شده است که در مقابل بانک اصلی چرخش مع، داشته باشد، در حالی که گیرب، دیگر دارای یک چرخ دنده غیرفعال است و اطمینان حاصل می‌کند که در همان جهت محور اصلی می‌چرخد.

گاروین موتور را با در نظر گرفتن تطبیق پذیری طراحی کرد و آن را برای قایق سواری تفریحی با قدرت حدود 1400 ، بخار با حدا،ر 400 ساعت بین تعمیرات برنامه ریزی شده من، ساخت. از طرف دیگر، با یک جفت توربو 122 میلی‌متری (10 پوند تقویت)، موتور می‌تواند 2400 ،‌بخار برای تقریباً 200 ساعت تولید کند که برای دویدن پوکر و سایر فعالیت‌های هیجان‌انگیز عالی است. این ارقام قدرت بر اساس سوخت اکتان 87 است.

در طول آزمایش، موتور 12 روتوری تنها 497 ، بخار در دور 3200 دور در دقیقه تولید کرد – کمتر از یک سوم خط قرمز پیشنهادی آن – جایی که وانکل واقعا می درخشد.

تایسون گاروین، یک قایق‌ران رکورددار، موتوری شگفت‌انگیز با حجم 960 اینچ مکعب یا کمی بیش از 15.7 لیتر و وزن سنگین 376 کیلوگرم (830 پوند) ساخته است. گاروین به اشتراک می‌گذارد که موتور در حالت تنفس طبیعی خود، 1400 ، بخار قدرت تولید کرده است. هنگامی که با سوخت مسابقه و متانول تغذیه می شود، از نظر تئوری قادر به دستیابی به بیش از 5000 ، بخار است، اگرچه این هنوز ثابت نشده است.

گاروین توضیح می‌دهد: «ما به مرز کاری که یک بلوک بزرگ می‌توانست انجام دهد رسیدیم. هدف ما این بود که قدرت مداوم بیشتری تولید کنیم، نه فقط قدرت من، برای مسابقات درگ. موتور دوار قدرت بیشتری را نسبت به اندازه خود فراهم می کند.

تای، در یکی از پست‌های فیس‌بوک خود به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «موتور 480 cuin است که هر روتور یک بار شلیک می‌کند، همانطور که برای چرخش مح،ه می‌شود. وقتی که مانند یک بلوک بزرگ با دو دور میل لنگ مح،ه شود، 960 کوین است، و اگر هر وجه روتور را شلیک کنید، 1440 کوین است.

با افزایش بوست به 25 پوند در سوخت مسابقه، سطح قدرت می تواند از 3600 ، بخار فراتر رود و با 50 پوند تقویت، موتور به طور بالقوه می تواند به بیش از 5000 ، بخار برسد. برای عملکرد حالت ثابت، دور توصیه شده بین 8500 تا 9000 است، در حالی که یک نسخه درگ تمام دریچه گاز می تواند تا 14000 دور در دقیقه برسد.

گاروین توضیح می‌دهد: «ما به یک بانک برای چرخش مع، نیاز داشتیم تا ،مت اگزوز با سایرین هماهنگ شود.

می تو،د توسعه 12 Rotor را دنبال کنید اینجا.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/this-man-built-a-12-rotor-5000hp-15-7l-960cu-engine-and-it-runs