این SUV کوچک اولین خودروی الکتریکی سوزوکی خواهد بود
ما مید،م که اروپا منطقه اولویتدار خارج از هند خواهد بود، در حالی که استرالیا به ترتیب پایینتر است.
این کراس اوور با طول تقریبی 4300 میلیمتر، از نظر اندازه مشابه هیوندای ،ا است و ممکن است با دو موتور چهار چرخ متحرک در دسترس باشد.
یک نسخه استتار شده از سوزوکی اولین وسیله نقلیه الکتریکی (EV) دوباره مشاهده شد، این بار تحت آزمایش هوای گرم در ج، اروپا قرار گرفت زیرا این قاره موج گرما را تجربه می کند.
نسخه پایه با باتری کوچکتر حدود 48 کیلووات ساعت با برد حدود 400 کیلومتر نیز انتظار می رود.
به نظر نمی رسد که این نمونه اولیه با نمونه ای که چند هفته پیش در لهستان آزمایش شد، تفاوتی نداشته باشد.
سوزوکی قصد دارد تا سال 2030 پنج خودروی برقی از جمله کراس اوور آینده و جیمنی برقی را در اروپا عرضه کند.
اولین مدل هیب، آن – S-Cross – تا سال 2024 عرضه نمی شود.
سوزوکی همچنین قبلاً در مورد برنامههایی برای استفاده از گیرب، چند سرعته EV به سبک Porsche Taycan که توسط شرکت کانادایی Inmotive Inc ساخته شده است، صحبت کرده بود که برای کاهش هزینهها و همچنین بهبود کارایی تا 15 درصد طراحی شده است.
شایعه شده است که مدل eVX مبتنی بر معماری سفارشی EV است که با همکاری تویوتا توسعه یافته است – که نسخهای از مدل خود را به ،وان بخشی از عرضه گسترده خودروهای برقی خواهد ساخت.
گزارش شده 50 درصد از حجم تولید کارخانه گجرات برای صادرات خواهد بود.
«eVX یک مدل BEV است که DNA قوی سوزوکی 4×4 را با ویژگی های پیشرفته جدیدترین BEV ها ،یب می کند. نمای بیرونی به گونه ای طراحی شده است که فوراً به ،وان یک SUV سوزوکی قابل تشخیص است. علاوه بر این، هدف آن انتقال میراث 4×4 این برند به عصر جدید الکتریکی است.
طبق گزارش ها، نسخه تولیدی eVX در ژانویه یا فوریه 2025 توسط شرکت تابعه هندی سوزوکی عرضه خواهد شد، اما برای بازارهای جه، نیز در حال توسعه است.
مفهوم eVX
شاسی بلند کوچک برقی bZ کوچک کراس اوور تویوتا، اگرچه طول، تر از eVX است، اما به نظر می رسد از میان 16 کانسپت مختلف الکتریکی که سال گذشته توسط تویوتا پیش نمایش شده بود، پلتفرم مش،ی داشته باشد.
در حالی که به شدت استتار شده است، میتو،م ببینیم که شکل کلی مدل تا حد زیادی به خودروی مفهومی eVX که در نمایشگاه خودروی دهلی در ژانویه معرفی شد، وفادار مانده است.
بسته باتری 60 کیلووات ساعتی و همچنین برد رانندگی 550 کیلومتری در چرخه آزمایش هند تایید شده است که احتمالاً برد کمتری در چرخه WLTP است.
در حالی که سوزوکی قبلاً خودروهای برقی را در قالب مدل های هیب، و هیب، ملایم در بازارهایی مانند اروپا معرفی کرده است، هنوز در استرالیا این کار را انجام نداده است.
نگاهی اجمالی به فضای داخلی به شدت مبدل این مدل قبلاً از دری باز دیده شده بود و یک دسته ابزار دیجیتال بزرگ و صفحه نمایش لمسی مرکزی را نشان می داد که در همان مجموعه قرار دارد.