بادوام ترین موتورهای آمریکایی که تا به حال ساخته شده است

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101210

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101203

از بین تمام موتورهای شش سیلندر خطی موجود در این لیست، فورد 300 احتمالاً بیش از حد ساخته شده و قوی ترین است. در تولید 1965 تا 1996، 300 خود را به ،وان نیروگاه اصلی برای کامیون های سری F فورد، وانت های سری E و نسل سوم و چهارم Broncos ثابت کرد. این موتورها به دلیل اینکه تقریباً غیرقابل ت،یب هستند و به طور عمدی سعی در از بین بردن آنها با کمبود روغن کاری یا خنک کننده دارند، بدنام هستند. در حالی که ا،ر موتورهای فشار میل دیگر از یک زنجیر زمان برای کار با سوپاپ استفاده می کنند، فورد 300 از چرخ دنده های زمان بندی استفاده می کند. در حالی که زنجیرهای تایم ممکن است فرسوده شوند، کشیده شوند و گاهی اوقات بشکنند. یک چرخ دنده زمان بندی دقت خود را برای مدت طول، تری حفظ می کند و خطر ،ابی کامل به میزان قابل توجهی کمتر است. نکته منفی این است که دنده‌های زمان‌بندی صدای موتور بیشتری تولید می‌کنند، اما به ندرت می‌شنوید که علاقه‌مندان به بیضی آبی از این موضوع در مورد فورد 300 شکایت کنند.

AMC/Jeep 4.0L

کرایس، اسلنت شش

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101209

سری موتورهای کرایس، LA با تنوع 340 اینچ مکعبی غالب است. 340 که با نام «قاتل غول‌پیکر» شناخته می‌شود، موتوری بود که در عصر ماشین‌های عضل، بسیار بالاتر از جابه‌جایی خود بود. با این حال، برادر کوچکتر آن، 318، به ،وان یک موتور V8 کم تنش و نرم و بدون استرس برای خط موتورهای Slant Six طراحی شده است. 318 با داشتن یک لحن ملایم و با نسبت سوراخ به ضربه عالی، به چیزی شبیه یک دونده ماراتن در میان دنیای بلوک های کوچک تبدیل شد. این موتور که از سال 1968 تا 2002 تولید شد، در سال 1992 هنگامی که به مگنوم 5.2 تغییر نام داد، تغییراتی در میل بادامک های غلتکی، سرسیلندرهای با جریان آزادتر و تزریق سوخت دریافت کرد. موتور 318/5.2 مگنوم به کامیون‌های کرایس، و ماشین‌های سواری مختلف و همچنین مدل‌های مختلف جیپ پس از ،ید AMC توسط کرایس، در سال 1987، نیرو می‌داد. می توان آن را با سهولت نسبی به یک موتور قوی 390 اینچ مکعبی تبدیل کرد.

فورد لیما 2.3 لیتری

2.5 “Iron Duke” که در اوا، دهه 1970 توسط بخش موتور پونتیاک به ،وان یک موتور اقتصادی برای مبارزه با قیمت بالای نفت توسعه یافت، برای دوام ساخته شد. این چهار سیلندر خطی مانند فورد 300 شش سیلندر خطی از چرخ دنده های زمان بندی بادوام بیشتری استفاده می کند تا زمان بندی دقیق سوپاپ ها را در طول عمر موتور امکان پذیر کند. با استفاده از بلوک آهنی و سرسیلندر آهنی، Iron Duke ثابت کرد که بسیار بادوام تر و قابل اعتمادتر از موتور چهار خطی قبلی Vega است و به سرعت شروع به یافتن راه خود در برندهای مختلف در بین برندهای متعدد جنرال موتورز کرد. این خودرو که در اوایل دهه 1980 به ،وان “Tech IV” به روز شد، سیستم تزریق الکترونیکی دریچه گاز را به دست آورد و از سال 1984 به نیروگاه استاندارد برای خودروی اسپرت موتور وسط پونتیاک، Fiero تبدیل شد. ساخته شده است. در سال 1982، شورولت تصمیم گرفت نسل سوم کامارو جدید را با موتور Iron Duke با قدرت 90 ، بخار عرضه کند. با این حال، آنچه که موتور در عملکرد فاقد آن بود، آن را در زبری محض و امتناع از مرگ جبران کرد. گرومن در سال 1987 آن را به ،وان موتور وسیله نقلیه با عمر طول، خدمات پستی ایالات متحده انتخاب کرد. بسیاری از این وسایل نقلیه بیش از 30 سال خدمات روزانه را با 2.5 لیتر فناوری IV در زیر کاپوت مشاهده ،د.

کرایس، 318/مگنوم 5.2 لیتری V-8

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101206

این موتور شش سیلندر دل،ب که به مدت 41 سال تولید شد، از سال 1959 تا سپیده دم هزاره جدید در سال 2000 در زیر کاپوت خودروها و کامیون‌های مختلف عمل کرد. وقتی یک موتور اینقدر عمر می‌کند، می‌د،د که تا حدودی به دلیل آن است. خیلی خوب کار می کند برای موتوری با طراحی و معماری دهه 1950، شیب شش تقریباً به همان اندازه “ضد بمب” است که می تو،د بخواهید. با جابجایی از 170 تا 225 اینچ مکعب، “برج تکیه قدرت” جمع و جور به نیروگاه اولیه برای تمام خودروها و کامیون های موپار تبدیل شد. شیب شیب که برای صدها هزار مایل با دقت زنده می ماند، جمع و جور، کم مصرف و مقرون به صرفه بود.

بلوک کوچک شورولت Gen III/IV

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101204

هیچ ، نمی تواند استدلال کند که بلوک های کوچک نسل III/IV شورلت بادوام هستند. با جستجوی سریع کامیون‌های Chevy و GMC استفاده شده، نمونه‌هایی با مسافتی نزدیک به 300000 مایل بدون بازسازی موتور به دست می‌آید. با بهره مندی از طراحی مدرن و متالورژی، این گیرب، V8 وارثی شایسته برای نام بلوک کوچک Chevy بود که در سال 1997 عرضه شد. توربوها و سوپرشارژرها بدون پراکندگی قطعات در مدار ماه. جستجوی سریع در یوتیوب برای موتورهای داینو با توربو، هر مخالفی را که معتقد است این نیروگاه‌ها به اندازه میخ‌ها سخت نیستند، تحت تأثیر قرار می‌دهد. به راحتی می توان دید که چگونه این پلت فرم های شرکتی V-8 برای جنرال موتورز برای کامیون ها و خودروهای عملکرد محور آنها تبدیل شدند.

فورد 300/4.9 لیتر

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101212

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101207

هنگامی که کرایس، شرکت آمریکایی موتورز را در سال 1987 ،یداری کرد، یکی از بهترین موتورهای شش خطی مدرن را که تا به حال ابداع شده بود به دست آورد. نسخه 4.0 که از نسخه های قبلی خانواده شش خطی AMC ساخته شده بود، برای دهه 1980 با تزریق سوخت الکترونیکی مدرن شد. 4.0L با تولید بین 177 تا 190 ، بخار قدرت با منحنی گشتاور بسیار مسطح، به بیش از 300000 مایل بدون بازسازی عمده معروف است. کرایس، به طور مداوم موتور را اصلاح می کرد تا آن را در طول تولید 19 ساله خود از سال 1987 تا 2006 نرم تر و قوی تر کند. در این مدت، موتور نیروگاه اصلی برای خط خودروهای جیپ بود. دوام عالی و منحنی گشتاور آن را برای وسایل نقلیه آفرود من، ساخته است. تنها نقطه سیاه در شهرت آن مربوط به ریخته گری ضعیف سرسیلندر ساخته شده از سال 2000 تا 2001 است که منجر به ، خوردگی و آلودگی روغن به مایع خنک کننده شده و در صورت عدم اصلاح سریع، احتمال ،ابی موتور را ایجاد می کند.

بیوک 3800

بلوک کوچک ارجمند شورولت با فاصله کمی از بلوک کوچک فورد ویندزور برای یک جایگاه در این لیست ش،ت خورد. هر دوی این موتورها به یک اندازه بادوام هستند، اما شورلت نسل اول و دوم بلوک‌های کوچک را کمی بلندتر از ویندزور ساخت فورد ساخت. شورولت بلوک کوچک اصلی که از سال 1954 تا 2003 تولید شد، عمر طول، داشت زیرا موتور خوبی بود. با وجود چند سال کیفیت پایین تر در اوا، دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به دلیل عدم وجود میل بادامک باکیفیت، شورولت بلوک کوچک ثابت کرد که هم یک موتور عملکردی توانا و هم موتوری است که در صورت مراقبت و در حالتی آرام تر از مرگ خودداری می کند. اهنگ. بلوک های کوچک نسل دوم بعدی که در اوا، دهه 1980 معرفی شدند، دارای خنک کننده بهبود یافته، تزریق سوخت بهتر، احتراق ارتقا یافته و میل بادامک غلتکی در برخی کاربردها بودند. همه اینها باعث افزایش قدرت و طول عمر می شود. شورلت بلوک کوچک در حالی که طراحی مربوط به دهه 1950 بود، بیش از حد توانایی خود را در برتری بر بسیاری از هم عصران خود نشان داد و برای نزدیک به 50 سال در تولید ثابت دوام آورد.


منبع: https://www.tops،d.com/cars/the-most-durable-american-engines-ever-ar197606.html

لیما 2.3L که برای بسیاری به ،وان موتور پینتو نیز شناخته می شود، مهم ترین نوع موتوری است که با فورد پینتو عرضه شد. در ابتدا یک موتور ساخت اروپا بود، در نهایت به روز شد و در کارخانه مونتاژ موتور لیما، اوهایو، ساخته شد. موتور 2.3 لیتری با طراحی خوب، دارای یک بادامک بالای سر است که توسط تسمه تایم هدایت می شود. تسمه تایم صدای موتور را کاهش می دهد و مانند زنجیر تایم “کشیده” و فرسوده نمی شود. با این حال، نیاز به تعویض مکرر دارد. در اشکال تنفس طبیعی خود، این موتورها ثابت ،د که نسبتاً قوی و با عمر طول، هستند، البته موتورهای سنگین. با اضافه شدن سیستم القایی اجباری از طریق توربوشارژ، لیما 2.3 لیتری برخی از نمادین ترین فوردهای دهه 1980 در فورد تاندربرد توربو کوپه و فا، بادی موستانگ SVO را تامین کرد. Lima 2.3L که در اوایل هزاره جایگزین خط موتورهای Duratec شد، نزدیک به 30 سال خدمات مستمر را در زیر موتور چندین خودرو و کامیون فورد شاهد بود.

شورلت Small Block Gen I/II

3.8L 3800 با نسلی که به بیوک فایربال V-6 اصلی در اوایل دهه 1960 بازمی‌گردد، یک نسخه مدرن شده برای دهه 1980 و بعد از آن بود. ،یبی از بلوک‌های موتور آهنی، سرهای آهنی، و حالت آرام آن‌ها باعث شد که سوخت کارآمد و مانند میخ سخت باشد. سه نسل از 3800 که در سه “سری” موجود است، به دلیل امتناع از مرگ شناخته شده اند. موتورهای سری 1 و 3 قابل اعتمادترین هستند، در حالی که موتورهای سری 2 دارای مشکلاتی در واشر ورودی و زانویی بای پس مایع خنک کننده بودند که در صورت عدم اصلاح می تواند باعث ،ابی موتور شود. با این حال، اگر این مشکلات اصلاح شود، تمام موتورهای خانواده 3800 می توانند عمر فوق العاده طول، داشته باشند. این موتورها در خودروهای سایز کامل جنرال موتورز که از اوا، دهه 1980 شروع به کار ،د، محبوبیت داشتند، این موتورها تا سال 2008 از بیوک‌ها، پونتیاک‌ها، اولدزموبیل‌ها و برخی شورلت‌ها استفاده می‌،د.

فورد 4.6L 2V م،ار V8

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101205

هنگامی که سری موتورهای م،ار فورد شروع به کنار گذاشتن تدریجی 5.0 ویندزور V8 در اوایل دهه 1990 کرد، بسیاری از علاقه مندان به فورد آن را به ،وان یک کاهش رتبه تلقی ،د. با این حال، در حالی که بسیاری از سوپاپ‌های بادامک بالای سر آن انتظار نداشتند، V8 م،ار در شکل دو سوپاپ خود بسیار بادوام و قابل اعتماد بود. 2V 4.6 V-8 با معرفی خودروی لینکلن تاون در سال 1991 و به آرامی راه خود را در بیشتر مدل‌های فورد V-8 پیدا کرد، اگر نگوییم موتور داغ، موتوری عالی برای مصرف‌کننده است. این موتورها می توانند بیش از 300000 مایل عمر کنند و به دلیل عمر طول، به ،وان موتوری که بدنه پلنگ Crown Victorias را که توسط بسیاری از سازمان های مجری قانون و شرکت های تا،یر، استفاده می شود، شهرت دارند. فورد یک نسخه بهبود یافته با عملکرد را از سال 2000 تا 2001 معرفی کرد که کمی قدرت را افزایش داد و مشکل طول، مدت منیفولد ورودی کامپوزیت پلیمری را که مستعد ، خوردن و نشت مایع خنک کننده بود، برطرف کرد. موتورهای 4.6 2 ولتی که تا سال 2014 تولید می شدند، بسیار بادوام بودند و خدمات عالی را به مشتریان فورد ارائه می ،د.

The Iron Duke / Tech IV 2.5L

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101211

بادوام ترین موتورهای آمریکایی تا کنون - تصویر 1101208