منبع: BITRE.gov.au
مایکل بردلی، مدیر عامل AAA میگوید: «هنوز هیچ داده ملی در مورد علل تصادف، جراحات جدی، کیفیت جاده، یا جزئیات افراد و وسایل نقلیه درگیر وجود ندارد.»
خانوادههای قرب،ان شایستگی این را دارند که بدانند ،تها از هر تصادف درس میگیرند و گامهایی برای جلوگیری از ابتلای دیگران به سرنوشت مشابه برمیدارند.
با توجه به رشد سالانه مرگ و میر به ازای هر 100000 نفر جمعیت 4.2 درصد، این نیز به رشد جمعیت نسبت داده نمی شود.
سازمان اوج باشگاههای اتومبی،، مستقر در استرالیا میگوید که ،تهای استرالیا در تلاش خود برای کاهش آسیبهای جادهای به شدت ش،ت میخورند و نمیتوانند یا نمیخواهند به قلب مشکل برسند.
مرگ و میر جاده ای در استرالیا
- 2018: 1135
- 2019: 1186
- 2020: 1097 (نرخ مرگ و میر کمتر از میانگین مسافت پیموده شده طی قرنطینه کووید کاهش یافت)
- 2021: 1129
- 2022: 1192
- 2023: YTD: 312 (افزایش 4 درصد نسبت به سال قبل)
- هدف 2030 تحت NRSS: 571
استراتژی یک دهه شروع بدی دارد. عوارض جادهای در سال 2022 بیشتر از سال 2021 بود، و سال 2023 نیز از سال تا به امروز بیشتر است. در 12 ماه منتهی به 31 مارس 2023، 1204 مرگ در جاده های استرالیا رخ داد که افزایش 5.9 درصدی را نشان می دهد.
جریان ،ت فدرال استراتژی ملی ایمنی راه 2021-2030 (NRSS) که توسط وزرای حمل و نقل ایالتی و قلمرو و همچنین ،ت فدرال امضا شد، هدف آن کاهش مرگ و میر در جاده ها به نصف و کاهش صدمات جدی تا 30 درصد تا پایان این دهه است.
آقای بردلی خواستار اصلاحاتی است که در آن ،ت فدرال از ایالتها میخواهد دادههای مربوط به این اه، را به ،وان پیششرط دریافت بودجه مش، المنافع برای جادهها ارائه دهند.
NRSS همچنین به دنبال این بود که مرگ و میر کودکان زیر 7 سال، صفر مرگ در مناطق CBD شهر، و صفر مرگ در تمام بزرگراه های ملی تا همان مهلت 2030 به صفر برسد.
رانندگان مستحق تصمیمگیریهای مالی مبتنی بر دادهها هستند زیرا نجات یک زندگی مهمتر از نجات یک صندلی حاشیهای است.
اعضای AAA شامل NRMA، RACV و RACQ، در میان سایر باشگاه های اتومبی،، مستقر در ایالت هستند.
این انجمن اتومبیل استرالیا (AAA) این هفته ارزیابی کوبنده ای از استراتژی های ایمنی جاده ای ،ت ها منتشر کرد و تا آنجا پیش رفت که تعهد آنها به کاهش آسیب های جاده ای را زیر سوال برد.
او گفت: “AAA به شدت این اه، کاهش تروما را تایید می کند، اما ،ت ها باید داده های مورد نیاز برای اندازه گیری پیشرفت و جلوگیری از آسیب های آینده را گزارش کنند.”
در عوض مجموعه کامل دادهها توسط ،تهای ایالتی نگهداری میشود و با ارقام ملی هماهنگ نمیشود – برخلاف ارقام سطح بالای عوارض جادهای که نور روز را میبینند.
“شما نمی تو،د آنچه را که اندازه گیری نمی کنید بهبود ببخشید، و وقتی صحبت از ترومای جاده ای استرالیا به میان می آید، ،ت مش، المنافع اقدامات بسیار کمی انجام می دهد.
او گفت: «این گزارش سؤالات جدی در مورد تعهد ،ت به کاهش ترومای جادهای ایجاد میکند.
«تا زم، که ،تها علیه اه،ی که تعیین کردهاند گزارش ندهند، هزینههای جادهای استرالیا همچنان یک فوتبال سیاسی خواهد بود.
عدم تمایل ،تها به جمعآوری یا گزارش دادههای مورد نیاز برای اندازهگیری اه،، اعتبار استراتژی را تضعیف میکند و مانع از پاسخ مبتنی بر شواهد به عملکرد بدتر ایمنی جادهای استرالیا میشود.»
هر ایالت و قلمرو – به جز نیو ساوت و، – از اه، مورد توافق ایمنی جاده کوتاهی ،د.
در یک ایمیل جداگانه، آقای بردلی برخی از نقل قول های محکم تر را ارائه کرد:
بدتر از آن، مدلسازی AAA نشان میدهد که تلفات جادههای ملی در واقع ۱۹ درصد بیشتر از جایی است که اگر این استراتژی در مسیر کاهش متن، هدفگذاری شده بود – رقمی معادل ۱۹۳ مرگ و میر اضافی، باید باشد.
اداره فدرال زیرساخت، حملونقل، توسعه منطقهای، ارتباطات و هنر (یک بخش) بولتنهای ماهانه منتشر میکند که مرگهای جادهای را بر اساس حوزه قضایی، کاربر جاده، گروه سنی، ،ت، نوع تصادف، محدودیت سرعت اعلامشده و زمان روز نشان میدهد.
بیشتر: چرا با وجود دوربین های کنترل سرعت و خودروهای ایمن تر، عوارض جاده های استرالیا افزایش یافته است؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australias-road-safety-strategies-are-failing-badly-say-motoring-clubs
این هر دو هدف NRSS هستند. تنها دو مورد از پنج شاخص عملکرد کلیدی استراتژی – کل مرگ و میر ملی و مرگ و میر کودکان ،دسال – را می توان به دقت اندازه گیری کرد.
«مرگهای جادهای طی پنج سال گذشته افزایش یافته است و فقدان گزارش دادههای ترومای جادهای، درک دلایل این روند و شناسایی اقدامات لازم برای پیشگیری از آنها را دشوار میکند.
از اهمیت کلیدی برای AAA این ادعاست که ،تها هنوز یک سیستم داده ملی که بتواند آسیبهای جدی ملی را کمیت کند، ایجاد نکردهاند، علیرغم اینکه این موضوع از دیرباز اولویت برای آژانسهای حملونقل جادهای است.
این بدان م،است که ما هنوز نمی تو،م آسیب های جدی ملی را اندازه گیری کنیم. همچنین ما از وقوع مرگ و میر در مناطق CBD شهری، یا در بزرگراه های ملی و جاده های پرسرعت که 80 درصد از سفر در سراسر شبکه حمل و نقل را پوشش می دهند، اطلاعی نداریم.
می تو،د یک گزارش نمونه از مارس 2023 را بخو،د اینجا.