قبلاً خودروهای کم آلایندگی را تشویق کرده بود، وام خودرو با افست کربن را در سال 2004 معرفی کرد و نرخ های بهره را برای خودروهای کم آلایندگی در سال 2018 تخفیف داد.
تاکنون، مشوقهای EV تا حد زیادی نه توسط ،ت فدرال، بلکه توسط ،تهای مختلف ایالتی، از جمله تخفیفهای مستقیم، ارائه شده است.
با این حال، ،ت جدید کارگری آلب، در ماه ژوئیه لایحه مشوق های خودروهای الکتریکی را به پارلمان ارائه کرد.
این شرکت میگوید که هرگز سرمایهگذاری نکرده و هرگز روی سوختهای فسیلی سرمایهگذاری نخواهد کرد و میگوید از سال 2011 کربن خنثی بوده است.
مدیر ارشد تاثیرات بانک استرالیا گفت: “با قطع وام خودرو برای وسایل نقلیه جدید سوخت فسیلی، ما سیگنالی را به بازار استرالیا درباره شتاب سریع انتقال از احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی ارسال می کنیم که انتظار داریم در چند سال آینده شاهد آن باشیم.” ساشا کورویل.
ما سال 2025 را انتخاب کردهایم زیرا تغییر خودروهای الکتریکی باید به سرعت اتفاق بیفتد و معتقدیم که با اتخاذ سیاستهای حمایتی من، میتوان طیف وسیعتری از خودروهای برقی مقرونبهصرفهتر را به استرالیا آورد.
این تصمیم را در اج، ملی وسایل نقلیه الکتریکی در کانبرا اعلام کرد و به سهم قابل توجه – 43 درصد – وسایل نقلیه مسافربری در انتشار کلی حمل و نقل استرالیا اشاره کرد.
این بخشی از تعهدی است که در اوایل سال جاری اعلام شد، برای رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال 2035 – تعهدی که می گوید هیچ بانک استرالیایی دیگر انجام نداده است.
با این حال، مشتری، که برای وسایل نقلیه احتراقی مستعمل به وام نیاز دارند، رها نمی شود.
دکتر کورویل این اعلامیه را “آغاز گفتگو با مشتریان ما” و سیگنالی به بازار گستردهتر نامید که ،یداران باید یک خودروی برقی را نه تنها برای تاثیر بر آب و هوا، بلکه برای صرفه جویی در هزینههای مادام العمر در نظر بگیرند.
این تنها موسسه مالی نیست که سعی می کند مشتریان را به سمت خودروهای الکتریکی سوق دهد.
کریس بوون وزیر انرژی و تغییرات اقلیمی میگوید: «فقدان چنین استانداردهایی در استرالیا به،وان یکی از عوامل مؤثر بر عرضه و هزینه خودروهای الکتریکی ذکر شده است.
Pepper Money مستقر در سیدنی با شرکت شارژ عمومی Evie Networks همکاری کرده است تا به مشتریان مالی واجد شرایط 12 ماه شارژ عمومی بدون هیچ هزینه ای ارائه دهد.
اج، ملی خودروهای برقی هفته گذشته همچنین با اعلام ،ت جدید کارگر آلب، مبنی بر قرار گرفتن توپ در استراتژی ملی خودروهای الکتریکی همزمان شد.
بانک استرالیا می گوید که به ارائه وام برای وسایل نقلیه سوخت فسیلی دست دوم ادامه خواهد داد «تا زم، که یک بازار من، و پر رونق برای وسایل نقلیه الکتریکی ایجاد شود» زیرا «عمقاً آگاه است که ما باید از افرادی حمایت کنیم که هنوز توانایی ،ید خودروی برقی را ندارند. بازار رشد می کند».
می خواهید برای یک خودروی دیزلی یا بنزینی جدید وام دریافت کنید بانک استرالیا? شانس شما کم است، حداقل بعد از سال 2025.
این قانون (به نام اصلاحیه قو،ن ،انه داری) خودروهای کم آلایندگی را از مالیات مزایای جانبی (FBT) معاف می کند که به طور بالقوه باعث صرفه جویی در هزاران نفر از کارفرمایان و اپراتورهای وسایل نقلیه خصوصی می شود.
بیشتر: چه مشوقهایی برای ،ید خودروهای الکتریکی در سراسر استرالیا ارائه میشود؟
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australian-bank-to-stop-loans-for-petrol-diesel-vehicles-by-2025
به زودی شروع به دریافت مطالب ارسالی از صنعت خودرو و سایر ذینفعان خواهد کرد.
“چرا؟ زیرا در حالی که استرالیا پیشروی خود را نشان نمیدهد، تولیدکنندگان بازارهایی را در اولویت قرار میدهند.
سیاست اصلی که باید به آن پرداخته شود، معرفی دیرهنگام استانداردهای بهره وری سوخت و به کارگیری یک طرح ا،ام آور کاهش CO2 لوله اگزوز است که صنعت خودرو و سایر ذینفعان مدت ها گفته اند برای باز ، عرضه بیشتر خودروهای برقی ضروری است.
ما فکر میکنیم که وظیفه بعدی ما این است که اطمینان حاصل کنیم که وامدهی وسایل نقلیه ما مشتریانمان را درگیر انتشار کربن بالاتر و هزینههای جاری گرانتر در سالهای آینده نمیکند.»
بانک استرالیا مدتهاست که خود را به ،وان یک مؤسسه مالی پیشرفتهتر و پایدار معرفی کرده است و در سال 2019 اعلام کرد که اولین بانک در این کشور است که به برق 100 درصد تجدیدپذیر روی آورده است.
این موسسه مالی استرالیایی اعلام کرد که از سال 2025 تامین مالی وام خودرو برای خودروهای جدید سوخت فسیلی را متوقف خواهد کرد.