همانطور که در هفته گذشته گزارش شد، یک مالک از تسلا به دلیل تبلیغات نادرست در مورد سیستمهای خلبان خودکار، خلبان خودکار پیشرفته و سیستمهای خودران کامل شکایت کرده است.
با این حال، حضور واحد کنترل در مدلهای تسلا برای پشتیب، از عرضه نهایی فناوری رانندگی خودکار سطح 3 است.
همانطور که قبلاً توضیح داده شد، تسلا مجموعهای از آزمایشها را معرفی کرد که رفتار رانندگی را طی هفت روز قبل از دسترسی به ویژگی بتا ارزیابی میکند.
هنگامی که این گسترش رخ دهد، در مجموع 160000 آزمایش کننده بتا FSD در هر دو کشور وجود خواهد داشت. ماسک همچنین در توییت خود گفت که آ،ین نسخه 10.69.2.2 FSD Beta “خوب به نظر می رسد”.
مشتریان استرالیایی هنوز به FSD Beta دسترسی ندارند، اما می توانند. گزینه قابلیت FSD را ،یداری کنید.
برنامه FSD Beta به ،وان یک سیستم درایو خودکار پیشرفتهتر از گزینه «قابلیت کامل خودر،» موجود است.
واحد کنترل دوم برای فرمان برقی عمدتاً به ،وان پشتیبان استفاده می شود و منابع گفتند CNBC هیچ مشکل ایمنی وجود نداشت
این ویژگی «خودر، کامل» یک تجربه رانندگی کاملاً بدون هندزفری را نوید میدهد، اما فیلمهایی که قبلاً از آزمایشکنندگان اولیه FSD بتای به اشتراک گذاشته شده بود نشان میدهد که مالکان هنوز باید هوشیار باشند و در صورت ،وم آماده باشند تا کنترل را در دست بگیرند.
مشخص نیست که آیا این هنوز اجرایی شده است یا خیر.
مدل 3
همه مدلهای تسلا مجهز به رایانه موسوم به «کامپیوتر خودران کامل» این شرکت هستند که به گونهای طراحی شدهاند که در نهایت زم، که مالک هزینه این گزینه را پرداخت میکند، رانندگی بدون هندز ارائه میکند.
با از بین رفتن واحد کنترل، صاحبان تسلا باید برای دریافت این بهروزرس، فناوری، آن را در یک مرکز خدمات به روز کنند. اگر بهروزرس، پیچیدهتری برای FSD وجود داشته باشد، ممکن است این مورد نیز لازم باشد.
با وجود این، CNBC اخیراً گزارش شده است که تسلا یکی از دو واحد کنترل الکترونیکی مورد استفاده در قفسههای فرمان خودروهای مدل 3 و مدل Y ساخت چین را حذف کرده است، که از استقرار فناوری پیشرفتهتر رانندگی خودکار در هوا جلوگیری میکند.
الون ماسک اخیرا اعلام شده است توییت که تسلا به شدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت برنامه کامل خودران (FSD) بتا شامل 60000 مالک دیگر در ایالات متحده و کانادا.
این گزینه قابلیت رانندگی کامل، رانندگی نیمه خودران در بزرگراه را با تغییر لاین، پارک خودکار با قابلیت احضار، و همچنین چراغ راهنمایی و تشخیص علائم توقف را به ارمغان می آورد.
همچنین گزارش شده است که این حذف بر عملکرد خلبان خودکار یا رانندگی کامل (FSD) تأثیری نخواهد داشت.
تا به امروز مالکان تسلا در آمریکای شمالی با به اصطلاح “امتیاز ایمنی” 90 یا بالاتر به برنامه بتا دسترسی داشته اند، اما ماسک هفته گذشته توییت کرد که این شرکت این را به هر ،ی که امتیاز بالای 80 داشته باشد گسترش دهد.
قبل از همه اینها، مشتریان تسلا م،م به ،ید گزینه قابلیت FSD هستند که اکنون در ایالات متحده 15000 دلار آمریکا (22337 دلار آمریکا) قیمت دارد.
مدلY
استارتاپ EV برای اولین بار برنامه FSD Beta خود را در اکتبر 2020 راه اندازی کرد و به آرامی تعداد افرادی که دسترسی دارند را افزایش داده است.
تسلا همچنین اخیراً یک گزینه پیشرفته خودکار خودکار را معرفی کرده است که تمام ویژگیهای فوق را به جز چراغ راهنمایی و تشخیص علائم توقف با هزینه کمتر به ارمغان میآورد.
آزمایش کنندگان بسته به رفتار رانندگی خود امتیازی از 100 را دریافت می کنند و این امتیاز از معیارهای مختلفی از جمله هشدارهای برخورد از جلو، ترمز شدید، چرخش تهاجمی، تعقیب ناایمن و خلع اجباری خلبان خودکار تشکیل شده است.