تیمو رش، رئیس مشتری، برند و فروش BMW M GmbH گفت: “برای ما، این یک سیگنال واضح است که احساس منحصر به فرد M وارد دنیای خودروهای برقی شده است.”
بیامو M محصولات مختلفی را در سال 2022 نشان میدهد، مانند نسل دوم کوپه BMW M2 با گزینه گیرب، شششش و دستی امضای خود. کراس اوور پلاگین هیب، XM 480 کیلووات؛ و اولین واگن M3 Touring.
امسال همچنین مدلی بر اساس خودروی برقی بیامو i7 به نام M70 به ارمغان خواهد آورد، و در بخش احتراق نیز یک ارتقاء آتی برای مدلهای BMW X5 M و BMW X6 M در سه ماهه دوم سال 2023 وجود دارد. همچنین M4 CSL و مدل های M3 CS.
درصد کلی فروش BMW در سال 2022 (در مجموع 2,100,692 دستگاه) که خودروهای M بودند 8.4 درصد بود که اتفاقاً همان رقم رشد سالانه آن بود.
این شرکت با اشاره به سیستم کنترل دینامیک رانندگی یکپارچه و سیستم الکتریکی M xDrive AWD با چهار موتور، گفت: درازمدت BMW M می گوید تحول آن به سمت تحرک الکتریکی “همچنین قبلاً ترسیم شده است”.
بخش M بیامو در سال 2022 رکورد فروش جدیدی را به نام خود ثبت کرد و در سال 2022، 177 هزار و 257 دستگاه خودروی داغشده به فروش رساند که نسبت به سال گذشته 8.4 درصد افزایش داشت.
در بی،ه مطبوعاتی این شرکت جزئیات فروش بر اساس مدل ذکر نشده است.
بیشتر: بیامو در مقابل مرسدس بنز و آئودی: ش،تهای فروش جه، لو، در سال 2022
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/bmws-m-division-breaks-sales-record-led-by-evs
جالب توجه است که پرفروشترین آن برقی بود، به شکل فستبک BMW i4 M50، یک خودروی الکتریکی دو موتوره با قدرت سیستم 400 کیلووات.
مهم ترین بازار واحد در سال 2022 دوباره ایالات متحده بود، با دومین منطقه فروش بزرگ دوباره بازار داخلی آلمان و پس از آن ،ستان.