بخش N هیوندای به دنبال این است که بنزینها به خودروهای برقی تمایل داشته باشند
Ioniq 5 N یک خودروی هالهای برای زیربرند N است که فوراً تبدیل به سر نیزه در گذار خودروساز میشود.
با این حال، انتقال از خودروهای N موتور احتراقی به خودروهای برقی چیزی نیست که وارتنبرگ معتقد است، حداقل در استرالیا یک شبه اتفاق خواهد افتاد. در واقع، هیوندای تا زم، که مقررات آلایندگی اجازه دهد، به فروش خودروهای بنزینی سنتی N در اینجا ادامه خواهد داد.
هنوز مشخص نیست که چه چیزی به Ioniq 5 N قدرت میدهد، اما میتواند عملکرد بیشتری نسبت به پیشرانه چهار چرخ متحرک دو موتوره EV6 GT با قدرت 430 کیلووات و گشتاور 740 نیوتنمتر ارائه دهد. کیا ادعا می کند EV6 GT می تواند شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3.5 ث،ه انجام دهد.
بنابراین ما میخواهیم برخی از آن افراد را در یک Ioniq 5 N بنشینند و با Ioniq 5 N در روزهای پیست شرکت کنند و به آن پترولهد سنتی درس خوبی بدهیم که یک دور سریع در اطراف یک مسیر مسابقه چیست.
“ما باید نشان دهیم که نگر، در مورد رانندگی سرگرم کننده با خودروهای برقی درست نیست، بنابراین چالش اساسی ما این است که چگونه برند خود را مرتبط نگه داریم و به چه ،، رسیدگی کنیم؟” او گفت.
انتقال هیوندای از خودروهای موتور احتراق داخلی به خودروهای برقی با باتری در حال حاضر به خوبی در حال انجام است که توسط پرچمداران Ioniq 5 و Ioniq 6 رهبری می شود.
آقای بیرمن گفت: “تا سال 2030 باید راه حل های مقرون به صرفه ای برای خودروهای B و C-segment N وجود داشته باشد.”
یک گیرب، دوکلاچه مجازی (DCT) با نام «N e-،ft» یکی از جالبترین فناوریهایی است که برای اولین خودروی الکتریکی هیوندای با کارایی بالا توسعه یافته است.
تیل وارتنبرگ، معاون برند N و موتوراسپرت هیوندای، فردی است که وظیفه دارد عامل «سرگرمی برای رانندگی» را در خودروهای برقی عملکردی آینده قرار دهد، که به گفته او کار کوچکی نیست.
آلبرت بیرمن تأیید کرد که این مورد بوده است.
بیشتر: هیوندای آیونیک 5 N EV مدل 2024 به نمایش درآمد بیشتر: بررسی هیوندای RN22e (Ioniq 6 N). بیشتر: هیوندای گیرب، مجازی دوکلاچه را برای خودروهای برقی آماده می کند بیشتر: به گفته مغز متفکر هیوندای N، سرگرمی بیش از زمان دور مهم است
“[It] میتواند جالب باشد که به این بچهها نشان دهیم که خودروهای برقی امروزی چه تواناییهایی دارند.
بنابراین، این چالش ما و هدف RN22e است. ما می د،م که بسیاری از افراد قبلاً تحت تأثیر آن قرار گرفته اند و معتقدند که شخصیت سرگرم کننده برای رانندگی هنوز وجود دارد.
بیشتر: به گفته مغز متفکر هیوندای N، سرگرمی بیش از زمان دور مهم است
وارتنبرگ همچنین بر این باور است که آینده N در اینجا پایگاه امنی دارد و همیشه میتواند خودروهای برقی مقرونبهصرفه را برای رانندگی در مسیر مسابقه ارائه کند، زیرا افراد هیوندای به اندازه کافی شجاع هستند که این راه را طی کنند.
بنابراین اولین خودروی برقی دو موتوره و پرقدرت Ioniq 5 N در حال طراحی است و در میان محصولات کنونی بنزینسوزهای سنتی موجود در بازار، مورد پسند بسیاری قرار گرفته است.
برخلاف خودروی برقی با کارایی بالا EV6 GT کیا که بر اساس همان معماری E-GMP Ioniq 5 توسعه یافته است، هیوندای با تمرکز بر مسیر توسعه یافته است و تغییرات مختلفی را به خصوص در بخش خنک کننده در خود جای داده است.
بخش عملکرد «N» این برند اکنون در حال تزریق برخی عوامل سرگرم کننده به وسایل نقلیه با باتری است.
او گفت: “من معتقدم خودروهای N آینده به لطف صرفه جویی در مقیاس مقرون به صرفه تر خواهند بود، مانند امروز از فناوری های پیشرفته برخوردار خواهند شد و ما شاهد “آزمایشگاه های چرخشی” و ورزش های موتوری بیشتری خواهیم بود.”
شایعه شده است که Ioniq 5 N در سال 2023 عرضه می شود، در حالی که Ioniq 6 N هنوز تایید نشده در سال 2024 عرضه می شود.
همچنین در نظر گرفته شده است که صدای همراهی نیز وجود داشته باشد که دور موتور را تا سقف منع، کند باپ، باپ، باپ محدود کننده دور، از طریق بلند،ا. حداقل، این بخشی است که مهندسان در حال حاضر روی آن کار میکنند تا در حدود آوریل یا می 2023 آماده ثبت نام شوند.
بیشتر: هیوندای گیرب، مجازی دوکلاچه را برای خودروهای برقی آماده می کند
او گفت: «حداقل برای استرالیا میتواند برای مدتی طول، خودروهای N با موتور احتراقی وجود داشته باشد – حداقل یک مدل یک شرط مطمئن است.»
“مطمئناً خودروهای EV N ما دارای بر،ب قیمت بالاتر و نوع متفاوتی از فاکتور سرگرم کننده برای رانندگی خواهند بود، اما به همان اندازه که ممکن است خودروهای موتور احتراقی ما هستند.
او افزود: «رانندگان پس از آن شروع به فکر می کنند که در نهایت این خیلی بد نیست، یا بهتر از آن، سرگرم کننده است.
منظورم این است که ما قبلاً برخی از بنزینهای سنتی را در RN22e داشتهایم. برای یک فرد خاص، شاید 30 ث،ه طول بکشد، دیگران ممکن است به دو دقیقه نیاز داشته باشند تا به طور کامل فکر خود را در مورد یک EV در مورد اینکه رانندگی با یک EV چقدر سرگرم کننده و درگیر می کند، به دو دقیقه بازگردانند.
آلبرت بیرمن، مشاور فنی اجرایی هیوندای و گورو برند N همهجانبه گفت: «ما میخواهیم بنزینهدهایی را بدست آوریم که هنوز هم میگویند که هرگز خودروهای برقی رانندگی نمیکنند، زیرا این کار جالبی نیست.
تیزر Ioniq 5 N
بیشتر: هیوندای i30 N نسل دوم بنزینی عرضه نمیشود، زیرا برند خودروی برقی است
آقای بیرمن قبلاً چندین بار این تمرین را پشت سر گذاشته است و حتی در هنگام فشار دادن شدید به مسیر با «رانندگی سریع دیوانهوار» واکنش شگفتانگیز بود.
برای استرالیا ما به وضوح میتو،م چیزی شبیه به نسل بعدی سدان i30 N را ببینیم که میتواند از نظر فنی دوام بیاورد، اما از سوی دیگر، ما همچنین میتو،م خودروهای برقی مقرون به صرفهتری داشته باشیم.
بیرمن و وارتنبرگ آ، هفته گذشته در چهارمین جشنواره N استرالیا در پارک موتور اسپورت Bend در استرالیای ج،ی حضور داشت، جایی که بیش از 200 خودروی N و صاحبان آنها گرد هم آمدند.