در حالی که فضای داخلی برای من کمی ناامیدکننده بود، فورد رنجر به اندازهای است که در صدر فهرست هیچ ،ی قرار نگیرد.
با این اوصاف، آنها همچنان بسته به موقعیت احساس غیرضروری می کنند. همه چیز گفته شد و انجام شد، و با توجه به زمان کمی برای نشستن، با درک آنچه ویژگی های ایمنی در تلاش برای دستیابی به آن هستند و داشتن توانایی تنظیم یا خاموش ، ویژگی ها، رنجر به طور کلی در این زمینه کار خوبی انجام می دهد.
و همانطور که در تمام این مدلهای جدیدتر مجهز به یکی دیدهایم، تفاوت آن در توانایی خودرو در خارج از جاده، همراه با کنترل دقیق در شرایط سخت، شگفتانگیز است.
اولین مورد، رابطه بسیار ویژهای است که بین شرکت فورد موتور و لوازم جانبی فوقالعاده موفق و پیشرو در صنعت ARB 4×4 ایجاد شده است که به دقت تنظیم شده و به سختی ایجاد شده است که منجر به توسعه لوازم جانبی مورد تأیید کارخانه ARB برای فورد رنجر شده است.
اما این یک بررسی دیگر برای یک روز دیگر خواهد بود و ما با مشخصات پایین تر، توربوی دوقلو (نه واقعاً) تحت فشار قرار گرفتیم. گفت: بی توربو بیش از حد کافی است و انتقال قدرت نرم و گشتاور قابل استفاده را در چرخ دنده گیرب، به خوبی تنظیم شده، در طیف وسیعی از موقعیت ها و زمین ها ارائه می دهد.
برای رانندگی با آ،ین فورد رنجر هیجان زده بودم. این شرکت همچنان به موج زدن، ،ب شهرت، و در صدر فروش در کنار HiLux ادامه می دهد. اما آیا هنوز هم یک ، کار عملی و یک آفرود من، است؟ یا مانند بسیاری دیگر، آیا تسلیم تهدید ویژگیهای ایمنی بیش از حد مدرج، ذهنیت والدین فوتبالی و رفتارهای خوب خیاب، شده است که باعث میشود ابزارهای آفرود ما بیشتر از حد ماشینی مانند، زیباتر از آن که ،اشیده شوند، ایمنتر از آن باشد که واقعاً رانندگی کند و بیش از حد باهوش باشد. جو متوسط برای درک؟
در حالی که LDV نمی تواند از حدود 31 اینچ قطر ،تیک عبور کند، ک،ادوها برای پاک ، 32 ث،ه قطعات را جدا کرده و برش می دهند، فورد رنجر به راحتی 35 ث،ه می چرخد. وقتی ،ت به “اندازه” می رسد، ،تیک های بزرگ مهم هستند.
با اعمال گشتاور در ضریب دندهی پایینتر، چنان پیشرفتی به دست میآید که نتیجه آن به اندازه استفاده از قفلهای دیفرانسیل عمیق است. توانایی انتخاب و استفاده از هر دو یک پیشرفت خارق العاده در کشش و قابلیت خارج از جاده است. برای توضیح این موضوع، رنجر بهتر از بسیاری از وسایل نقلیه دیگری که آزمایش می کنیم نیست، اما توانایی دارد و قطعا بدتر نیست.
دیفرانسیل قفلی باکیفیت به دور از اینکه یک حقه یا کمک کششی باشد که به شما امکان می دهد مسیرها را پاره کنید، یک محصول مفید است که کشش بیشتری را در سراسر محور قفل شده ایجاد می کند و با به حداقل رساندن نیرو و سرعت مورد نیاز از خط محرکه و محیط محافظت می کند. برای عبور موفقیت آمیز از یک مانع
آفرود
مانند بسیاری از این مدل های جدیدتر، دیفرانسیل قفل عقب قابل انتخاب نصب شده در کارخانه، تغییر دهنده بازی است. با فشار دادن یک دکمه، چرخ دنده های جانبی دیفرانسیل را قفل می کند، درایو کامل را برای هر دو محور فراهم می کند، هرگونه درایو از دست رفته از طریق تایر چرخان را لغو می کند و اطمینان می دهد که خودرو بهترین شانس را برای حفظ حرکت در جهت انتخابی شما دارد.
به دنبال موضوع ایمنی، و در عین حال بیشتر یک موضوع مک،کی تا الکترونیکی است، ترمزهای فورد رنجر به خوبی با احساس پدال محکم و تجربه ایست مثبت تنظیم شده اند. در خارج از جاده و خارج از جاده، آنها احساس اعتماد به نفس، نیش مثبت، و یک برنامه به خوبی متعادل را ارائه می دهند.
در 15 سال گذشته تغییرات گسترده ای در چشم انداز اتحادهای خودرویی، سقوط تولیدکنندگان داخلی و ظهور چشمگیر 4×4 کابین دوگانه دیده شده است.
آنها سخت هستند، به راحتی قابل تغییر هستند، عالی به نظر می رسند، و برای رانندگی روزانه در داخل و خارج از جاده راحت و مجهز هستند. جای تعجب نیست که رنجر بار دیگر از نظر فروش از تویوتا هایلو، ظاهراً «نشکن» رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
بار ، عقب به بالا ممکن است این را بهبود بخشد (داشتن مقداری وزن در عقب برای کاهش واکنش سیستم تعلیق عقب) اما بدون بار آن را خسته می کند و نیاز به توجه زیادی دارد و به هر حال جلوی آن خیلی بهتر نیست.
بیایید به بررسی خود ادامه دهیم، از شهر خارج شویم، خارج از جاده باشیم و خودمان ببینیم.
تماشا ،: بررسی ویدیویی پل از Ranger Wildtrak Bi-Turbo
دریچه گاز در مقایسه با برخی از خودروهای دیگر به خوبی تنظیم شده است (پاسخ دریچه گاز، منحنی های شتاب و تاخیر موتور به صورت الکترونیکی از طریق ECU کنترل می شوند) و به طور کلی خودرو با توجه به شرایطی که دارد، احساس مطمئنی از پایداری، تحت کنترل بودن و توانایی عبور از زمین های ناهموار و دشوار می دهد. موجودی.
مانند ا،ر خودروهای این ک،، هیچ پای، برای لوازم جانبی، ارتقاء، پیچ و مهره و بالابر برای فورد رنجر وجود ندارد. با این حال، آنچه شایان ذکر است، دو موضوع تقریباً منحصر به فرد در مورد تغییر و دسترسی به رنجر است.
ایمنی چیزی است که رنجر قطعاً بسیار بهتر از همتایان خود انجام می دهد. این دستگاه دارای طیف وسیعی از ویژگیهای ایمنی الکترونیکی است، اما بر خلاف BT-50 و D-Max، کالیبراسیون، واکنشپذیری و پاسخ الکترونیکی در رنجر بسیار ظریفتر و راحتتر تنظیم میشوند.
مدلی که ما آزمایش کردیم از موتور 2.0 لیتری Bi-Turbo بهره می برد. پچ پچ و هیجان زیادی در اطراف موتور 3.0 لیتری V6 توربو دیزل وجود دارد و با گشتاور 600 نیوتن متری چرخاندن تایرها جای تعجبی ندارد!
اسپرت بی توربو
آنها نه تنها سخت تر به نظر می رسند، بلکه فاصله بهتری برای کل وسیله نقلیه فراهم می کنند و ،وج از جاده را بسیار آسان تر می کنند. البته تعدادی از معایب برای نصب ،تیکهای بزرگتر وجود دارد (محدودیتهای قانونی یکی است)، اما من خیلی هیجانزدهتر از آن هستم که در حال حاضر با آنها کار کنم و به تصویر یک رنجر بزرگ سختگیر که از مسیرها میخورد میم،م.
فضای داخلی به خوبی با خطوط مدرن چراغهای جلو مطابقت دارد، اما نتیجه کلی کمی بیش از حد تیز است و باعث میشود کابین احساس ناخوشایندی و زیادهروی داشته باشد. البته این یک چیز بسیار شخصی است، اما در مقایسه با ایسوزو D-Max و مزدا BT-50 برای مثال، فضای داخلی فورد رنجر کمتر برای این چشم ها جذاب است.
قابلیت مد
این ستوش کاتالیزور تعهد عظیم تیم های طراحی و مهندسی محلی فورد بوده است زیرا بیضی آبی به دنبال کاهش فروش از HiLux است.
چه به نظر برسد که فورد یا تویوتا برنده هستند، برندگان واقعی مشتری، هستند که به طور مداوم با پیشرفتها، ارتقاء و ویژگیهای جدیدی که HiLux و Ranger را رقابتی نگه میدارند، رفتار میکنند. پس بیایید پشت فرمان جدیدترین فورد رنجر بنشینیم و ببینیم که چگونه رانندگی می کند.
دومین نکته مورد توجه، که برای علاقه مندان به 4×4 بسیار بیشتر از رانندگان عمومی است، فاصله گارد و در بیشتر موارد، ساختار ناهموار است.
همانطور که قبلاً ذکر شد، رانندگی نرم و بدون دردسر بود، در جادههای روستایی میپیچید و زم، که پای راست درخواست میکرد، جان گرفت.
مانند همه سیستمهای تعلیق دوگانه مستقل در بازار، حرکت سیستم تعلیق در جلو بسیار محدود است و محور عقب، اگرچه جریان برق (اغلب به ،وان جامد از آن یاد میشود) به دلیل پیکربندیاش، به این م،است که رنجر سریع است. از تماس با زمین خارج می شود و کشش را از دست می دهد.
آنها می گویند “در بالای صفحه فقط برای یک نفر جا وجود دارد” اما فورد رنجر به قدری از تویوتا هایلو، غافلگیر شده است که در موارد متعدد ،وان پرفروش ترین خودرو را از تویوتا ربوده است.