برای همین است که این احتمال می رود که چرخ های عقب قفل شوند و باعث سرخوردن خودرو شوند که بسیار نیز خطرناک است . با استفاده از اصطکاک، کفشکهای ترمز – یا لنتها، بسته به نوع و مدل کامیون – به بیرون کشیده میشوند و در نتیجه سیستم ترمز بادی راهاندازی میشود. هنگامی که هوای فشرده از طریق سیستم ترمز آزاد می شود، مدتی طول می کشد تا دوباره از طریق عملکرد کمپرسور تولید شود.
- یک قانون ابتدایی در هیدرودینامیک میگوید که تغییر فشار در هر نقطه از یک سیال تراکمناپذیر، به همه نقاط و سطح سیال انتقال مییابد.
- این لنت ها در دو طرف دیسک قرار دارند و و از پشت به یک سیلندر و پیستون مجهز اند.
- ترمزهای بادی می توانند ترمزهای کاسهای یا ترمز دیسکی یا ترکیبی از هر دو باشند.
- دیسک ترمز به چرخ متصل میشود و همزمان با چرخ میچرخد، دو طرف آن با لنتها احاطه شده است و کالیپر ترمز که همان محفظهی پیستون فرعی ترمز است، به لنتها متصل است.
در این مقاله به اختصار توضیح داده می شود که لنت ترمز دنا خوب چه مشخصه هایی دارد و کیفیت ترمزگیری چگونه بیشتر می شود. با توجه به شرایط کنونی کشور و بحر شیوع کرونا و اهمیت موضوع “در خانه ماندن” در جلوگیری از این اپیدمی، شما عزیزان میتوانید انواع قطعات یدکی خودرو و یراق آلات مورد نیاز خود را از شهریدک به صورت آنلاین خریداری کنید و کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. این موضوع که در خودرو نیروی مقاوم یعنی نیرویی که ماشین بر اجسام ایجاد می کند ، چندین برابر نیروی محرک است ،که همان نیروی ما بر خودرو می باشد. در قسمت اهرم ها درصورتی که اصطکاکی منظور نشود ، مزیت مکانیکی با نسبیت طول بازوی محرک است بر طول بازوی مقاوم در خودرو.
اجزای سیستم ترمز خودرو
بررسی انواع سیستم ترمز و اجزای آن فروشگاه تخصصی لنت استور | توکو لیفتراک
این سیستم ترمز چندان نوین نیست و استفاده از آن به دوران استفاده از ترمزهای دیسکی باز میگردد. محبوبیت این دست ترمزها در خودروهای مسابقهای است، اما خودروهایی چون جگوار تیپ E، XJ، هامر H1، سیتروئن 2CV، DS،SM و مرسدس بنز W SL از مشهورترین خودروهای تولید شده با ترمزهای Inboard یا داخلی هستند. با وجود داشتن تنوع در اقسام مختلف سیستمهای ترمز، عملکرد همه آنها به صورت کلی در قالب دو ساختار اصلی امروزی کاسهای و دیسکی تقسیمبندی میشوند.
در این سیستم با فشردن پدال ترمز، نیروی پای راننده به اهرم زیر پا وارد شده و در مرحلهی بعد به پیستون اصلی سیستم ترمز اعمال میشود. سپس، نیروی پیستون به سیال موجود در پشت پیستون وارد شده و سبب حرکت سیال در لولهها میشود و با ایجاد فشار لنت بر دیسک یا کفشک با کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو می شود. همان مراحلی که به شکل کلی در مورد سیستم ترمز خودرو گفتیم در این سیستم ترمز کاسهای هم تکرار میشود. فقط اینکه پیستونها فشار خود را به کفشکهای ترمز منتقل کرده و آنها را به کاسه چرخ نزدیک کرده و میچسباند. ترمزهای کاسهای، یک کاسه ترمز فلزی را شامل میشوند که مجموعه ترمز هر چرخ را در اختیار دارند. درون این کاسه ترمز، دو کفشک خمیده به سمت بیرون حرکت میکنند تا سرعت چرخش کاسه ترمز را که همراه چرخ دوران دارد، کم کنند.
لنت ترمز پژو 206 تیپ 5
در تمامی سیستم های ترمز ، اصول فیزیکی یکسان است اما اختلاف آن ها بر نوع انتقال نیروی پای راننده به ترمز بوده است که بر چرخ ها تاثیر می گذارد . در شکل کلی ترمز ها به دو گروه تقسیم می شوند ، سیستم مکانیکی و هیدرولیکی که هر یک از این سیستم ها خود زیر مجموعه دیگری دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت . امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات مفیدی در مورد سیستم ترمز، قطعات اصلی آن و کارکرد هر یک از آنها کسب کرده باشید. به دنبال آنچه که بیان شد، لازم است سیستم ترمز خودرویتان را به طور کارآمد حفظ کنید تا شما و دیگر سرنشینان خودرو را از حوادث گوناگون ایمن نگه دارد. چنانچه به عملکرد ترمز خودرو مشکوک هستید و نیاز به بررسی آنها دارید، همین حالا با مراکز تخصصی تعمیر خودرو تماس بگیرید.
مهم ترین بخش های سیستم ترمز پراید