بررسی اولیه Tata Curvv EV

Tata Curvv EV First Drive Review

بررسی اولیه Tata Curvv EVبررسی اولیه Tata Curvv EV
بررسی اولیه Tata Curvv EV

تاتا Curvv EV که اخیراً راه اندازی شده است با MG ZS EV و Mahindra XUV400 به همراه Maruti eVX و هیوندای Creta EV آینده رقابت می کند.

این دوره بین سال های 2010 تا 2014 بود. در آن زمان من در Belagavi (در آن زمان Belgaum نامیده می شد)، کارناتاکا زندگی می کردم. مردم خانه من یک BMW X6 داشتند، اولین SUV کوپه جهان. در ابتدا، من فکر می کردم که بخش کوپه SUV وحشتناک است. اما من این X6 را طی سه سال آینده دیدم و آنقدر رشد کردم که اکنون به SUV های کوپه علاقه دارم.

در آن زمان، نوع کوپه SUV فقط به خودروهای لو، محدود می شد و من هرگز تصور نمی کردم که به نوعی به بازار اصلی راه یابد. تا آگوست 2024، تاتا موتورز ژانر SUV کوپه را با Curvv و Curvv EV به جریان اصلی تبدیل کرده است و حتی من امروز می توانم یکی از آنها را ب،م. چه زمان فوق العاده ای برای زندگی ،، اینطور نیست؟ پس از رانندگی کوتاه تاتا Curvv EV در اودایپور، راجستان، در اینجا نظر ما در مورد آن است.

Tata Curvv EV - طراحیTata Curvv EV - طراحی
Tata Curvv EV – طراحی

بررسی Tata Curvv EV – First Drive – طراحی خارجی خیره کننده!

یک نگاه به Tata Curvv EV کافی است تا بیشتر مردم عاشق آن شوند. البته، افرادی هستند که ممکن است نوع کوپه SUV را عجیب بدانند. اگر از من بپرسید، با توجه به تمایلم به شاسی بلندهای کوپه، طراحی را دوست دارم. همانطور که Curvv EV را در اطراف Udaipur رانندگی می کردیم، چشمان زیادی را به خود جلب کرد. در بسیاری از موارد رهگذران تحسین شده به ما نزدیک می شدند و در مورد این ساز فوق العاده سوال می ،د.

،یب طراحی بیرونی الهام گرفته از Harrier و Safari با Curvv یک استاد ک، بود. چراغ‌های روشنایی در روز متصل به LED، چراغ‌های LED پروژکتوری با چراغ‌های مه شکن LED برای گوشه‌ها، روکش بار الکتریکی با کارکرد الکتریکی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی با درج‌های آیرودینامیک، چراغ‌های عقب متصل به LED، اسپوی، سقف شیک، سانروف پانوراما و موارد دیگر ویژگی‌های طراحی بیرونی عالی هستند PIÈCE DE RÉSISTANCE به وضوح خط سقف شیب دار کوپه است.

Tata Curvv EV - سقف شیبدار کوپهTata Curvv EV - سقف شیبدار کوپه
Tata Curvv EV – سقف شیبدار کوپه

درهای Tata Curvv EV روی لبه‌های در بسته می‌شوند. رنو کپچر من هم همین طراحی را دارد و وقتی یک خودروساز بیشتر از این راه می‌رود، قدرد، می‌کنم. هیچ یک از شاسی بلندهای کامپکت در بخش C فعلی این ویژگی را ندارند. یکی دیگر از تلاش های اضافی در بخش تاتا موتورز، رنگ آمیزی روکش پ،تیکی بدنه است. هر رقیب بدنه ای رنگ آمیزی نشده دریافت می کند که در یک چشم به هم زدن وقتی زیر آفتاب پارک می شود، سایه زشتی از خا،تری سفید رنگ به خود می گیرد. در حالی که روکش Curvv و Curvv EV سیاه باقی می ماند زیرا در رنگ مشکی براق رنگ می شود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته طراحی بیرونی Curvv EV می‌توان به دستگیره‌های درهای تخت با نورپردازی من، و درب عقب برقی با کنترل‌های حرکتی اشاره کرد. هر دو ویژگی درجه یک هستند. تاتا راشلین را با رنگ جدید Virtual Sunrise و سقف مشکی متضاد معرفی کرده است. رنگ دیگری که به رسانه ها ارائه شد، خا،تری خالص بود که شباهت زیادی به رنگ خا،تری ناردو ارائه شده روی چند خودروی لو، دارد.

Tata Curvv EV - سقف شیبدار کوپهTata Curvv EV - سقف شیبدار کوپه
Tata Curvv EV – سقف شیبدار کوپه

فضای داخلی بیشتر شبیه به Nexon EV است

در حالی که تاتا در پوشاندن نمای بیرونی Nexon EV با Curvv EV کار بسیار خوبی انجام می دهد، در مورد فضای داخلی Curvv EV نمی توان همین را گفت. با حذف چند ویژگی مانند فرمان چهار پره از هریر و سافاری، سقف پانوراما، صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی و روشنایی محیط جامع تر، هیچ چیز جدیدی در Curvv EV در مقایسه با Nexon EV وجود ندارد. فضای جلو و عقب نیز تقریباً مشابه فضای ن،ون است.

یک صندوق عقب بزرگتر با Tata Curvv EV با ظرفیت 500 لیتر وجود دارد که با تا ، صندلی های عقب با ت،یم 60:40 تا 973 لیتر قابل افزایش است. صندوق عقب 11.6 لیتری نیز برای نگهداری شارژر قابل حمل ایده آل است. به طور کلی، می توان فرض کرد که Curvv یک Nexon با صندوق عقب بزرگتر است، وقتی صحبت از ارتقاء داخلی و فضای سرنشینان می شود. اگر به سرنشینان صندلی عقب و ویژگی ها و فضایی که حول محور راحتی آنها می چرخد، اهمیت چند، نمی دهید، ممکن است چیز بدی نباشد.

Tata Curve EV - طراحی داخلیTata Curve EV - طراحی داخلی
Tata Curve EV – طراحی داخلی

ما این را به این دلیل می گوییم که عملکرد صندلی عقب دو مرحله ای به حداقل می رسد و تفاوت چند، در راحتی کلی ایجاد نمی کند. Curvv EV فضای زانو مشابهی را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند و Nexon و Tata Motors از سایه‌های خورشیدی عقب نیز صرفنظر کرده‌اند. تنها دو تکیه گاه سر در ردیف دوم وجود دارد و قرار دادن سه بزرگسال در کنار هم دشوار است. حتی در جلو، عرض داخلی کافی نیست و بزرگسالان با اندازه کامل شانه ها و آرنج های خود را لمس می کنند.

تزئینات چرمی روی داشبورد دارای پد نبودند، در حالی که لنت های آرنجی در هر چهار در دارای پد بودند. به نظر من این یک حذف عجیب است. هزینه یک تکه فوم چقدر می تواند باشد و چقدر ممکن است در خط مونتاژ طول بکشد؟ تاتا ایندیکا ویستا 2010 من حدود 60 درصد پ،تیک های نرم تر از Curvv دارد. هیچ کنترل آب و هوای دو منطقه ای در Curvv EV وجود ندارد. اما این کاملاً خوب است زیرا به هر حال اجرای کنترل آب و هوای دو منطقه ای توسط رقبا کمتر منطقی است.

Tata Curve EV - طراحی داخلیTata Curve EV - طراحی داخلی
Tata Curve EV – طراحی داخلی

امکانات و تج،ات

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی مستقل 12.3 اینچی Curvv EV بزرگترین در ک، خود (بر روی کاغذ) است، استفاده از آن آسان است و دارای ویژگی های فراو، است. دارای Android Auto و Apple CarPlay بی‌سیم، ویژگی‌های متصل به iRA، برنامه‌های Arcade.ev از جمله پخش موسیقی (S،ify)، پخش ویدیو (Amazon Prime) و موارد دیگر. صفحه نمایش ابزار 10.2 اینچی نیز درجه یک است و طرح بندی های متعدد، موسیقی تمام صفحه و اطلاعات ناوبری، نظارت ADAS و بسیاری ویژگی های دیگر را ارائه می دهد.

مشخصات تاتا Curvv EVمشخصات تاتا Curvv EV
مشخصات تاتا Curvv EV

صندلی های جلو دارای تهویه سه سطحی با فن هستند. فرمان هریر و سافاری نیز ظاهری مجلل می دهد و در دست گرفتن احساس راحتی می کند. لو،ای روشن روی فرمان نیز فضای کابین را بهبود می بخشد و دکمه های لمسی و سوئیچ به راحتی قابل استفاده و کنترل بر روی نمایشگر ابزار هستند. همچنین یک سوئیچ کاملاً جدید از راه دور با Curvv EV وجود دارد که نسبت به سایر سوئیچ های Tata برتر به نظر می رسد. دارای عملکردهای قفل، باز ، قفل، چراغ جلو و باز ، قفل صندوق عقب است.

Tata Curvv EV - BootTata Curvv EV - Boot
Tata Curvv EV – Boot

پد شارژ بی‌سیم، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، IRVM کم‌نور خودکار، جعبه دستکش خنک‌شده، سیستم صوتی قدرتمند JBL، تکیه‌گاه‌های جلو و عقب، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، و روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی وجود دارد. ، چراغ مطالعه LED جداگانه در جلو و عقب، یک سینی بسته در ،مت چمدان، دو محفظه ذخیره سازی مخفی در محفظه چمدان، یک چراغ محفظه چمدان و بسیاری ویژگی های دیگر. درها 90 درجه باز نمی شوند، اما دهانه به اندازه کافی باز بود.

هنگامی که صحبت از ایمنی به میان می آید، Tata Curvv EV به 6 کیسه هوا به صورت استاندارد مجهز شده است. از دیگر امکانات ایمنی می توان به ترمز دستی الکترونیکی با نگه داشتن خودکار، ABS، EBD، BA، TCS، ESP، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن های حسگر باران، دوربین 360 درجه، کمک نقاط کور، ترمزهای دیسکی 4×4، سیستم نظارت بر فشار باد ،تیک ها و محدوده سطح ADAS اشاره کرد. 2، و بیشتر. شانس گرفتن 5 ستاره Tata Curvv EV در Bharat NCAP حدود 100٪ است که نمی توان در مورد رقبای مستقیم آن گفت. تاتا همچنین Curvv EV AWAS را معرفی کرده است که برای هشدار به کاربران جاده و عابران پیاده در هنگام رانندگی با سرعت کمتر از 20 کیلومتر در ساعت، موسیقی ملایم پخش می کند. ما آرزو می‌کنیم که AWAS وقتی ماشین پارک می‌شد، وقتی برق روشن بود، درگیر نمی‌شد. به ،وان مثال، برای روشن ، کنترل آب و هوا یا موسیقی در ترافیک.

Tata Curvv EV - مجموعه دیجیتالTata Curvv EV - مجموعه دیجیتال
Tata Curvv EV – مجموعه دیجیتال

عملکرد و جابجایی

با توضیح اصول اولیه، Tata Curvv EV از پلتفرم Acti.ev پشتیب، می‌کند که ما آن را در Punch EV نیز آزمایش کردیم. یکپارچگی و دینامیک شاسی نیز بسیار خوب است. در حالی که Curvv EV از نظر فضا و راحتی بسیار به Nexon EV نزدیکتر است، پیشرانه داستان متفاوتی است. Curvv EV دو گزینه بسته باتری دارد، 45 کیلووات ساعت (برد ادعا شده 502 کیلومتر) و 55 کیلووات ساعت (محدوده ادعایی 585 کیلومتر). برای روشن شدن موضوع، تاتا ن،ون EV دارای گزینه های باتری 30 کیلووات ساعتی و 40.5 کیلووات ساعتی است.

نسخه کوچکتر 45 کیلووات ساعتی دارای موتور الکتریکی 148 ، بخار، 215 نیوتن متر و برد 502 کیلومتر است. نسخه ای که ما در اودایپور سوار شدیم، نسخه با مشخصات بالای بسته باتری 55 کیلووات ساعتی بود که دارای یک موتور الکتریکی 165 ، بخاری است. جالب اینجاست که گشتاور در نسخه های پایین 215 نیوتن متر باقی می ماند. تاتا ادعا می کند شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت با نسخه های با مشخصات بالا 8.6 ث،ه طول می کشد.

Tata Curvv EV - چرخ‌های آلیاژیTata Curvv EV - چرخ‌های آلیاژی
Tata Curvv EV – چرخ‌های آلیاژی

با این حال، ما احساس کردیم که می‌توانست گشتاور بیشتری در نسخه با مشخصات بالا برای شتاب‌گیری تهاجمی‌تر وجود داشته باشد. ممکن است در آینده یک Curvv EV Racer با عملکرد بهتری وجود داشته باشد. احتمالاً به همین دلیل است که Curvv EV در هنگام عرضه در رنگ مشکی در دسترس نبود زیرا به زودی نسخه Dark Edition را دریافت خواهد کرد. در آزمایشات خود، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 9 ث،ه به دست آوردیم. عملکرد ترمز ممکن است کمی پیشرفته تر باشد.

سه حالت رانندگی در دسترس است – Eco، City و Sport با تفاوت قابل توجهی در عملکرد. همچنین چهار حالت بازسازی از 0 تا L3 وجود دارد که توسط پدل های پشت فرمان کنترل می شود. زمان شارژ با Curvv EV کاهش می‌یابد و تاتا ادعا می‌کند 10 تا 80 درصد SOC در 40 دقیقه با استفاده از شارژر 70 کیلوواتی DC. شارژر AC خانگی 7.2 کیلوواتی، نوع 55 کیلووات ساعتی را از 10 تا 100 درصد در 7.9 ساعت شارژ می کند. با توجه به زمان کوتاهی که با خودرو داشتیم، نتوانستیم برد 585 کیلومتری را آزمایش کنیم.

Tata Curve EV - یک کوپه SUVTata Curve EV - یک کوپه SUV
Tata Curvv EV – SUV کوپه

سیستم تعلیق Curvv EV کمی نرم تر تنظیم شده است. بنابراین، به صورت پویا، نمی تواند به ،وان مثال Punch EV بر اساس همان پلتفرم تیز باشد. اما کیفیت سواری واقعاً عالی است، حتی اگر Curvv EV بر روی چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی با ،تیک‌های 55 اینچی سوار می‌شود. شاید ،تیک های کمی بلندتر باعث می شد Curvv EV نسبت به جاده های بد در هند مصونیت بیشتری داشته باشد.

نتیجه گیری

بر اساس سفر کوتاهی که در اودایپور داشتیم، Curvv EV را برای آنچه هست دوست داشتیم. این یک SUV کوپه شیک است که خیره کننده به نظر می رسد و از بین مردم متمایز است. طراحی و ظرافت اصلی ترین ویژگی منحصر به فرد Tata Curvv EV است. در این راستا، Curvv EV ناامید کننده نیست. اگر به Curvv EV به ،وان یک Nexon بزرگتر با صندوق عقب بزرگتر، عملکرد بالاتر و باتری بزرگتر برای برد بیشتر نگاه می کنید، Curvv EV عالی است. به جز چند مورد حذف، تج،ات و ویژگی های زیادی را در اختیار دارد که برخی از آنها اولین ها در ک، خود هستند. به یک خودروی پویا برای یک خانواده هسته ای فکر کنید.

Tata Curve EV - یک کوپه SUVTata Curve EV - یک کوپه SUV
Tata Curvv EV – SUV کوپه

اما اگر انتظار فضا و راحتی یک SUV ک، C را دارید، ناامید کننده است. فضای داخلی مانند رقبا به اندازه کافی جادار نیست. این به این دلیل است که به Nexon EV بسیار نزدیکتر از Harrier EV آینده است. همچنین، برخی از حذف های آشکار در Tata Curvv EV وجود دارد. حتی با قیمت 22 میلیون روپیه (بدون مالیات بر ارزش افزوده)، Curvv EV فاقد تنظیم فرمان تلسکوپی، داشبورد لمسی نرم، کرکره خورشیدی عقب، پنجره‌های چهار طرفه تک لمسی بالا/پایین، چراغ‌های روشویی برای سرنشینان جلو، هیدرولیک است. ساپورت هود و تعدادی دیگر.

تاتا موتورز بدون چند انتقاد، کار قابل ستایشی در ارائه بخش SUV کوپه به توده ها انجام داده است. بسته ویژگی ها و امکانات را همیشه می توان بعداً بهبود بخشید. ما دوست داریم در آینده شاهد یک Curvv EV Racer با عملکرد بیشتر و شاید حتی یک نسخه دو موتوره و تمام چرخ متحرک باشیم. همانطور که قبلا ذکر شد، Curvv EV یک ویترین عالی از تاتا موتورز برای آنچه هست است.

منبع: https://www.rushlane.com/tata-curvv-ev-first-drive-review-style-quotient-redefined-12503589.html