ولوو در حال حاضر در استرالیا متهم است.
فروش آن در سطح محلی، به رهبری شاسی بلندهای XC40 و XC60 در حال رشد است، و در حال آماده شدن برای عرضه طیف کاملی از خودروهای الکتریکی است، زیرا محدوده جه، آن از قدرت بنزینی دور می شود.
این عرضه با XC40 Recharge Pure Electric در استرالیا آغاز شد و با آن ادامه مییابد C40 Recharge Pure Electric در تست اینجا
در ابتدا، شما را می توان ببخشید که فکر می کنید این یک XC40 است. شاسی CMA خود را با XC40 بنزینی و الکتریکی به اشتراک می گذارد، پیشرانه های ارائه شده با XC40 مطابقت دارند، و چراغ های جلوی کوچکتر در بهترین حالت یک تمایز ظریف هستند.
پس تفاوت اصلی چیست؟ در جایی که XC40 موجود برای رقیب عملی تسلا مدل Y طراحی شده است، C40 دارای خط سقف شیبدار و ظاهری اسپرتتر به سمت پایین است تا برای ،یداران مختلف جذاب باشد.
همچنین گزینه دیگری در بازار خودروهای الکتریکی محدود اما رو به رشد استرالیا است.
هزینه شارژ ولوو C40 چقدر است؟
C40 Recharge نسبت به XC40 Recharge معادل 2000 دلار افزایش قیمت در سطح پایه دارد، در حالی که روکش دو موتوره 3000 دلار گرانتر از برادر کاربردی تر خود است.
را 74990 دلار به علاوه جادهها قیمت اولیه C40 با تسلا مدل Y (72,300 دلار) روی کاغذ، همراه با هیوندای Ioniq 5 (72,000 دلار) و کیا EV6 Air RWD (72,590 دلار) مطابقت دارد.
در بالا، C40 مطابق با Ioniq 5 Technik AWD (79500 دلار) و Kia EV6 GT-Line RWD (79590 دلار) قیمت گذاری شده است.
قیمت شارژ ولوو C40 2023:
- شارژ ولوو C40: 74990 دلار
- ولوو C40 شارژ دوقلو: 82490 دلار
قیمت ها شامل هزینه های جاده ای نمی شود
شارژر ولوو C40 در داخل چگونه است؟
در جلو، C40 Recharge تقریباً مشابه XC40 است. در بیشتر موارد، این چیز خوبی است.
راننده و سرنشین بلند مینشینند، با منظرهای فرماندهنده از جاده پیش رو، و تعادل کاملی بین پد و پشتیب، برقرار میکنند. این یک مکان بیش از حد ورزشی برای گذراندن وقت نیست، اما راحت است.
نوع پایه تک موتور دارای تریم پارچه مشکی ساده تری نسبت به موتور دوقلو است که جایگزینی گیاهی برای چرم با رگه های خا،تری در میان آن است.
اگرچه هر دو دارای سقف شیشهای به صورت استاندارد هستند، اما فضای داخلی موتور دوقلو کمی رنگارنگتر – یا کمی سیاهتر – مکان بهتری برای گذراندن زمان است.
روی داشبورد، مدل پایه یک نقشه سه بعدی از گوتنبرگ را نشان میدهد که با اشاره به اصل و نسب خودرو – حتی اگر در چین ساخته شده باشد، نه سوئد. موتور دوقلو توپوگرافی پارک ملی سوئد را با پ،تیک روی داشبورد خود دارد.
با داشبورد عمودی و طراحی مینیمالیستی، C40 را با چیزی جز ولوو اشتباه نخواهید گرفت.
افتخار در داشبورد متعلق به یک صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی عمودی است که نرم افزار Android Automotive را زیر پوست خود اجرا می کند. ی،ی می گیری هی گوگل کنترل صوتی و استاندارد Google Maps، اما پوسته نهایی توسط ولوو تنظیم شده است تا برای هر ،ی که یکی از خودروهای اخیر این برند را رانندگی کرده باشد آشنا به نظر برسد.
این در حال حرکت سریع است، و رابط کاشیشده عموماً جذاب است – اگرچه در مقایسه با نرمافزارهای روشنتر و مدرنتر که توسط پسرعموهای شرکت ولوو در Polestar استفاده میشود، کمی افتضاح به نظر میرسد.
امکان دانلود برنامه هایی مانند S،ify از فروشگاه Google Play، در را برای سطحی از سفارشی سازی که در ا،ر سیستم ها امکان پذیر نیست، باز می کند. برای مثال، داشتن همان افرادی که نرمافزار تلفنهای همراه را انجام میدهند، رابط بلوتوث شما را طراحی میکنند، به این م،ی است که این یکی از سادهترین ماشینهایی است که در آن میتوان مخاطب را پیدا کرد و در حال حرکت تماس برقرار کرد.
هنگامی که به یک شبکه متصل است، Hey Google مفیدتر از هی ب ام و هی مرسدس است… اما وقتی به شبکه وصل نیست، دستیار صوتی بسیار کمتر مفید است. آینهکاری گوشیهای هوشمند Apple CarPlay در پشت یک بهروزرس، نرمافزاری استاندارد است، که در ابتدا برای ولوو با Android Automotive ممنوع بود.
راننده با یک سطل ابزار ساده با نقشه های داخلی گوگل روبرو می شود. برای گزینههای پیکربندی در مقایسه با مواردی که در برخی از مارکهای لو، ارائه میشود، روشن است، اگرچه تمام اطلاعاتی که نیاز دارید بهطور برجسته نمایش داده میشوند.
XC40 از نظر فضای داخلی بسیار متمایز است و C40 تفاوتی ندارد. جیبهای درب نمدی، تونل انتقال جادار و فضای زیر داشبورد همگی هوشمندانه طراحی شدهاند، در حالی که سطل ، تعبیهشده یک لمس متفکرانه است.
جایی که رقبایی مانند هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 به لطف پلتفرمهای الکتریکی خود، کابینهای آیندهنگر با طراحیهای باز و مطبوعتری دارند، C40 هنوز در دنیای احتراق داخلی ریشه دارد. این بدان م،است که چه خوب و چه بد، احساس آشنایی دارد.
سقف شیشه ای و پروفیل شیب دار ،یبی عالی برای سرنشینان عقب به نظر نمی رسد، اما فضای سر شگفت انگیزی در آنجا وجود دارد.
بزرگسالان میتوانند بدون سرشان روی پوشش سقف راحت باشند و فضای پا بیشتر از آنچه از یک SUV نسبتا جمع و جور انتظار میرود وجود دارد.
دریچههای هوا، درگاههای USB-C، گرمکن صندلیها برای سرنشینان بیرونی، و تکیهگاه مرکزی تاشو در دسترس هستند تا بچهها را راحت کنند، اگرچه سقف عمودیتر XC40 Recharge Pure Electric به این م،ی است که روشی کاربردیتر برای حمل بزرگسالان است. دور و بر.
همچنین شایان ذکر است که رقبای با قیمت مشابه مانند هیوندای Ioniq 5 در داخل بزرگتر هستند، اگرچه C40 با توجه به اندازه بیرونی آن از وزن خود بالاتر است.
فضای بوت ادعا شده است 489 لیتر با پنج صندلی در جای خود، گسترش به 1205 لیتر با ردیف دوم صاف تا شده. این میزان در XC40 Recharge با صندلیها بالا 93 لیتر و با تا شدن آنها 123 لیتر است.
کف به خودی خود ی،ان است، به این م،ی که میتوان آن را جمع کرد تا یک آویز/ت،یمکننده کیف ایجاد شود، و یک فضای ذخیرهسازی در زیر زمین برای کابلها یا اشیاء قیمتی وجود دارد – اتلاف فضا بالای پشتی صندلیهاست، جایی که سقف شیبدار ظرفیت حمل را کاهش میدهد.
در جلو، یک سطل در زیر کاپوت با فضایی برای کابل وجود دارد.
زیر کاپوت چیست؟
تک موتور، چرخ جلو محرک C40 شارژ تولید می کند 170 کیلو وات از قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور، در حالی که مدل چهار چرخ محرک دو موتوره تولید می کند 300 کیلو وات و 660 نیوتن متر. این ،وجی ها مشابه XC40 Recharge هستند.
دارای ویژگی های a 69 کیلووات ساعت باتری لیتیوم یونی به صورت تک موتوره و الف 78 کیلووات ساعت باتری با پیشرانه دو موتوره.
زمان های ادعا شده 0-100 کیلومتر در ساعت هستند 7.4 ث،ه برای تک موتوره و 4.7 ث،ه برای دو موتوره محدوده الکتریکی WLTP ادعا شده است 434 کیلومتر در پایه C40 و 420 کیلومتر در موتور دوقلو
شما می تو،د باتری 69 کیلووات ساعتی را از 10 تا 80 درصد در 32 دقیقه با استفاده از شارژر سریع 150 کیلوواتی DC شارژ کنید، در حالی که همین افزایش درصد در باتری 78 کیلووات ساعتی 40 دقیقه طول می کشد. آنها همچنین می توانند تا 11 کیلو وات با برق AC شارژ شوند.
Volvo C40 Recharge چگونه رانندگی می کند؟
قاطی ، با کلیدها خیلی قدیمی است، درست است؟ شما روی صندلی راننده می نشینید و C40 را در زمان حرکت در Drive قرار می دهید، و زم، که می خواهید دور شوید آن را در پارک بگذارید.
همین سادگی در مورد تجربه رانندگی نیز صدق می کند. نه پارویی برای کمانچه وجود دارد و نه طیف وسیعی از حالت های رانندگی وجود دارد.
شما میتو،د رانندگی با یک پدال را روشن یا خاموش کنید (آن را روشن بگذارید)، یا فرمان را بین سبک و سنگین تغییر دهید (مورد دوم انتخاب ما است)، اما هر دوی این عملکردها در صفحه لمسی مرکزی مدفون هستند.
هنگامی که ا،ر مالکان ترجیحات خود را پیدا ،د، ما شرط می بندیم که آنها را تنظیم کنند.
فریب این واقعیت را نخورید که به نظر می رسد یک SUV معمولی شهری است، موتور دوقلو C40 کاملاً در یک خط مستقیم حرکت می کند. سرعت 100 کیلومتر در ساعت آن با هات هاچ های چهار چرخ متحرک برابری می کند، اما روشی که در حین حرکت گردن شما را به عقب باز می کند توجه بیشتری را به خود جلب می کند زیرا هیچ دنده ای برای کاهش یا تقویت برای ساخت وجود ندارد.
راحتی سواری روی چرخهای 20 اینچی استاندارد در Range-Topper به طرز شگفتآوری خوب است. پسزمینههای پوکمارک کمی صدای سیلی را از ،تیکها برمیانگیزد، اما C40 در حفظ دنیای بیرون در جایی که به آن تعلق دارد، کار بسیار خوبی انجام میدهد.
در درایو راهاندازی ما احساس میکردیم که حتی نسبت به XC40 Recharge Pure Electric مرتبطتر رانندگی میکنیم، اگرچه برای تأیید آن باید آنها را در کنار هم قرار دهیم.
سر و صدای جاده در C40 به دور از بزرگراه های صاف بیلیارد قابل توجه بود، که در خودروهای لو، کوچک اروپایی غیر معمول نیست.
با نمای جلویی دقیق و کنترل بدنه مستحکم، تردد در جادههای روستایی پر از دستانداز، سرگرمکنندهتر از یک SUV معمولی الکتریکی است.
ترمز regen ولوو به اندازهای هوشمند تنظیم شده است که اگر با سرعت پدال گاز را بردارید، شما را از روی شیشه جلو پرتاب نمیکند، بنابراین با کمی آشنایی میتو،د در جادههای پرپیچوخم بدون دست زدن به پدال ترمز، ریتم را وارد کنید.
با کیسههای گشتاور فوری و کشش چشمگیر، میتو،د از گوشههای تنگ نیز به تیرکمان بکشید.
تک موتور همان چیزی را که انتظار داشتید ندارد، اگرچه هنوز هم برای هر ،ی که از یک کراس اوور احتراق داخلی خارج میشود، احساس سریعی دارد.
با وجود چرخهای کوچکتر، تکموتور در کیفیت سواری تفاوت چند، با موتور دوگانه ندارد.
صرف نظر از مدل، C40 Recharge دارای طیف کاملی از استانداردهای کمک راننده است.
کروز کنترل تطبیقی عملکرد خوبی در حفظ فاصله با خودروی جلویی در بزرگراه انجام میدهد، اما محور فعال بین خطوط تا حدی عمل میکند که احساس میکند در حال کشتی گرفتن با ماشین برای کنترل هستید.
چه چیزی نصیبت می شود؟
نکات برجسته شارژ مجدد C40:
- صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی Android Automotive infotainment
- اشتراک داده 4 ساله
- خدمات گوگل
- به روز رس، های خارج از هوا
- شارژ گوشی بی سیم
- ورود بدون کلید و شروع
- کنترل آب و هوا دو منطقه ای
- گرمکن صندلی های جلو
- گرمکن صندلی های عقب
- درب عقب برقی هندزفری
- چراغ های جلو LED
- سقف پانوراما ثابت
- کنترل فرود از تپه
- آینه های بیرونی تاشو برقی
- کم نور شدن خودکار آینه های داخلی و خارجی
- پشت سری های عقب تاشو برقی
C40 Recharge Twin اضافه می کند:
- دو موتوره چهار چرخ متحرک
- رینگ های آلیاژی پنج پره 20 اینچی ‘Black Diamond-cut’
- دوربین دید فراگیر
- سیستم صوتی هارمن کاردون
- میکروتک و نساجی داخلی
آیا شارژ ولوو C40 ایمن است؟
ولوو C40 شارژ می پوشد رتبه ایمنی پنج ستاره ANCAP، بر اساس آزمایشی که قبلاً در سال 2022 انجام شد.
C40 امتیاز 92 درصد برای حفاظت از سرنشینان بزرگسال، 89 درصد برای محافظت از سرنشینان کودک، 70 درصد برای حفاظت از کاربران آسیب پذیر جاده و 91 درصد برای کمک ایمنی ،ب کرد.
تج،ات ایمنی استاندارد شامل:
- ترمز اضطراری خودکار (جلو، عقب)
- نظارت بر نقاط کور
- هشدار ترافیک متقابل عقب
- کروز کنترل تطبیقی
- کمک حفظ خطوط
- کمک خلبان (کروز کنترل تطبیقی + محور محور)
- سنسور پارک جلو و عقب
- سیستم دوربین فراگیر
هزینه کارکرد ولوو C40 شارژ چقدر است؟
شارژر ولوو C40 توسط a پنج سال گارانتی نامحدود کیلومتر با هشت سال امداد جاده ای.
هشت سال گارانتی باتری و دو سال فواصل سرویس نیز وجود دارد. سه سال اول یا 100000 کیلومتر تعمیر و نگهداری رایگان است.
برداشت CarExpert در مورد شارژ ولوو C40
ولوو C40 شگفتی های زیادی را ارائه نمی دهد، اما این چیز بدی نیست.
C40 با درب عقب شیبدار و چراغهای عقب فانتزی LED، آنقدر متفاوت به نظر میرسد که C40 عملیتر XC40 استبل خود را منحصر به فرد میکند.
عملکرد آن چشمگیر است و برد آن رقابتی است، و در مقایسه با ا،ر رقبای SUV برقی، پشت فرمان کمی سرگرم کننده است.
رقبای ساخته شده بر روی پلت فرم های برقی اختصاصی دارای فضای داخلی جادارتر و آینده نگرتر با هزینه مشابه هستند، اما این واقعیت که C40 بسیار عادی به نظر می رسد بدون شک آن را برای برخی از ،یداران جذاب خواهد کرد.
این واقعیت که ولوو انتظار دارد بتواند بیش از 500 نمونه در سال 2022 و 1550 نمونه دیگر را در سال 2023 به استرالیا بیاورد نیز کمک خواهد کرد، با توجه به محدودیت عرضه در بازار ما در حال حاضر.
از بین دو مدل موجود در این محدوده، موتور دوقلو ،ید بهتری به نظر می رسد. این به طور م،یداری سریعتر از تک موتور است و با 7500 دلار بیشتر، فضای داخلی زیباتری دارد.
برای گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید
بیشتر: همه چیز Volvo C40 Recharge
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2023-volvo-c40-recharge-review