عملکرد کلی آهنگ
مدتی است که یک مدعی برای صدرنشینی در پیست داشته ایم، تقریباً 2 سال است که پورشه 911 GT2 RS و 911 GT3 RS با افتخار در جایگاه های برتر قرار دارند.
و علیرغم اینکه این نسخه جدید RS نیست، جدید است پورشه 911 GT3 قبلاً نسخه قبلی را در اطراف پیست نوربرگ رینگ ش،ت داده است، بنابراین می دانستم که با شانس مواجه خواهد شد.
ما CarExpert مسیر آزمایشی ،یب خوبی از پیچهای پرسرعت و کم سرعت با یک مسیر مستقیم است، که همچنین به این م،ی است که همه چیز به قدرت مطلق هم بستگی ندارد. ماشینهایی که کار با آنها آسان است و بازخورد خوبی ارائه میدهند نیز واقعاً خوب عمل میکنند.
اولاً، این چیز برای مسابقه آماده به نظر می رسد، موضع و حضور آن در جاده به نظر من فقط حماسی است، و این چیزی است که معمولاً در بررسی ها در مورد آن صحبت نمی کنم، اما فقط با نشستن در پیت لین سریع به نظر می رسد.
ث،اً، عملکرد مهم است، اما همیشه نمیتوان آن را در چهار دور است،اج کرد، اما با این 911 GT3 جدید احساس راحتی بیشتری نسبت به پورشه داشتم و واقعاً احساس میکردم که بیشترین بهره را از آن بردهام.
حالا، به جزئیات!
موتور
این 4.0 لیتری تنفس طبیعی تخت شش توسعه می دهد 375 کیلو وات از قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور، و حتی بهتر از آنچه به یاد دارم احساس می کنم.
صاف، خطی و پاسخگو، عدم وجود توربوشارژ در آن یک ذره از دست نمی رود و کاملاً با در نظر گرفتن مسیر طراحی شده است.
شما احساس می کنید که کنترل زیادی دارید و در عین حال از توانایی های این موتور وحشت دارید. همپوش، یکپارچه منحنی گشتاور و قدرت در حالی که مسیر خود را به سمت خط قرمز 9000 دور در دقیقه فریاد می زند، لذت بخش است.
چیزی که ذهن من را بیشتر متحیر کرد توانایی 0-100 در کمتر از 3.5 ث،ه به طور مداوم با یک پیشرانه تنفس طبیعی عقب رانده بود و به بهترین حالت رسید. 3.44 ث،ه. برای من، این حتی از کاری که ماشینهای الکتریکی انجام میدهند، تاثیرگذارتر است، حتی اگر در یک خط مستقیم به این سرعت عمل نمیکند.
این واقعاً نقطه شیرین عملکرد یک موتور و مجازاتی را که می تواند تحمل کند، پیدا کرده است.
ترمز
من واقعاً از ترمزها راضی بودم و میتوانم بگویم این یک پیشرفت جزئی نسبت به نسل قبلی 911 GT3 است.
بزرگترین چیز افزایش دمای ترمز و ،تیک در دور اول بود و زم، که این اتفاق افتاد، واقعاً شماره گیری شد.
حتی متوجه شدم وقتی برای انجام تست ترمز رفتم، بعد از خنک شدن ماشین، عملکرد ترمز واقعاً کاهش یافت. میتوانستم ،تیکها را به جای گاز گرفتن روی زمین احساس کنم، بنابراین مهم است که قبل از فشار دادن واقعاً دما را بالا ببریم.
پایداری ترمز با پورشه 911 GT3 همانطور که می تو،د تصور کنید چشمگیر بود و یک پلت فرم عالی ایجاد کرد تا بتوان آن را در پیچ ها تغذیه کرد.
شاسی بلند
وای! ،بندگی جانبی این خودرو دیوانه کننده است، من نمی توانستم گام به گام در عملکرد پورشه با این شاسی را باور کنم. در مقایسه با نسل قبلی، ،بندگی بیشتری دارد، بخشندهتر است و به حدا،ر رساندن آن آسانتر است.
اعتماد به نفس و پیوندی که با این پورشه 911 GT3 ایجاد میکنید واقعاً چیز خاصی است، و اگرچه ممکن است رانندگی با آن کمی راحتتر از نسخههای قبلی باشد، اما به دلیل بازخوردی که به شما میدهد رضایتبخشتر است.
همچنان که شما نیرو را تغذیه می کنید، آن اسکوات ظریف را دارد، اما وقتی عقب شروع به دور شدن می کند، به نحوی توانسته است وضعیت خود را بسیار بهتر از قبل حفظ کند. شما می د،د که بیش از حد فشار آورده اید، اما به اندازه کافی مهربان است که آن را بدون تنبیه به خاطر آن تصدیق کنید.
در مورد ،مت جلویی، دقت و بازخوردی که ارائه میدهد فوقالعاده است و شبیه به عقب خودرو است – شما واقعاً مید،د که محدودیت کجاست، اما میتو،د دائماً روی آن کار کنید.
انتقال و دیفرانسیل
گیرب، هفت سرعته PDK دوکلاچه پورشه 911 GT3 حتی بهتر از آن چیزی است که من به یاد دارم.
در حالی که با موتوری که پشت سرتان فریاد میزند، دندهها را میچینید، احساس میکنید در یک ماشین مسابقهای کارخانه نشستهاید. یک بار هم نشد که خواستهام را رد کند و اگرچه باید حواستان باشد که در چه دندهای قرار بگیرید، موتور به اندازهای انعطافپذیر است که بتواند با برخی اشتباهات مق، کند.
اگر هنوز این پیام را دریافت نکرده اید، این ،یب موتور و گیرب، یک تجربه جهنمی را ایجاد می کند.
نحوه ورود، چرخش و ،وج این خودرو از گوشه ها بسیار عالی بود، و با وجود اینکه می دانم یک دیفرانسیل و الکترونیک در پشت صحنه کار می کرد، من یک ذره متوجه آنها نشدم.
کشش و تعادل در ،وج از گوشه عالی بود. و هر بار که بیشتر درخواست کردم، تحویل داده شد. ورودی گوشه نیز یک پله بالا رفته است، احساس کنترل بیشتر اما در عین حال آزادتر از همیشه.
افزایش توانایی شاسی تقریباً اهمیت دیفرانسیل را به سمت کناری سوق داده است، با این حال توانمندتر و پیشرفته تر از همیشه است.
تعلیق
از آ،ین باری که با پورشه 911 GT3 کمی بیشتر یاد گرفتم، حالت اسپورت را در تنظیمات سیستم تعلیق به جای Track انتخاب کردم.
در این تنظیمات، همچنان پشتیب، کافی را ارائه میکند، اما میتواند با ضربهها و سطوح در حال تغییر کمی بهتر مق، کند.
با این حال، همچنان در برابر دست اندازها و حاشیه ها واکنش نشان می دهد و واقعاً از صاف ترین ،مت های مسیر مسابقه لذت می برد.
در مورد گریپ، من واقعاً نمی دانم که پورشه چگونه این همه ،بندگی و کشش جانبی را از این بسته گرفته است. گامی که در این زمینه برداشته شده، چیزی است که فکر نمیکنید ممکن باشد.
فرمان
از آنجا که شاسی بهبود یافته است، فرمان را حتی بهتر از همیشه احساس میکند – دقیق و مرتبط با بازخورد عالی، چیزی که شما فقط از پورشه انتظار دارید.
چرخ و ،تیک
همانطور که قبلاً اشاره کردم، تایرهای میشلن پایلوت اسپورت کاپ 2 کمی طول کشید تا گرم شوند. اما هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، روشن بود!
،بندگی و کشش جانبی عالی بود و اگرچه میدانم که یک ،تیک صاف کمی سریعتر خواهد بود، اما برای تایرهای قانونی جاده، آنها کار شگفتانگیزی انجام میدهند.
با بخشندگی ماشین نسبت به قبل، توانستم ببینم که ،تیک ها در حد مجاز چقدر چشمگیر هستند.
کمک راننده (الکترونیکی)
من با همه چیز در حالت Track دویدم به جز سیستم تعلیق که در اسپرت بود که قبلاً بهترین تنظیمات در مسیر آزمایشی ما بود.
به دلیل سطح ،بندگی جانبی و قابلیت رانندگی موتور، من به سختی متوجه تداخل کمک های راننده شدم، و خوب است که در صورت نیاز در آن سرعت ها، پشتیبان را در آنجا داشته باشیم.
این برای عملکرد در پیست طراحی شده است و شامل تمام این سیستمها میشود که در واقع کمک میکنند نه مانع.
کابین خلبان (ارگونومی)
صندلی ها تنها شکایت من است. با یک کلاه ایمنی روی سر کمی به سمت جلو رانده می شود، کمی ناخوشایند است. با دیدن کارهایی که BMW با صندلی های M4 انجام داد، فکر می کنم در اینجا جای پیشرفت وجود دارد.
اندازه، موقعیت و پایان فرمان عالی است، اما پورشه میتواند برخی از کنترلهای اضافی مانند تنظیمات تعلیق را برای تنظیم آسانتر در حین حرکت اضافه کند.
در مورد بقیه ،مت های داخلی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. دقیقاً همان کاری را که نیاز دارد انجام می دهد و شما را روی مسیر متمرکز نگه می دارد، با چراغ های تعویض دنده که در صورت ،وم توجه شما را به خود جلب می کند.
زمان دور
همانطور که ممکن است حدس بزنید، پورشه 911 GT3 سریع بود – به طور جدی سریع!
این اولین خودرویی است که شاهد ش،تن رکورد 54 ث،ه ای بوده ایم 53.82 ث،ه در دور سوم من، مستقیماً به بالای سرم می روم CarExpert تابلوی امتیازات
برخی ممکن است بپرسند:چگونه این حتی از پورشه 911 GT2 RS سریعتر است؟! – اما بگذارید به شما بگویم؛ تلاش برای تسلط بر یک GT2 RS در چهار دور کار آس، نیست، و آنچنان که برای زوایای سختتر و پیچیدهتر کوئینزلند ریسوی من، نیست.
این 911 GT3 جدید یک ماشین قابل رانندگی تر است و در ذهن من بیشتر یک بسته کامل است. تمام پیشرفتهای کوچک پورشه، این خودرو را فراتر از آن چیزی که فکر میکردم توانایی دارد، ارتقا داده است.
حالا شاید برای GT3 RS بعدی کمی هیجان زده باشم…
Atko’s 3:
- شما باید این ماشین را دنبال کنید، اگر یکی دارید، لیاقتش را دارد
- Smooth سریع است، برای انجام یک زمان سریع به ورودی های زیادی نیاز ندارید
- ،تیک ها و ترمزهای خود را قبل از فشار دادن شدید گرم کنید
برای گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید
بیشتر: همه چیز پورشه 911
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2023-porsche-911-gt3-performance-review