بررسی مزدا CX-5 Maxx Sport FWD 2022

بیشتر: همه چیز مزدا CX-5




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2022-mazda-cx-5-ma،-sport-fwd-review

خودروی مورد آزمایش با تویوتا RAV4 GXL 2WD (37950 دلار)، هیوندای توسان الیت 2.0 FWD (39400 دلار) و کیا اسپورتیج SX+ 2.0 FWD (41500 دلار) مطابقت دارد.

ما مزدا CX-5 Ma، Sport 2023 تستر، با فضای داخلی و موتور ابتدایی‌تر خود، زنگ‌ها و سوت‌های زیادی برای پنهان شدن ندارد. این CX-5 در نزدیک به خالص ترین شکل خود است.

این یکی از سایزهای متوسط ​​کم صداتر است، اما شما همیشه از زم، که موتور نزدیک به خط قرمز است، آگاه هستید. اگر دائماً افراد و وسایل زیادی را حمل می کنید، موتور توربوشارژر قوی تر گزینه بهتری است. اگر همیشه در بزرگراه هستید، دیزل ارزش نگاه ، را دارد.

با این حال، چند ویژگی کلیدی را از دست داده است، زیرا به نظر می‌رسد شما را به سمت مدل گران‌تر Touring AWD سوق دهد. ورود بدون کلید باید استاندارد باشد، و زمان آن فرا رسیده است که مزدا از ارائه سیستم اطلاعات سرگرمی جیر جیر MZD Connect در هر چیزی غیر از ابتدایی ترین CX-3 دست بردارد – به نظر می رسد که سرعت آن خیلی خنده دار نیست.

قیمت ها شامل هزینه های جاده ای نمی شود

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

این بدان م،ا نیست که وحشتناک است. فضای پا، زانو و فضای سر کافی برای بچه‌ها و بزرگسالان کوتاه‌قدتر در آنجا وجود دارد، و اگر در هر یک از موقعیت‌های بیرونی نشسته باشید، نیمکت سخاوتمندانه است.

برای گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید

همانطور که در مورد موتورهای تنفس طبیعی در ا،ر شاسی بلندهای متوسط ​​وجود دارد، باید برای CX-5 سخت کار کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. مزدا تلاش زیادی برای ساخت خودروهای خود انجام داده است و بیشتر نتیجه داده است.

وقتی آنها را می چرخ،د، کنترل های تهویه مطبوع سرد و پیچ خورده، کلیک رضایت بخشی ایجاد می کنند و همه دکمه ها به خوبی مرطوب می شوند.

این خودرو از طریق یک گیرب، شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، اگرچه سیستم تمام چرخ متحرک در دسترس است.

پنجره ها نسبتاً بلند هستند، بنابراین نور کافی برای خوشحال نگه داشتن بچه های کوچک به آنجا باز می گردد. دریچه‌های هوا و درگاه‌های USB امکانات رفاهی صندلی‌های عقب را تکمیل می‌کنند.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022
  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

داشبورد دیجیتال مزدا در مقایسه با آنچه در محصولات فول، واگن ارائه می‌شود، ساده است و نقشه‌برداری یا گزینه‌های زیادی را برای سفارشی‌سازی ارائه نمی‌دهد.

با این حال، برای پوتینگ در اطراف شهر، موتور تنفس طبیعی برای ا،ر مردم خوب است. کشش چرخ‌های جلو من، است، اما اگر پدال گاز را خارج از خط دفن کنید، می‌تو،د آن‌ها را بچرخ،د – به‌ویژه در هوای خیس.

پای خود را پایین بیاورید و از تعقیب خط قرمز خوشحال می‌شوید، به پشتوانه یک غرغر نسبتاً اسپورت.

مزدا طیف خود را با a پنج سال گارانتی نامحدود کیلومتر و پنج سال امداد جاده ای.

مزدا CX-5 فعلی همیشه فضای داخلی جالب و لو،ی داشته است. حتی Ma، Sport نیز کیفیت بالایی دارد، اگرچه فاقد برخی از مواد گران‌قیمت‌تر است که در سایر نقاط این محدوده وجود دارد.

حتی بدون موتور توربوشارژ قوی‌تر مورد استفاده در مدل‌های گران‌تر، CX-5 یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​است.

آن را با همان جلا دادن به اعضای گران قیمت تر این محدوده کنترل می کند، و دارای یک فضای داخلی راحت است که به لطف طراحی متفکرانه و مواد با کیفیت، ظاهری ضعیف و ضعیف ندارد.

فرمان در سرعت های پایین سبک و روان است، اما وزن کافی در خارج از مرکز دارد تا در سرعت های بالاتر اعتماد به نفس را القا کند، در حالی که سیستم تعلیق راحتی سواری را با کنترل بدنه متعادل می کند.

مزدا شروع/توقف خودکار خود را تنها زم، فعال می‌کند که راننده ترمز را محکم فشار دهد، به این م،ی که خودرو قطع نمی‌شود مگر اینکه شما بخواهید، و گیرب، برای رانندگ، که از خودروی قدیمی‌تری خارج می‌شوند، طبیعی خواهد بود. ممکن است یک کلاچ دوگانه نباشد.

مصرف سوخت ادعا شده است 7.4 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ،یبی، و ماشین با 91 RON معمولی بدون سرب کار می کند.

مزدا سلاح در مبارزه برای دلار خانواده است CX-5. این خودرو همواره پرفروش‌ترین خودروی این برند در استرالیا است و در ج، فروش شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​تویوتا RAV4 در حال رقابت است.

مزدا CX-5 Ma، Sport FWD در داخل چگونه است؟

زیر کاپوت چیست؟

موتورهای توربو بنزینی و توربو دیزل در جاهای دیگر این محدوده ارائه می شوند، اما در مدل پایه Ma، Sport موجود نیستند.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

فضای ذخیره سازی زیادی در جلو وجود دارد. همراه با جا لیو، دوقلو در پشت شیفتر، فضایی به اندازه تلفن در پایه داشبورد، جای بطری در جیب‌های در، سطل ، مرکزی در زیر بغل و یک جعبه دستکش جادار وجود دارد.

حداقل رابط داخلی به اندازه کافی ساده است که بتوان با استفاده از کنتر، چرخشی پیمایش کرد، بنابراین منحنی یادگیری کم عمق است.

CX-5 امتیاز 95 درصد برای محافظت از سرنشین بزرگسال، 80 درصد برای محافظت از سرنشین کودک، 78 درصد برای محافظت از عابر پیاده و 59 درصد برای کمک ایمنی ،ب کرد.

قیمت مزدا CX-5 2022:

  • دستی مزدا CX-5 Ma، 2.0 FWD: 32390 دلار
  • مزدا CX-5 Ma، 2.0 FWD: 34390 دلار
  • مزدا CX-5 Ma، Sport 2.5 FWD: 38190 دلار
  • مزدا CX-5 Ma، Sport 2.5 AWD: 40690 دلار
  • مزدا CX-5 Touring 2.5 AWD: 42580 دلار
  • مزدا CX-5 Touring Active 2.5 AWD: 42880 دلار
  • مزدا CX-5 Touring Active 2.2D AWD: 45880 دلار
  • مزدا CX-5 GT SP 2.5 AWD: 48990 دلار
  • مزدا CX-5 GT SP 2.5T AWD: 51,490 دلار
  • مزدا CX-5 Akera 2.5 AWD: 50880 دلار
  • مزدا CX-5 Akera 2.5T AWD: 53,480 دلار
  • مزدا CX-5 Akera 2.2D AWD: 53880 دلار

در مورد چکمه؟ با ادعایی 438 لیتر از فضا با نیمکت عقب تاشو 40/20/40 در جای خود، رقبای بزرگتری مانند هیوندای توسان را روی کاغذ دنبال می کند. در عمل، این یک فضای مسطح و وسیع با فضای کافی برای بلعیدن مجموعه ای از چوب گلف یا ،ید یک هفته ای است.

تا ، صندلی‌های عقب آزاد می‌شود 1342 لیتر از فضا در زیر زمین یک چرخ یدکی 17 اینچی در محدوده CX-5 قرار دارد.

مزدا CX-5 Ma، Sport FWD چگونه رانندگی می کند؟

گران‌تر CX-5 Akera و موتورهای توربوشارژ آن معمولاً سرفصل اخبار را به خود اختصاص می‌دهند، اما اگر می‌خواهید بد،د که آیا یک شاسی‌بلند سایز متوسط ​​بر پایه‌های قوی ساخته شده است، ،وماً بهترین مدل‌ها برای آزمایش نیستند.

هر،ی که ساعت‌های طول، را در بزرگراه سپری کند، از کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار حفظ مسیر که به‌خوبی تنظیم شده است، قدرد، می‌کند، که سعی نمی‌کنند هنگام حرکت به سمت خطوط سفید، چرخ را از دستان شما جدا کنند.

قورت دادن با این قیمت راحت تر از مدل های سطح بالا است، اما داشبورد دیجیتالی به روزتر باعث می شود CX-5 مدرن تر احساس شود.

روکش چمدان هوشمندانه طراحی شده است. برای بارگیری خودرو نیازی به برداشتن آن نیست، بلکه با درب عقب آن را بلند کنید.

دیدگاه CarExpert در مورد مزدا CX-5 Ma، Sport FWD

تمام نسخه‌های مزدا CX-5 یک رتبه ایمنی پنج ستاره ANCAP بر اساس آزمایش های انجام شده در سال 2017.

ناامید کننده است که مزدا سیستم جدیدتر 10.25 اینچی مزدا کانکت خود را در محدوده CX-5 عرضه نکرده است و در عوض آن را برای GT SP و بالاتر ذخیره کرده است.

نقطه برتری Ma، Sport در سادگی آن است. اینجا هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد.

دو ISOFIX و سه نقطه اتصال بالا برای نصب صندلی کودک وجود دارد.

این موتور پر از پانچ نیست، اما موتور 2.5 لیتری بنزینی در بیشتر موارد کافی است. در دورهای پایین نرم و بی‌صدا است و گیرب، شش سرعته اتوماتیک طوری تنظیم شده است که وقتی عجله ندارید، بدون مزاحمت از دنده‌های پایین عبور کند.

Ma، Sport نشان می دهد که CX-5 یک چیز خوب است، حتی بدون همه زنگ ها و سوت ها. فقط حیف است که مزدا با افزودن چند ویژگی انتخابی، آن را قانع کننده تر نکرده است.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

این گران‌ترین CX-5 دیفرانسیل جلو است که می‌تو،د ب،ید. Touring و بالاتر فقط چهار چرخ متحرک هستند.

مزدا CX-5 Ma، Sport 2.5 FWD در تست اینجا قیمت گذاری شده است 38190 دلار قبل از هزینه های داخل جاده ای3800 دلار بیشتر از مدل پایه CX-5 Ma، اتوماتیک با موتور کوچکتر 2.0 لیتری بنزینی.

با بالشتک های نرم و تزئینات پارچه ای گرم و راحت، صندلی ها مکان خوبی برای گذراندن وقت هستند. تنظیمات دستی کافی برای راحتی راننده قد بلندتر وجود دارد و فرمان با روکش چرمی یک مورد با کیفیت است.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022
  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

موقعیت رانندگی خوب است، با تنظیمات فراوان برای بدنه‌های با اندازه‌های مختلف، و از دست دادن سانروف سرسبز ارائه شده در سایر نقاط این محدوده، باعث می‌شود Ma، Sport در مقایسه با Akera کمی کمتر احساس تنگ‌هراسی در پشت فرمان داشته باشد.

تعمیر و نگهداری هر 10000 کیلومتر یا 12 ماه یکبار مورد نیاز است و پنج سرویس اول مجموعاً 1777 دلار با استفاده از برنامه خدمات با قیمت محدود مزدا هزینه دارند.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

حتی بدون زنگ و سوت برای پنهان شدن در پشت، چیز خوبی است.

فضای صندلی عقب قابل قبول است، اما برجسته نیست. CX-5 هرگز یکی از کاربردی‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​نبوده است، و این به‌روزرس، – با توجه به اینکه یک به‌روزرس، است، نه یک تعمیر اساسی – هیچ تغییری در آن ایجاد نمی‌کند.

با کناره‌های چاق روی چرخ‌های کوچک‌تر مدل‌های پایه، خودرو روی دست‌اندازهای کوچک شناور می‌شود. این حس دوست‌داشتنی و آرامی دارد که در مدل‌های گران‌تر با چرخ‌های بزرگ‌تر قرار نمی‌گیرید، اما این بدان م،ا نیست که در سرعت‌های بالاتر شناور است.

سر و صدای جاده و باد حتی در برخی از جاده های روستایی متوسط ​​به طرز چشمگیری سرکوب می شود. مزدا به خاموش ، صدا به ،وان یکی از مواردی که با این به روز رس، روی آن کار کرده است، اشاره می کند و هر کاری که انجام داده است، جواب داده است.

چه چیزی نصیبت می شود؟

آیا مزدا CX-5 ایمن است؟

نکات برجسته CX-5 Ma،.

  • رینگ های آلیاژی 17 اینچی با ،تیک های 225/65
  • چراغ های جلو اتوماتیک LED
  • برف پاک کن های حساس به باران
  • آینه های تاشو برقی
  • صندلی های عقب با قابلیت دراز کشیدن
  • تکیه گاه تاشو 40/20/40
  • روکش صندلی پارچه ای مشکی
  • صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی (MZD Connect)
  • صفحه نمایش ابزار دیجیتال 7.0 اینچی
  • Apple CarPlay، Android Auto (سیمی)
  • رادیو AM/FM، DAB+
  • ترمز دستی برقی با Auto Hold
  • تعویض دنده با روکش چرمی، فرمان
  • شروع با دکمه
هزینه اجرای مزدا CX-5 Ma، Sport FWD چقدر است؟

در جایی که بیشتر محدوده به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید منتقل شده است، راه‌اندازی قدیمی‌تر MZD Connect که در اینجا نشان داده شده دیر بارگیری می‌شود، دارای گرافیک بلوک است و یک صفحه نمایش لمسی نیست. در اینجا نسبت به CX-3 که اخیراً با همان سیستم آزمایش کردیم، سریع‌تر به نظر می‌رسد، اما هنوز هم کاملاً خوب نیست.

Ma، Sport ممکن است یک مدل پایه (یا نزدیک به آن) باشد، اما چیز زیادی نمی خواهد.

روی صندلی مرکزی سخت‌تر و کمی برآمده‌تر، همه چیز به‌اندازه گلگون نیست.

قیمت مزدا CX-5 چقدر است؟

سیستم چهار چرخ متحرک کاملاً ضروری نیست، اما باعث می شود CX-5 در باران احساس اطمینان بیشتری کند. اگر از جاده‌های آسفالت دور می‌شوید، یا می‌خواهید شاسی‌بلند شما نسبت به یک هاچ‌بک معمولی خانوادگی احساس توانایی بیشتری داشته باشد، ارزش آن را دارد.

قدرت تستر Ma، Sport FWD ما از a بنزین 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی ساخت موتور 140 کیلو وات از قدرت و 252 نیوتن متر از گشتاور

جایی که روزی روزگاری همگام با جونزها به هولدن یا فورد سدان سر راه شما بود، حومه شهر در سال 2022 مملو از کراس اوورهای خانوادگی ساخت ژاپن، کره و چین است.

تماشا ،: بررسی ویدیویی پل از CX-5 Akera 2.5T AWD

CX-5 Ma، Sport اضافه می کند:

  • کنترل آب و هوا دو منطقه ای
  • دست و پارو شیفتر
  • آینه دید عقب با کم نور خودکار
  • ذخیره سازی پشت بازو مرکزی عقب شامل. پورت های شارژ USB
  • ناوبری ماهواره ای
  • تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی

سپس سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد که در هر CX-5 زیر GT SP یک نقطه ضعف واقعی است.

CX-5 به خوبی در بزرگراه کنترل می شود و به سرعت روی تاج ها می نشیند. همچنین به طرز چشمگیری پشت فرمان قرار گرفته است، به این م،ی که این یک شاسی بلند پایه است که می تو،د مسافت های طول، را با خوشحالی طی کنید.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

همه نسخه‌های مشابهی از طیف مدل‌های مربوطه خود هستند و همگی از نظر قیمت در یک مکان قرار دارند.

  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022

ویژگی های ایمنی استاندارد عبارتند از:

  • 6 ایربگ
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
    • جلو، مع،
    • تشخیص عابر پیاده (به جلو)
  • نظارت بر نقاط کور
  • هشدار ترافیک متقابل عقب
  • هشدار ،وج از خط
  • کمک حفظ خطوط
  • هشدار توجه راننده
  • نور بالا خودکار
  • کروز کنترل تطبیقی ​​(6MT) با stop/go (6AT)
  • سنسورهای پارک عقب
  • نظارت بر فشار باد تایر
  • مزدا CX-5 Ma، Sport FWD 2022