بدون صدا خفه کن ورزشی برای Z Performance
من در طول سالها از رودستر گرفته تا نیسموس، دستهای از Z را رانندگی کردهام. ماشین های سرگرم کننده، بدون شک، اما آنها هرگز واقعاً مرا مجذوب خود نکرده اند. و این کمی نیست – فقط این است که پیوند قویتری با خودروهای خاص بیشتر از دیگران شکل میگیرد. این احساس در اینجا با این مدل کاملاً جدید نسل هفتم صادق است. من ظاهر ،اببازی، طراحی الهام گرفته از میراث و خلوص هدف آن را دوست دارم، اما V6 توربوی دوقلو جدید، آنطور که بچهها دوست دارند بگویند، «همه حس» را به من نمیدهد. در شرکت اینفینیتی، همین موتور 3.0 لیتری که از طریق گیرب، اتوماتیک کار میکند، عملکرد تحسینبرانگیزی دارد و در Q60 Red Sport 400 کوپه جان میدهد، اما در اینجا در این تریم Z Performance مجهز به 6 سرعته، بدون بهرهمندی از 9- اختیاری. صدا خفه کن اسپید اسپید، به پرده گوش هُم است. بنابراین، برای من، این ماشین در هنگام تحویل یک اگزوز جدید نصب می کند.
قدرت بیشتر از یک توربو دوقلو V6 جدید
همانطور که گفته شد، سواری هیجان انگیز با قدرت 400 ، بخار را با یک سفر طول، به خط قرمز 7000 RPM ارائه می دهد. دنده اول فشاری به نظر می رسد و کمی بی میلی به نظر می رسد، اما پس از تعویض بعدی، 2 توربو کوچک شروع به پرتاب Z به منطقه سرگرمی خود می کنند – دنده های 3 و 4 در پر پیچ و خم ترین جاده هایی که می تو،د پیدا کنید. ویژگی SynchroRev Match را با فشار دادن دکمه روی کنسول می، فعال کنید تا در هنگام پایین آمدن دندهها به طور خودکار دریچه گاز را فشار دهید و انتقال نرمتری از قدرت را ارائه دهید. اما این نیز یادآوری میکند که لولههای اگزوز Z فاقد هرگونه ضربه، تروق و ضربه هستند. سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت با وجود افزایش وزن متوسط Z با افزایش شدید گشتاور تا 350 پوند بر فوت شتاب در آن زمان تا اواسط 4 ث،ه سریعتر است. اما این یک ماشین سبک به سبک برای شب کروز نیست، به خصوص با دفترچه راهنما. قدرت V6 به بهترین وجه در جادههای پسزمینه استفاده میشود، جایی که مزایای ارتقای عملکرد این مدل، هیجان پارک تفریحی یک خودروی 2 نفره با محرک عقب سوار بر ریل را ارائه میدهد.
یک تجربه اتومبیل ورزشی ارگ،ک
Z یک ماشین بسیار مک،کی است – نحوه تعویض دنده، صدای آن. حال و هوای واقعی و ارگ،ک ماشین اسپرت وجود دارد که به محض روشن ، آن قابل لمس است. به ،وان مثال، رانندگی روزمره، ساده ترین خودرو برای تعویض دنده نیست، اما زم، که آنطور که در نظر گرفته شده رانده می شود، مجرای بسیار رضایت بخشی به V6 با دور بالا است. و شما می تو،د این موتور را به خوبی فراتر از نقطه ای که به نظر می رسد باید جابجا شود، خارج کنید. نیازی نیست که سوزن تاچ را به رنگ قرمز درآورید تا م،ن عمیق قدرت را حفاری کنید و واقعاً نمی خواهید زیرا بعد از 5000 RPM یا بیشتر به نظر می رسد که دارید این موتور را می کشید. و شاید بزرگترین ناامیدی Z در اینجا نهفته است – صدای خوشایندی نه از داخل و نه از بیرون خودرو ایجاد نمی کند. آن ،صر احشایی کلیدی وجود ندارد. اما هنگامی که این توربوهای دوقلو به کار میروند، قدرت بزرگی وجود دارد و در مورد هندلینگ، Z احساس میکند که به جاده ،بیده است. از این نظر بسیار یادآور سگ برتر GT-R است.
استیک یا خودکار؟
،بنده تر، ،تیک عریض تر، دیفرانسیل لغزش محدود مک،کی واقعی، ترمزهای بزرگتر – اگر به دنبال اوج رانندگی Z هستید، به این مدل پرفورمنس نیاز دارید. تریم اسپرت پایه از این موارد مهم چشم پوشی می کند، اما صرف نظر از اینکه هر دو از کلاچ هایی با نام تجاری و با کارایی بالا استفاده می کنند که برای رانندگی طول، مدت و با روحیه قابل اعتماد هستند. م،اسیون پدال نسبتاً آسان است، اما ،یب کلاچ و شیفتر Z به اندازه حرکات پارویی تویوتا GR86 و سوبارو BRZ روان نیست. یک گیرب، 9 سرعته اتوماتیک با حالتهای رانندگی، شیفترهای پدال و کنترل پرتاب گزینه دیگر شماست. هندسه تعلیق اصلاحشده، علیرغم ماهیت اسپورتشده آن، استخوانهای جناغی دوگانه در جلو و طراحی 5 پیوندی عقب را با انطباق بیشتر با ضربه نسبت به قبل حفظ میکند، بنابراین تعادل راحتی سواری و هندلینگ بسیار مطلوب است. این Z همراه با بدنه سفتتر متشکل از پانلهای آلومینیومی قوی اما سبک وزن، با دقت بیشتری حرکت میکند که بدون توجه به تواناییهای راننده، دستیابی به آن آسانتر است. هرگز احساس عصبی یا عدم تعادل نمی کند و بنابراین راننده را با اعتماد به نفس نقطه و شلیک می کند.
چشمان خود را در جاده نگه دارید
من طرفدار زیادی از این ضرب المثل نیستم، اما کابین Z “همین چیزی است که هست” – به هیچ وجه تماشایی نیست، اما برای یک طرفدار اتومبیل اسپرت کافی است. اگر بیش از 6 اینچ قد یا کمتر از 5’7 اینچ دارید، صندلی های غیر قابل تنظیم ارتفاع ممکن است مشکلی ایجاد کنند. همچنین، ای کاش وسایل الکترونیکی عملکرد محور بیشتری در اینجا a la Dodge وجود داشت، قطعاً می تواند از غرش ،تیک ها سر و صدا داشته باشد و سیستم اطلاعات سرگرمی SOP Nissan است که می توان گفت مشکلی ندارد. اما وقتی شروع به رانندگی کنید، این مسائل در پس زمینه محو می شوند.
صندلی های عالی – بدون تنظیم واقعی ارتفاع
صندلی راننده همچنان از یک صفحه برای کج ، پایین صندلی به بالا و پایین استفاده میکند، اما واقعاً آن نوع تنظیم ارتفاعی نیست که شما به آن عادت کردهاید… و نادا در سمت سرنشین وجود دارد. اما در هر دو صندلی کنترلهای قدرتی برای جلو/پشت و تکیهگاه صندلی وجود دارد. پشتیب، از کمر و ران با کنترل دستی نیز برای راننده در نظر گرفته شده است. صندلیهای چرمی با درجهای ،بنده و جیر مانند دقیقاً همان چیزی است که شما در یک خودروی اسپورت میخواهید، بدون استحکام جانبی فوقالعاده که اغلب این نوع خودروها را آزار میدهد و استفاده روزمره را هم سخت نمیکند. این Z خاص یک نمونه اولیه است، بنابراین همه چیز مطابق با استانداردهای تولید نیست، اما نمایشگرهای الکترونیکی، بهویژه نمایشگر راننده، شامل یک صفحه نمایش شیرین Z و 3 نمایشگر متری مختلف است که به مدرنیته خوشایند اضافه میکند. همچنین ممکن است از دیدن مواردی مانند کروز کنترل هوشمند، هشدار ترافیک عقب و CarPlay بیسیم در منوی Z تعجب کنید، اما نیسان هرگز از فناوری ایمنی کوتاهی نمیکند. و با انتخاب این مدل پرفورمنس، مزایای دیگری مانند استریو 8 بلندگوی Bose با حذف نویز فعال، ناوبری داخلی و صندلیهای گرم شونده وجود دارد – اما بدون پد شارژ بیسیم.
و صحبت از آشنا، این هاچ بک به یک فضای مداری باز می شود هر صاحب 350Z و 370Z به خوبی می داند با مهاربندی بدنه اضافی که به ،وان یک مانع بین سرنشینان و محموله دو چندان می شود. توده های ذخیره سازی اضافی را می توان در پشت صندلی ها پیدا کرد. این یک ماشین کوچک است، اما آنقدرها هم به نظر نمی رسد. رانندگی به اندازه کافی آسان است و برای رفت و آمد روزانه راحت است. Z هنوز به طور متوسط 20 مایل بر گالن است و همچنان به بدون سرب ممتاز نیاز دارد، ترجیحا اکتان 93.
مال خودت را زرد کن
قیمت از 40,000 دلار برای Z Sport و 50,000 دلار برای Z Performance شروع می شود، در حالی که تستر من با رنگ ممتاز 2 رنگ و تشک های کف فرش شده قیمت 53,210 دلار دارد. و من هیچ رنگ دیگری جز این مروارید زرد ایکازوچی که باشکوه است را سرگرم نمی کنم. بنابراین، زم، که من و Z راه خود را از هم جدا می کنیم، دوباره مرا به یاد یک دوست قدیمی می اندازد – دوستی که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر قدردانش هستید – اما هنوز بهترین دوست شما نیست.
منبع: https://www.tops،d.com/cars/nissan/2023-nissan-z-review-familiar-dna-wrapped-in-a-new-yet-retro-package-ar196783.html