بررسی هیوندای i30 سدان N 2022

i30 Sedan N از لحظه‌ای که پشت فرمان سوار می‌شوید مدرن‌تر و هیجان‌انگیزتر از هاچ‌بک است.

حدا،ر گشتاور بین 2100 تا 4700 دور در دقیقه در دسترس است. گیرب، هشت سرعته دوکلاچه یک گزینه بدون هزینه است، اما آزمایشگر ما به یک جعبه دنده شش سرعته دستی مجهز شده بود.

خوشبختانه با زدن دکمه روی فرمان خاموش می ماند، حتی اگر ماشین را دوباره خاموش و روشن کنید.

زیر کاپوت چیه؟

تج،ات استاندارد شامل:

  • اگزوز متغیر فعال
  • دمپرهای الکترونیکی تطبیقی
  • میله سفتی عقب
  • چراغ های جلو و عقب LED
  • رینگ های آلیاژی 19 اینچی
  • ،تیک میشلین پایلوت اسپرت 4S
  • کیت بدنه، بال صندوق عقب، سپرهای جدید
  • برف پاک کن های حساس به باران
  • ورود بدون کلید و شروع
  • آینه های جانبی تاشو برقی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • روکش چرمی
  • گرمکن و تهویه صندلی های جلو
  • صندلی راننده برقی با از پیش تنظیم حافظه
  • فرمان روکش چرمی گرمکن
  • درپوش پدال آلیاژی
  • نورپردازی محیط
  • سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی
  • ناوبری ماهواره ای
  • Apple CarPlay و Android Auto (سیمی)
  • رادیو دیجیتال DAB+
  • سیستم صوتی درجه یک Bose
  • شارژر تلفن بی سیم
  • آینه عقب کم نور خودکار
  • کنترل آب و هوا دو منطقه ای
  • دوربین دنده عقب
  • م،تور فشار ،تیک

فول، واگن، هوندا، رنو، فورد و تویوتا همگی دریچه‌های عملکرد محور تولید می‌کنند، اما هیچ یک رقیب سدان برای i30 ارائه نمی‌کنند. تنها رقیب واقعی سوبارو WRX است که در پوشش دستی RS با تج،ات مشابه، قیمتی برابر با 50490 دلار دارد.

بیشتر: همه چیز هیوندای i30



منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2022-hyundai-i30-sedan-n-review-2

برای مشاهده گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید

i30 سدان هنوز توسط ANCAP آزمایش نشده است. از آنجایی که i30 Sedan/Elantra در اروپا فروخته نمی شود، هیچ رتبه بندی Euro NCAP برای استفاده به ،وان مرجع نیز وجود ندارد.

نسبت به رقبا کوتاه است، به خصوص وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که می تو،د آن را با گیرب، دستی داشته باشید. اینطوری مال خودم را مشخص می کنم.

برداشت CarExpert در مورد هیوندای i30 سدان N

فرمان چاق و پردار هیوندای خاص است. نه تنها در دستان شما احساس بسیار خوبی دارد، بلکه دارای دو دکمه حالت قابل برنامه ریزی و یک دکمه قرمز روشن برای تطبیق چرخش خودکار است. هر دو ظاهر جالبی دارند و واقعاً راه‌های مفیدی برای باز ، لایه‌های سفارشی‌سازی پیشنهادی هستند.

صفحه نمایش لمسی عریض هیوندای با گرافیک تمیز و ،میشن های روان به نظر می رسد. از نظر ظاهری، تفاوت خاصی با تنظیمات مشابه در سایر خودروهای هیوندای و کیا ندارد، اما زم، که دکمه N را فشار می‌دهید متفاوت است.

با این حال، از فرمولی که توسط برادران هاچ بک و SUV تعیین شده است، فاصله زیادی ندارد.

در آرام‌ترین حالت از سه حالت تعلیق، هیوندای راحت‌تر از هات هاچ متوسط ​​است. این یک کار چشمگیر انجام می دهد و سرنشینان را از جوش های کوچکتر در جاده جدا می کند و با جاده از روی تاج ها و شیب های بزرگراه تنفس می کند.

i30 سدان جدید که با نام Elantra در خارج از کشور شناخته می‌شود، جدی‌ترین و متمرکزترین محصولی است که از کارگاه‌های N در نامیانگ و نوربرگ رینگ تاکنون عرضه شده است.

i30 سدان N که به این شکل تنظیم شده است، خودرویی جذاب و لذت‌بخش برای رانندگی سریع در جاده‌های استرالیا است.

  • هیوندای i30 سدان 2022 N
هیوندای i30 سدان N در داخل چگونه است؟ چه چیزی نصیبت می شود؟ آیا هیوندای i30 سدان N ایمن است؟

محدوده رو به رشد هیوندای N از یک به چهار مدل افزایش یافته است.

قیمت هیوندای i30 سدان N چقدر است؟

به لطف حالت‌های N قابل برنامه‌ریزی، می‌تواند کاراکتر خود را با تکان یک سوئیچ، از ملایم به وحشی تغییر دهد – یا هر ،یبی از این دو را که احتمالاً می‌تو،د رویای آن را داشته باشید.

نه تنها این، بلکه نیم قدمی مدرن‌تر از i30 Hatch N به لطف زیرساخت‌ها و فضای داخلی به‌روزتر به نظر می‌رسد. اگر تمام چیزی که به آن اهمیت می دهید این است که سریع حرکت کنید، مطمئناً سدان ابزار بهتری نسبت به هاچ بک است.

شما پایین‌تر می‌نشینید، بین تونل گیرب، بالا و خط پنجره رو به بالا محصور شده‌اید، و دستگیره مسافر که کابین را ت،یم می‌کند، به احساس راننده‌محور کمک می‌کند.

مصرف سوخت ادعا شده است 8.2 لیتر در 100 کیلومتر، و باید آن را پر کنید 47 لیتر م،ن سوخت با 95 RON بدون سرب.

هزینه کارکرد هیوندای i30 سدان N چقدر است؟

فضای سر به اندازه کافی برای بزرگسالان کوتاه قد من، است و فاصله بین دو محور طول، خودرو به این م،ی است که فضای پا زیادی دارد. فقدان دریچه‌های هوا، درگاه‌های USB و دسته‌ی بازوی مرکزی تاشو ناامیدکننده است.

اگرچه این با آنچه هوندا در سیویک تایپ R ارائه می‌کند همخو، ندارد، تغییر در i30 وزن خوبی دارد و عملکرد نرمی دارد.

  • هیوندای i30 سدان 2022 N

برخی از ارگونومی ها نیز کمی مبهم هستند. دستگیره دنده خود یک کالای با کیفیت است، اما یک بطری نوشیدنی معمولی که در جا لیو، قرار دارد، هنگام تعویض دنده مانع جلوی ساعد من می‌شود و جیب‌های باریک درب فضا ندارند.

هرچند محدودیت هایی برای کارهایی که می تواند انجام دهد وجود دارد.

هیوندای i30 سدان N چگونه رانندگی می کند؟

موقعیت دنده، موقعیت دریچه گاز، نیروهای G. همه آنها را می توان به صورت زنده از طریق صفحه نمایش لمسی با استفاده از گرافیکی که در داخل به نظر نمی رسد، ردیابی کرد گراند توریسم.

i30 سدان N به‌جای تکیه بر محور عقب برای کشش با چهار چرخ متحرک، از یک دیفرانسیل جلوی الکترومک،کی تطبیقی ​​برخوردار است که می‌تواند نحوه قفل شدن آن را بر اساس حالت رانندگی تنظیم کند.

برای مثال، در یک پیست، می‌تو،د همه چیز را تا 11 بچرخ،د، اما در جاده‌ای پردست‌انداز B، می‌تو،د از موتور و گیرب، تا انتها به سمت بالا لذت ببرید، اما سیستم تعلیق نرم شد تا از منحرف شدن شما در اواسط مسیر جلوگیری کند. برآمدگی های گوشه ای

رقبا؟ در حالی که بازار هات هاچ در سال 2022 شلوغ تر از همیشه است، i30 سدان N با لیست کوتاهی از خودروهای مشابه روبرو است.

i30 سدان N توسط a موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت 206 کیلو وات و 393 نیوتن متر.

نه، نقشه برداری را به روشی که خودروهای گروه فول، واگن انجام می دهند انجام نمی دهد، اما همچنان بهتر از واحدهای آنالوگ در هاچ بک i30 N است.

فضای صندلی عقب در i30 سدان N قابل قبول است، زیرا این خودرو یک سدان جمع و جور است تا رقیب من، تویوتا کمری.

بر روی پلتفرم پیشرفته‌تری نسبت به i20، i30 ساخته شده است و Kona، i30 سدان دارای فاصله بین دو محور طول، تر، محورها و توپی چرخ های پیشرفته تر است و نسبت به سایر برادران خود سفت تر و سبک تر است.

  • هیوندای i30 سدان 2022 N

هیوندای از i30 سدان N با یک پنج سال گارانتی نامحدود کیلومتر که رانندگی در مسیر غیر رقابتی را پوشش می دهد.

فقدان کروز کنترل تطبیقی ​​کمی نادیده گرفته شده است، با توجه به اینکه می د،م از نظر فنی امکان استفاده از آن در خودروهای دستی وجود دارد، اما کمک حفظ بین خطوط در رانندگی های طول، مفید است. با این حال، محور محوری هیوندای بیش از حد تهاجمی است و در برخی مواقع به نظر می رسد که به جای کمک به راننده، سعی در تسلط بر خودرو دارد.

  • هیوندای i30 سدان 2022 N

قیمت سدان N ساده است. ماشین هزینه دارد 49000 دلار قبل از هزینه های داخل جاده ای صرف نظر از اینکه شما به دنبال گیرب، شش سرعته دستی یا هشت سرعته دوکلاچه هستید. انتخاب سانروف 2000 دلار به قیمت بر،ب اضافه می کند.

در جاده‌های شهری متوسط ​​کمی غرش جاده‌ها شنیده می‌شود، اما غیرقابل تحمل نیست – به‌ویژه وقتی در نظر بگیرید که چه چیزی در هایپر دریچه‌های آلم، و سدان‌های گران‌تر آلم، روی ،تیک ،بناک آن‌ها ارائه می‌شود.

برای مشاهده نحوه قرارگیری WRX و i30، بررسی کنید مقایسه ما.

  • هیوندای i30 سدان 2022 N

تعمیر و نگهداری هر 12 ماه یا 10000 کیلومتر مورد نیاز است و پنج سرویس اول هر کدام شما را به عقب برمی‌گرداند. 335 دلار برای هزینه ،یبی 1675 دلار.

سه لنگر صندلی کودک با اتصال بالا توسط دو نقطه لنگر ISOFIX به هم متصل می شوند. ادعای فضای چکمه 464 لیتر است، و دهانه بوت خود کمی گسترده تر از WRX است.

نیرو از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ می آید و رانندگان مشتاق می توانند نحوه رفتار دمپرها، موتور، اگزوز و گیرب، را بر اساس خلق و خوی خود پیکربندی کنند.

اگرچه این گوشه‌تراشی جدی‌تر از ،، است که قبلاً آن را تجربه کرده‌اند، اما همچنان می‌تواند در رفت‌وآمدهای روزانه بدون ایجاد سردردهای زیادی انجام شود. حداقل این چیزی است که هیوندای می گوید…

رانندگان مشتاق می خواهند خودشان پاشنه و پا داشته باشند، این واقعیت که i30 N این کار را برای شما انجام می دهد، منحنی یادگیری مرتبط با رانندگی سریع یک خودروی سه پدال را نیز صاف می کند. اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید، پدال‌ها فاصله من،ی دارند.

i30 Sedan N موفق به انجام یک ترفند نادر است.

،مت جلو شماره گیری می شود و فرمان به سرعت از مرکز خارج می شود. می‌تو،د آن را به گوشه‌ها بکشید و دماغه را ب،ب،د، و شاسی به گونه‌ای که تعداد کمی از خودروهای دیفرانسیل جلو متعادل هستند، احساس می‌شود.

صندلی‌های i30 N با استحکام زیاد در اطراف ران، پشتیب، زیادی در گوشه‌ها ارائه می‌کنند، اما برای رفت‌وآمد روزانه نیز به اندازه کافی راحت هستند.

شما هرگز نمی تو،د i30 N را به خسته کننده بودن متهم کنید. از اگزوز باسسی گرفته تا استایل عجیب و غریب، پر از شخصیت است.

در حالت خیس، اگر با دریچه گاز ملایم نباشید، در دنده اول و دوم، محور i30 N به سختی لگدمال می‌کند، اما این از خودروهای دیفرانسیل جلو قابل انتظار است.

i30 N دارای یک سطل ذخیره سازی قابل استفاده در زیر بغل است و شارژر تلفن بی سیم آن یک سطل مفید است. همچنین دارای دو پورت USB در جلو است.

از ابتدا به ،وان یک پایگاه توانمندتر برای تیم N طراحی شده است که یک فکر وسوسه انگیز است.

با دیفرانسیل قفل کننده در تهاجمی ترین حالت خود، می تو،د زودتر قدرت را بگیرید و احساس کنید که شما را به مسیر مستقیم بعدی می کشاند.

همراه با i20 N جدید و دریچه های به روز شده i30 N و جدید Kona N SUV، سال گذشته شاهد رونمایی از هیوندای i30 سدان N.

ما 9.1 لیتر در 100 کیلومتر را در یک حلقه از ملبورن تا هی،ویل و برگشت دیدیم، با کمی رانندگی با انگیزه برای اندازه گیری خوب.

حتی در حالت بی‌صدا، با یک گلوله شلیک می‌شود و در حالت بی‌حرکتی باسسی قرار می‌گیرد، و فرو رفتن در مسیر دریچه گاز بلافاصله باعث غرغره ، و غرغر ، آن در لوله‌های اگزوز به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که یک لاک پشت نینجا را در خود جای دهد. مدام با شما صحبت می کند.

شایان ذکر است که برخی از مواد علیرغم ظاهر تیز، کمی ارزان و بد به نظر می رسند. دسته چنگال مخصوصاً در لمس سخت است و هنگامی که زانو خود را در پیچ‌های سخت به آن فشار می‌دهید صدای جیر جیر می‌دهد.

با دنده نسبتاً طول، و عملکرد کلاچ سبک و کمی ناخوشایند، N به کمی تمرکز نیاز دارد تا با سرعت کم رانندگی کند، اما شما همچنان با خوشحالی آن را هر روز رانندگی می کنید. چه ،ی به DCT نیاز دارد؟

تج،ات ایمنی استاندارد شامل:

  • AEB با تشخیص عابر پیاده
  • کمک نقطه کور
  • کمک ترافیک عقب
  • هشدار توجه راننده
  • کمک نور بالا (نور بالا خودکار)
  • کمک به دنبال خط (مرکز)
  • کمک حفظ خطوط
  • هشدار ،وج خودرو پیشرو
  • هشدار سرنشین عقب
  • هشدار ،وج ایمن
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین دنده عقب
  • نظارت بر فشار باد ،تیک
  • 6 ایربگ

به هر حال ما منحرف می شویم. بهترین بخش بسته N این است که می تو،د انتخاب کنید و انتخاب کنید که چقدر می خواهید عصب، باشد.

در حالت N، نمایشگر دیجیتالی درایور به شما یک نمایشگر دورنمای برجسته و دنده، همراه با اطلاعات کلیدی عملکرد مانند دمای روغن و فشار تایرها را در اختیار شما قرار می دهد.