در محدوده پایین می تو،د دقت را در پیشرانه، کنترل در هر چرخ، حتی از روی صندلی سرنشین احساس کنید.
EQG در محل میچرخد و به درویشی 2800 کیلوگرمی تبدیل میشود که شما را سستی و سرگیجه میکند. پدال گاز را بردارید و EQG مطیعانه متوقف می شود و به آرامی روی فنرهای خود تکان می خورد و از موقعیت اولیه اولیه خود به جلو یا عقب حرکت نکرده است.
شاسی مجزای قدیمی که زیربنای ک، G است، پیشرانه EV با فناوری پیشرفته را قابل دوام میکند. با حذف سختافزار احتراق داخلی، ناحیه بین محورها و داخل ریلهای قاب، مک، طبیعی برای بستهبندی و محافظت از یک باتری بزرگ فراهم میکند و در هر دو طرف فضایی برای موتورهای الکترونیکی وجود دارد.
مهندس ارشد مرسدس بنز ک، G، فابیان شوسائو، اذعان می کند که کاملاً مطمئن نیست که “G-Turn” – همانطور که به آن گفته می شود – کاربرد عملی دارد یا خیر. اما به ،وان یک ترفند مهم، که توانایی خارقالعاده پیشرانه EQG را نشان میدهد، مطمئناً یک نمایشگر است.
هنوز دو سال تا تکمیل نرمافزار و سختافزار بیشتر برای تنظیم باقی مانده است، اما حتی در مرحله فعلی توسعه، هیچ یک از موتورهای احتراق داخلی سختهسته امروزی آفرود – تویوتا لندکروزر، لندروور دیفندر، جیپ ر،ر یا حتی نسخههای غیر AMG ک، G – میتوانند با کنترلپذیری مرسدس بنز EQG در زمینهای شدید مطابقت داشته باشند.
Sc،ssau فقط می گوید که عملکرد EQG در جاده “باورن،ی” خواهد بود. شاید اشاره ای به عملکرد بهتر آن از AMG G63 با قدرت 430 کیلووات/850 نیوتن متر، که ادعا می شود می تواند تنها در 4.5 ث،ه از حالت س، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، بهتر خواهد بود.
جابجایی بین تنظیمات با کلیک ، روی پدل های روی فرمان انجام می شود که معمولاً برای تعویض دستی دنده اتوماتیک 9 سرعته در ک، G با موتور احتراقی استفاده می شود.
داشتن قدرت موتور الکترونیکی هر چرخ با یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل ساده است، اما ،یب یک جفت موتور الکترونیکی با یک محور عقب غیر مستقل نیاز به تفکر جانبی دارد. قرار دادن موتورها بر روی محور باعث اضافه شدن وزن بیش از حد فنر نشده می شود.
به خط تیره a نگاه کنید مرسدس بنز ک، G و شما سه دکمه را پیدا خواهید کرد. هر کدام یک تفاوت را قفل می کنند – عقب، وسط و جلو – برای زم، که مسیر واقعاً سخت می شود. حتی G63 که توسط AMG بهینه شده است، آنها را دارد.
حتی در صورت ترمز دستی، EQG احساس برتری می کند. مانند ا،ر خودروهای برقی، ترمزگیری تا 0.3 گرم در EQG به طور کامل از طریق regen انجام می شود. بنابراین در ،مت سراشیبی خارج از جاده، تمام ترمزها از طریق Regen انجام می شود و موتورهای الکترونیکی با هم کار می کنند تا مطمئن شوند که کشش همیشه حفظ می شود.
در برخی مواقع، در صعودهای شیب دار با رویدادهای مفصلی بالا، EQG تقریباً متوقف می شد زیرا موتور در هر چرخ به آرامی گشتاور ،وجی خود را تا مرز ،بندگی افزایش می داد. اما در حالی که هر موتور به طور مستقل کار می کند، هر چهار موتور نیز به طور هماهنگ برای حفظ حرکت EQG کار می کنند.
بیشتر: همه چیز مرسدس بنز ک، G
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2025-mercedes-benz-eqg-review-prototype-ride-along
قاب برای کاهش انعطاف پذیری تقویت شده است و باتری – که ضد آب شده است تا اطمینان حاصل شود که EQG دارای همان قابلیت ردیابی ک، G معمولی است – توسط یک پانل کامپوزیت با تکنولوژی بالا که بین محورها کشیده می شود محافظت می شود.
خارج از جاده؟ Sc،ssau می گوید: «قابلیت مهمتر از برد است.
راه حل یک مفهوم مهندسی تقریبا به قدمت خودرو بود: محور De Dion که مربوط به سال 1894 است. طراحی De Dion دارای یک لوله سفت و سخت است که توپی چرخ ها را در دو طرف خودرو به هم متصل می کند، بنابراین مانند یک محور محکم رفتار می کند. ، اما حرکت به هر چرخ از طریق نیم شفت های جداگانه با اتصالات جه، در دو طرف انجام می شود.
EQG مانند G-Cl، دارای یک محور مستقل چند پیوندی و در عقب یک محور غیر مستقل است.
با فشار دادن دکمه مرکزی روی داشبورد EQG، برد کم را انتخاب میکند، که به لطف یک سیستم دنده کاهش در شفت ،وجی هر موتور است. فشار دادن دکمه سمت چپ به شما امکان می دهد EQG را برای یک چرخش – به م،ای واقعی کلمه – بگیرید.
نتیجه این است که EQG نسبت به سایر آفرودهای موتور احتراق داخلی، حتی آنهایی که دارای سه دیفرانسیل قفل شونده مانند G-Cl، هستند، کشش بهتری در موارد خشن دارد. علاوه بر این، این نرمافزار به این م،ی است که راهاندازی چهار موتوره تمام مزایای دیافراگمهای قفلشونده را بدون معایب ارائه میدهد – به عبارت دیگر، حدا،ر کشش را دریافت میکنید و همچنان میتو،د در گوشهها حرکت کنید.
و دکمه سوم روی داشبورد EQG برای چیست؟ ما نمی د،م. با ،ب نواری پوشانده شده بود و وقتی از او پرسیده شد، فابیان شوسائو به سادگی لبخند زد و گفت: “این دکمه جادویی است”.
در سرعت در برد بالا در یک مسابقه رالی ساختگی، EQG به طرز شگفتانگیزی چابک بود، به خوبی در گوشهها میچرخد، و با قدرت کمی بیش فرمان میرفت – رایانههای روی برد نرخ انحراف، زاویه فرمان و موقعیت شتابدهنده را کنترل می،د تا بفهمند چگونه دور برای رها ، همه چیز
یک پیشرانه چهار موتوره EV اجازه می دهد تا گشتاوری که به هر چرخ می رود تحت هر شرایطی به طور مستقل کنترل شود و سیستم برد پایین EQG که تقریباً کاهش دو به یک دنده را ارائه می دهد، این کنترل را در موارد شدید حتی دقیق تر می کند. زمین
بسته به جهتی که می خواهید بروید، دست و پا زدن سمت چپ یا راست روی فرمان را نگه دارید و پدال گاز را مشت کنید.
هنوز هیچ قدرت یا گشتاور ،وجی اعلام نشده است، همچنین Sc،ssau نمیگوید باتری چقدر بزرگ است یا EQG چقدر فاصله بین شارژ را طی میکند. با این حال، منصفانه است که پیشنهاد کنیم که EQG آجری هیچ رکوردی در محدوده EV نخواهد ش،ت.
این به موتورهای الکترونیکی عقب EQG اجازه می دهد تا به طور ایمن به شاسی پیچ شوند در حالی که ا،ل اتصال مورد نیاز برای عملکرد نهایی خارج از جاده را ارائه می دهد.
برای ثبت، ما جلسه سه ساعته خود را با وضعیت شارژ باتری در 73 درصد و برد پیش بینی شده 217 کیلومتر آغاز کردیم که با سطح شارژ باتری مشخص شده 61 درصد و برد 160 کیلومتر به پایان رسید.
برد پایین قابلیتی به نام Creeper Mode را فعال می کند که نوعی کروز کنترل با سرعت کم است. سه تنظیم وجود دارد: D- که سرعت را به حدود 2-3 کیلومتر در ساعت محدود می کند. D که آن را بین 5-6 کیلومتر در ساعت افزایش می دهد. و D+ که حدا،ر 8 کیلومتر در ساعت می دهد.
در بخشهای سراشیبی، حالت Creeper Mode نرمتر و پیشروتر از هر سیستم کنترل فرود در تپه در یک آفرود معمولی است. به این دلیل که سرعت با کنترل گشتاور در هر چرخ از طریق هر موتور الکترونیکی کنترل می شود و نه با اعمال ترمز. Sc،ssau میگوید: «موتورهای الکترونیکی هنگام هماهنگی خود بسیار سریعتر از ترمزها واکنش نشان میدهند.
برای گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید
این مرسدس بنز EQG سه دکمه روی داشبورد هم دارد، اما هیچ کدام ربطی به دیفرانسیل ندارند. زیرا EQG اینطور نیست دارند هر دیفرانسیل در عوض، این ک، G با باتری دارای چهار موتور الکتریکی است که هر چرخ یکی را به حرکت در می آورد.
مانند ک، G معمولی، EQG دارای سه حالت رانندگی خارج از جاده است. دنباله، سنگ، و ماسه، و رول روی فنرهای فولادی با دمپرهای تطبیقی. دو نمونه اولیه مورد استفاده برای سواری ما در مسیرهای شیب دار و ص،ه ای در نزدیکی Perpignan در ج، فرانسه دارای ،تیک Falken Wildpeak A/T 265/60 روی چرخ های آلیاژی 18 اینچی بودند.
شتاب گیری در مسیرهای مستقیم شما را به حالت معمولی خودروهای برقی با ، بخار بزرگ به سمت صندلی ها هل می دهد. Sc،ssau میگوید: «هدف ما این بود که لذت بردن در ماشین را آسان کنیم.
ما نمی تو،م صبر کنیم تا بفهمیم چه کاری انجام می دهد.
EQG از همان ابتدا به ،وان یک خودروی برقی چهار موتوره در نظر گرفته شد و نه فقط به این دلیل که بتواند مانند یک تاپ برای ویدیوهای کلیک طعمه بچرخد. همانطور که هر آفرود جدی می داند، ترفند مذاکره در زمین های شدید حفظ کشش است و این به م،ای کنترل گشتاور روی چرخ ها است.
برخلاف EQS و EQE SUV، EQG; برای اولین بار در سال 2024 برنامه ریزی شده است، بر روی نسخه ای از معماری خودروی الکتریکی همه کاره EVA2 مرسدس بنز ساخته نشده است. EQG کمی شبیه به پورشه 911، فورد موستانگ یا لندروورهای ک،یک است که با پیشرانه های الکتریکی مجهز شده اند و تمام سخت افزارهای EV در زیر ورق ف،ی نمادین بسته بندی شده اند.