نرخ تازه سازی صفحه نمایش ابزار دیجیتال تقریباً به اندازه ای است که با افزایش سرعت آن را حفظ کند. سرعت 0-100 کیلومتر در ساعت فقط طول می کشد 3.8 ث،ه و زمان زیادی نمی گذرد تا از سد 200 کیلومتر در ساعت عبور کنیم، حتی بدون آن که نشانه ای از تردید از پیشرانه باشد.
یک هدف کلیدی برای SV حفظ قابلیت استفاده روزمره یک رنجروور و در عین حال به حدا،ر رساندن پتانسیل عملکرد آن بود.
تعداد کمی ممکن است خودرو را به این محدودیتها برسانند، اما نشان میدهد که SV چقدر توانمند است و سیستم تعلیق جدید آن تا چه حد پتانسیل عملکرد را تغییر میدهد و قفل میکند.
پشت فرمان راس رستل قرار دارد که در نهایت مسئول نحوه رانندگی Range Rover Sport SV است. او مدیر دینامیک خودرو برای عملیات ویژه خودروهای JLR (SVO) است. همانطور که ما به میدان آزمایش گسترده در دفتر مرکزی شرکت در Gaydon در بریت،ا می رویم، Restel توضیح می دهد که چگونه این خودرو تقریباً پنج سال در حال توسعه بوده است.
شتاب از یک شروع ایستاده با در نظر گرفتن اندازه و 2560 کیلوگرم وزن. سرهای ما به پشتی صندلی های باریک و خوش فرم ،بانده شده است. در حال حاضر نیازی به ،زش صندلی نیست.
حالت SV زم، انتخاب می شود که در مسیر مستقیم 1.6 کیلومتری به توقف موقت می رسیم. این حالت همه چیز را شماره گیری می کند. سیستم تعلیق 15 میلی متر دیگر کاهش می یابد و سیستم هیدرولیک به حدا،ر سطح عملکرد خود می رسد. حالت راه اندازی را درگیر کنید و موتور به طور موقت 36 کیلووات اضافی را جمع آوری کرده و گشتاور ،وجی را تا 800 نیوتن متر.
آن را با بر،ب قیمت چشمگیر گران عرضه می کند، و با اولین سال تولید که قبلا فروخته شده است، قرار است یک چیز انحصاری برای افراد خوش شانس باقی بماند.
باید به اه، بلندپروازانه تعیین شده توسط تیم SVO، از جمله فقط 2.5 درجه چرخش در طول 1G شتاب جانبی، می رسید. با این حال، هنوز هم وزن آن 3500 کیلوگرم است و در صورتی که حال و هوای شما را به خود جلب کند، حالتهای آفرود معمولی را دارد.
آنها علاوه بر ظاهر زیبا، کاهش وزن 35.6 کیلوگرمی را نسبت به چرخهای آلیاژی ریختگی با اندازه مشابه ارائه میکنند. این کاهش جرم چرخشی روی هندلینگ و فرمان تاثیر می گذارد، چیزی که تیم شاسی در طول توسعه به دقت در نظر گرفته است.
بیشتر: همه چیز رنج روور اسپورت
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2024-range-rover-sport-sv-review-prototype-ride-along
خم شدن های سریع و گسترده نشان می دهد که چقدر ،بندگی در دسترس است، زیرا موسیقی متن V8 در داخل کابین رونق می گیرد. حتی از روی صندلی سرنشین، زم، که ما تغییرات جهت را تغییر میدهیم، این احساس وجود دارد که محور جلو چقدر مطمئن و جا افتاده است – شما نمیتو،د یک ذره اعتراض ،تیکها را بشنوید.
ش،تگی و خستگی عمدی آسفالت برای بازسازی هر سناریوی ممکن در دنیای واقعی طراحی شده است و اینجاست که تعلیق 6 بعدی شروع به تمرین من، می کند.
این مدل پرچمدار از یک ب ام و استفاده می کند دو توربوشارژر 4.4 لیتری V8 برای جایگزینی سوپرشارژ قدیمی JLR V8. خبر خوب این است که حتی قدرت بیشتری نسبت به قبل تولید می کند و همچنان مانند رعد و برق صدا می کند. با هر سرعتی برق را بچرخ،د و تا زم، که انگشت پای راست خود را داخل نگه دارید، بینی یک یا دو درجه بالا میرود.
از نقطه نظر مهندسی، این باور ن،ی است که چگونه می توان خودرویی با این اندازه را ساخت.
برای گا،ی کامل روی تصاویر کلیک کنید
فرمان جدید به سبک SV با شیفترهای پدال شفاف که از داخل روشن می شود، همراه با نمادهای قرمز و مثبت همراه است. صفحه نمایش لمسی خمیده منوهای مخصوص SV را ارائه می دهد و صندلی های اسپرت جدیدی نیز وجود دارد. آنها حتی از منظر سرنشینان عقب به لطف پشتی شیک از فیبر کربن خوب به نظر می رسند.
رستل اذعان میکند که رنجروور اسپورت SVR قبلی اکنون برای همگام شدن با این نسل جدید تلاش میکند.
ردپای عظیم ،تیکهای 285 بخش در جلو و 305 بخش در عقب به این م،ی است که سطوح بالایی از ،بندگی در پیچها وجود دارد و کاهش ارتفاع 10 میلیمتری به کاهش مرکز ثقل کمک میکند.
این شاسیبلندهای اسپرت در همه ردههای سایز نیز عرضه میشوند. آ،ین پیشنهاد جگوار لندرور (JLR) این است رنج روور اسپرت SV 2024، از جایی که SVR متوقف شد ادامه دارد.
SUV تیرکمان بچه گانه به جلو می رود. هیچ حرکت قابل تشخیصی از دماغه وجود ندارد، بر خلاف مدل قبلی خود که در حال حاضر در عقب چمباتمه زده بود. این چیز به روشی تقریباً ترسناک به جلو تغییر می کند.
شاسی بلندهای با کارایی بالا این روزها به طور فزاینده ای رایج شده اند و برندهای خودروهای اسپورت مانند لوتوس، فراری و لامبورگینی همگی مشتاق هستند وارد عمل شوند و سود بیشتری ،ب کنند.
بخش مهمی از راه اندازی این شاسی، سیستم «6D Dynamics» است که از میله های ضد غلت مک،کی سنتی صرف نظر می کند و به نفع طراحی هیدرولیک دو مداره که در 53 بار کار می کند تا چرخش و گام خودرو را کنترل کند.
این شامل شش ماه حضور در شبیهساز رانندگی صرفاً بر تنظیم مرکز رول خودرو بود، در حالی که همکاران او هزاران دور از پیست نوربرگ رینگ نوردشلایف در آلمان را برای بهبود هندلینگ SV تکمیل ،د.
دومی از کالیپرهای عظیم هشت پیستونی در جلو با الگوی مثبت شکل که Brembo برای JLR ایجاد کرده است، استفاده می کند. آنها با مجموعه ای از روتورهای آهنی یا کربن سرامیکی در دسترس هستند و فضای پشت چرخ های عظیم فیبر کربنی 23 اینچی را که توسط شرکت استرالیایی Carbon Revolution ساخته شده است، پر می کنند.
این خطی بودن شتاب به فرمان نیز می رسد که از نسبت مدل استاندارد 17.5:1 به 13.6:1 تغییر یافته است که با استفاده از فرمان چرخ عقب امکان پذیر شده است. فقط کوچکترین ورودی برای تغییر خطوط در سرعت های بالا مورد نیاز است.
در شرایط راحتی، سواری به همان اندازه لو، است که قیمت مورد انتظار SV نشان میدهد، و همانطور که در یک بخش با سرعت بالا برای شبیهسازی رانندگی در بزرگراه حرکت میکنیم، واضح است که این خودرویی است که با خوشحالی میتو،د ساعتها در بین شهرها رانندگی کنید.
وقتی به بخشهای سختتر و فنیتر در اطراف مرکز آزمایشی گستردهتر میرویم، SV حتی چشمگیرتر میشود.
تعداد کمی از وسایل نقلیه می توانند وسعت عملکردی را که Range Rover Sport SV انجام می دهد را ارائه دهند؛ از حمل تری، گرفته تا روزهای ردیابی تا مسیرهای سبک، به نظر می رسد که مانع پیشرفت آن شود.
وقتی شروع به جابجایی بین حالتهای رانندگی میکنید، اوضاع تغییر میکند، و حرکت به سمت اسپورت، سواری و میرایی را تقویت میکند و صدای موتور را افزایش میدهد.
در داخل صندلی ها – علاوه بر گرمایش و اجزای ایمنی معمولی – یک بسته ارتعاشی-آ،تیک اختیاری وجود دارد که از ،زش های خاص مرتبط با پخش موسیقی استفاده می کند تا تجربه سرگرمی همه جانبه تری را به راننده و سرنشین جلو بدهد.
منهای آن استتار، ظاهری قوی دارد، با طراحی سپر جلوی سفارشی که به همان اندازه که هوا را به موتور و ترمزها تغذیه می کند، هوا را بهینه می کند.
ما قبلاً دیدهایم که Range Rover Sport SV چه شکلی است، اما سواری سرنشینان ما در یکی از اتومبیلهای توسعهیافته نهایی قبل از عقبکشی روکشها انجام شده است، بنابراین هنوز در این تصاویر لباس استتار خیرهکنندهاش را بر تن دارد.
این تا حدودی به قدرت اضافی موتور مربوط می شود، اما بیشتر به این بستگی دارد که چگونه سیستم تعلیق 6D Dynamics به آن توانایی بهره برداری از این عملکرد اضافی را می دهد.