برای طول،ترین زمان، ماروتی سوزوکی با محصولاتی معقول و آسان در جیب در هند همراه بوده است. با این حال، ماروتی میخواهد تصویر کلیشهای را تغییر دهد. از این رو، آنها چند سال پیش خط تولید NEXA را وارد ،د. اولین محصول از NEXA S-Cross بود که پیشنهاد ماروتی برای بخش SUV های سایز متوسط بود. S-Cross، به دلایل مختلف، قادر به ارائه انواع اعداد معمول محصولات Maruti نبود.
مدلهای مجهز به AWD از فناوری All Grip سوزوکی استفاده میکنند، اما تنها با گیرب، دستی ارائه میشوند، احتمالاً برای محدود ، هزینهها. مقرون به صرفه ترین مدل ها از فناوری هیب، ملایم و گیرب، دستی سنتی استفاده می کنند. در طول رانندگی رسانه ای که توسط Maruti برگزار شد، ما موفق شدیم هر 4 ،یب پیشرانه را تجربه کنیم.
ماروتی سوزوکی هند در حال آماده شدن برای عرضه شاسی بلند پرچمدار خود – هیوندای کرتا و کیا سلتوس
ماروتی ادعا می کند که گرند ویتارا فقط یک وسیله نقلیه نیست. این در واقع یک نژاد از SUV ها است. این را می گوید زیرا گزینه های زیادی را از نظر ،یبات پیشرانه و تریم ارائه می دهد. برای سهولت بحث، به طور کلی، 4 نوع مختلف از Grand Vitara وجود دارد که ارائه می شود.
در بخش ایمنی، ماروتی گرند ویتارا را به 6 ایربگ، دوربین دید 360 مجهز کرده است.که فوق العاده مفید است(فقط در نوع All-Grip موجود است) و خیلی بیشتر. رتبهبندیهای تست NCAP در حال حاضر در دسترس نیستند زیرا خودرو هنوز آزمایش نشده است.
حکم
همان پیشرانه هیب، هوشمند با گزینه AWD نیز ارائه می شود. این برای اولین بار است که ماروتی فناوری All Grip سوزوکی را به هند وارد می کند. قابلیت AWD گرند ویتارا نسبتاً شگفتانگیز بود، زیرا ما انتظار نداشتیم که آن را به راحتی از طریق مفصلبندی/ صعودهای شیب دار عبور کند. با این حال، فقدان گزینه AT با AWD می تواند برای برخی از ،یداران چشم انداز مشکل ساز باشد.
تریمهای هیب، ملایم دارای دسته ابزار TFT 4.2 اینچی به همراه صفحههای فیزیکی هستند، در حالی که تریمهای هیب، قوی دارای یک خوشه ابزار تمام دیجیتال 7 اینچی TFT هستند. Maruti حفرههای کوچک کافی را در سراسر کابین ایجاد کرده است که باعث میشود SUV کاربردی باشد.
ما متوجه شدیم که سیستم صوتی و تنظیم آن با توجه به بخش و رقابت، کمی پایین تر از حد مجاز است. عدم وجود صندلی(های) جلو با قابلیت تنظیم الکتریکی نیز کمی شوکه کننده بود. در مورد فضای صندلی صحبت می کنیم، این SUV ظرفیت 5 بزرگسال هندی با اندازه معمولی را دارد. صندلی های جلو به خوبی کانتور شده اند و از همه جهات پشتیب، خوبی دارند.
گراند ویتارا دارای پریمیومترین فضای داخلی است که در سالهای اخیر در ماروتی دیدهایم. OEM محصول را با مواد لمسی نرم یا مواد مصنوعی لمسی نرم بارگذاری کرده است که به شما احساس میکند در فضایی شیک هستید.
رقابت فزاینده از رقبای کره ای و آلم، به این م،ی بود که ماروتی به طور منظم در یک بخش بسیار مهم و در حال رشد در بخش شاسی بلندهای کامپکت متوسط، ش،ت می خورد. ماروتی برای بازپس گیری زمین های از دست رفته و آوردن ضریب اُمف به نمایشگاه های NEXA، اکنون گرند ویتارا 2022 را آورده است.
بررسی SUV Maruti Grand Vitara
کنترلهای ویژگیها به خوبی بین دکمههای اطلاعات سرگرمی و فیزیکی ت،یم شدهاند. در حالی که واحد اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی شناور پیشتاز بیشتر قابلیتهای داخل کابین است، ماروتی خوشبختانه کنترلهای دستی را برای تهویه مطبوع، انتخابگر حالت رانندگی (انسانهای هیب، قوی/همه گریپ) و صندلیهای جلو خنکشده ارائه کرده است.
به احتمال زیاد، اگر می خواهید یک رانندگی با روحیه داشته باشید، حتی ممکن است نتو،د از پیشرانه قدرد، کنید. احتمالاً برای درایوهای آرام بخش من، است. این میتواند قدرت خود را بهویژه در شرایط ترافیکی شلوغ از سپر تا سپر به نمایش بگذارد، جایی که حالت فقط EV آن بهترین پیشرانه را به نمایش میگذارد.
دینامیک رانندگی، NVH و ایمنی
با این حال، زم، که با سرعتگیرهای بزرگتر یا نوارهای سر و صدا مواجه میشود، تا حدی به اطراف پرتاب میشود. آنچه این تجربه را بیشتر کاهش می دهد، بازخورد فرمان است که ضعیف است. در حالی که فرمان در سرعتهای پایینتر سبک است، با افزایش سرعت وزن چند، ندارد. برگشت پذیری فرمان نیز خوب نیست. NVH به طور کلی به خوبی مهار می شود، با این حال، غرغر موتور، به خصوص در انواع هیب، قوی، به طور منظم به داخل کابین می رود.
گرند ویتارا در بخش Driving Dynamics کار متوسطی انجام می دهد. این یک سواری راحت در جاده های شهری معمولی هند است که با کمی کشش ناهموار همراه است. سوراخ های گلد، با اندازه معمولی و برآمدگی ها را به راحتی جذب می کند.
تریمهای هیب، هوشمند ،یبی از رنگهای دوگانه مشکی و بوردو (سایه شراب قرمز) دارند در حالی که تریمهای هیب، قوی همه فضای داخلی مشکی را دارند. ما ،یب مشکی و بوردو را جذابتر میدانستیم، زیرا حسی از پیچیدگی را در کابین اضافه میکرد.
اگر بخواهید انتخاب ما را بپرسید، از بین 4 گزینه، مدل Smart Hybrid AT خواهد بود. با این حال، ترجیحات شخصی با استفاده و نیازهای کاربر نهایی متفاوت است. انتظار می رود که Maruti به زودی قیمت ها را اعلام کند و به دنبال آن تحویل آغاز شود.
صندلیهای عقب نیز به خوبی طراحی شدهاند، اما امتیاز پایینی در حمایت از ران دارند. سواری طول، مدت می تواند یک نگر، باشد، اما برای سفرهای کوتاه، صندلی های عقب به طور کلی کار خود را انجام می دهند. سرنشین وسط صندلی عقب نیز با یک برآمدگی جزئی روی زمین مواجه می شود که فضای موجود پا را محدود می کند. ورود و ،وج آسان است، در همه صندلی ها.
پیشرانه
پیشرانه Strong Hybrid ادعا می کند که مصرف سوخت 27.97 کیلومتر در لیتر را ارائه می دهد که بدون شک بهترین در سگمنت خود است. این به طور عمده توسط باتری پشتیب، می شود، که در برخی مواقع کل انرژی را هدایت می کند، بنابراین نیاز به کارکرد موتور را با هم محدود می کند. در حالی که استفاده از سیستم آسان است، ما واقعاً از تجربه e-CVT خوشمان نیامد.
مدل های هیب، هوشمند به یک موتور بنزینی 1462 سی سی بستگی دارند که می تواند 103 ، بخار و 136.8 نیوتن متر گشتاور تولید کند. گزینه های گیرب، این موتور شامل 5 سرعته MT و 6 سرعته AT است. مشتری، که از قابلیت All Grip All Wheel Drive استفاده می کنند، یک موتور 5 سرعته MT را به صورت استاندارد با این موتور دریافت می کنند. راه اندازی هیب، قوی از یک موتور بنزینی 1490 سی سی و یک باتری لیتیوم یونی 177.6 ولتی تشکیل شده است. توان ،وجی ،یبی این سیستم 115.5 ، بخار است.
ظاهر ذهنی است، با این حال، ما مطمئن هستیم که ا،ر مشتریان با دیدگاه ظاهر گرند ویتارا را متعادل خواهند یافت. SUV مدرن، شهری به نظر می رسد و شخصیتی مردانه دارد. هیچ ،صر قطبی کننده اصلی را حمل نمی کند، چیزی که ما معمولاً در همتایان کره ای آن می یابیم. چرخهای 17 اینچی اندازه من،ی به نظر میرسند و آلیاژهای برش دقیق دو رنگ به فاکتور براق آن اضافه میکنند. استفاده کافی از ،اصر کروم و LED (DRL، چراغهای جلو پروژکتور و چراغهای عقب) باعث میشود SUV ممتاز به نظر برسد.
بررسی SUV Maruti Grand Vitara – فضای داخلی
با این حال، ما 6 سرعته AT را گزینه انتقال بهتری یافتیم، عمدتاً به دلیل راحتی که یک AT فراهم می کند. تریمهای AT همچنین دارای دستههای دنده هستند که به راننده کمک میکند تا کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. یکی از اجزایی که تا حدی تجربه AT را کاهش داد، مک،سم انتخاب کننده درایو بود که به طور غیرعادی سخت و تنظیم ، با آن دشوار بود.
این بدان م،است که اگر مشتری بخواهد ویژگیهایی مانند صندلیهای جلوی تهویهشونده، واحد نمایشگر هدآپ (که استفاده محدودی از آن دارد) یا شارژ بیسیم را انتخاب کند، مجبور است تریمهای هیب، قوی را انتخاب کند. فقط. هیچ یک از ویژگی های ذکر شده در بالا در تریم های سطح بالای انواع هیب، ملایم موجود نیست.
پیشرانه هیب، هوشمند برای رفت و آمدهای شهری معمولی خوب است، اما فاقد قدرتی است که گاهی از یک SUV انتظار می رود. بالا رفتن از تپه و سبقت سریع در بزرگراه کمی دشوار است، با این حال برای رانندگی های معمولی، موتور کار خود را انجام می دهد. گیرب، 5 سرعته MT به خوبی طراحی شده و پرتاب های واضحی دارد.
سلب مسئولیت – برای تست درایو رسانه ای، Maruti Suzuki India مسئولیت سفر و اقامت را بر عهده گرفت.
منبع: https://www.rushlane.com/maruti-grand-vitara-suv-review-manual-automatic-hybrid-12449568.html
جالب اینجاست که Maruti یک سانروف پانوراما قابل توجه ارائه کرده است، اما پوشش داخلی به اندازه کافی ضخیم برای آن ارائه نکرده است. ما متوجه شدیم که پوشش داخلی بسیار نازک است زیرا منجر به اتلاف گرمای قابل توجهی در داخل کابین می شود. این می تواند باعث نگر، کاربران در بعدازظهرهای آفتابی گرم شود. در حالی که Maruti لیست بلندبالایی از ویژگی ها را برای Grand Vitara اضافه کرده است، برخی از آنها فقط در نسخه های Smart Hybrid محفوظ هستند.
Maruti 4 ،یب مختلف پیشرانه را در گرند ویتارا ارائه می دهد. اینها بر روی یک پیشرانه هیب، هوشمند ت،یم می شوند که دارای افزونه های اختیاری AT و AWD است. پیشرانه هیب، قوی تنها با پیکربندی 2WD eCVT ارائه می شود.
در پایان قیمت گذاری برتر، مشتریان مدل های هیب، قوی را دریافت خواهند کرد که همراه با e-CVT ارائه می شود. در وسط، مشتریان می توانند یک مدل هیب، ملایم با گیرب، 6 سرعته اتوماتیک را انتخاب کنند یا 6 سرعته AT با قابلیت AWD را جایگزین کنند.
گرند ویتارا ت، حساب شده از سوی سوزوکی برای ورود به بخش INR 15L+ است. در گذشته 2 پرتاب نه چندان موفق داشته است، ی،ی Kiza، و Grand Vitara اصلی (SUV سایز کامل). با این حال، با وجود تمام کاستیهایش، گرند ویتارا میتواند فروش قابلتوجهی را برای Maruti به ارمغان بیاورد و به آن کمک کند تا در بخش رو به رشد شاسیبلندهای سایز متوسط جا بیفتد. با موفقیت گرند ویتارا، ماروتی میخواهد دامنه NEXA خود را به ،وان یک پیشنهاد انبوه پرمیوم تقویت کند، که بعداً میتواند برای ارائه محصولات در بخشهای بالاتر از آن استفاده کند.