این استاندارد از اعتبارات و بدهی های انتقالی استفاده می کند. هر وسیله نقلیه بدون آلایندگی فروخته شده در این طرح سه عدد محسوب می شود، در حالی که دو ردیف دیگر وجود دارد که به سازندگان اجازه می دهد خودروهای کم آلاینده را به ،وان دو یا 1.5 فروش ادعا کنند.
به ،وان بخشی از استراتژی ملی خودروهای الکتریکی، ،ت در حال رایزنی با سهامداران در مورد اینکه آیا استانداردهای بهره وری سوخت می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش جذب خودروهای برقی کمک کند، است.
در رده MC+NA، شورولت دوباره هدف خود را از دست داد و سایرین مانند GWM، مرسدس بنز و نیسان نیز کوتاهی ،د.
FCAI میگوید برندها با نرخهای متفاوتی پیشرفت خواهند کرد، بسته به چرخه مدلشان، و با توجه به اینکه این طرح داوطلبانه است، هیچ جریمهای برای عدم دستیابی به اه، وجود ندارد.
برای زمینه، نتیجه برای این دسته برای سال 2020 150 گرم بود. این اولین سال نتایج برای هر دو دسته بود.
FCAI ماه گذشته خواستار یک استاندارد CO2 توسط ،ت فدرال شد، استانداردی که “مصرف کنندگان، ماهیت منحصر به فرد بازار استرالیا، در دسترس بودن محصول، مقرون به صرفه بودن، و طیف کاملی از فناوری های آلایندگی صفر و کم” را در نظر می گیرد.
در اولین انتشار اطلاعات خود در مورد استاندارد کاهش داوطلبانه آلایندگی، تأیید کرد که هدف SUV سنگین و خودروی تجاری سبک (MC + NA) هدف خود را از دست داده است در حالی که خودروهای سواری و SUV های سبک (MA) به آن رسیده اند.
برندهایی که توانستهاند انتشار گازهای گلخانهای خود را در مقایسه با سال قبل کاهش دهند، با براکت در ج، زیر نشان داده شدهاند.
نام تجاری | حراجی | میانگین انتشار CO2 (گرم در کیلومتر) | هدف انتشار خاص | تفاوت بین میانگین و هدف |
---|---|---|---|---|
آلفا رومئو | 559 | 145.684 | 153.968 | (8.284) |
آلپاین | 4 | 147.500 | 117.288 | 30.212 |
آئودی | 13,124 | 152.916 | 154.280 | (1.364) |
بی ام و | 18801 | 136.972 | 165.898 | (28.926) |
BYD | 2113 | 165.018 | (165.018) | |
شورلت | 225 | 313.000 | 157.820 | 155.180 |
کرایس، | 78 | 292.794 | 187.973 | 104.821 |
سیتروئن | 269 | 138.428 | 134.944 | 3.484 |
کوپرا | 1113 | 136.932 | 148.907 | (11.975) |
ماشین فراری | 207 | 247.240 | 155.480 | 91.759 |
فیات | 365 | 109.503 | 108.518 | 0.985 |
آب کم عمق | 7783 | 185.699 | 157.520 | 28.179 |
روایت آفرینش در انجیل | 1039 | 148.769 | 185.112 | (36.343) |
GWM | 17,218 | 172.989 | 148.196 | 24.793 |
هوندا | 14,214 | 150.404 | 144.682 | 5.722 |
هیوندای | 69,976 | 154.067 | 145.025 | 9.041 |
ایسوزو یوته | 1549 | 206000 | 188.257 | 17.743 |
جگوار | 700 | 182.148 | 172.544 | 9.604 |
جیپ | 1040 | 192.613 | 159.098 | 33.514 |
بیا دیگه | 78,330 | 154.911 | 150.942 | 3.969 |
لامبورگینی | 176 | 330.761 | 171.002 | 159.759 |
لندرور | 689 | 186.269 | 167.069 | 19.227 |
LDV | 1133 | 242.882 | 195.700 | 47.183 |
ل،وس | 6801 | 120.472 | 171.114 | (50.642) |
مازراتی | 594 | 235.659 | 185.137 | 50.522 |
مزدا | 80,220 | 148.077 | 147.961 | 0.115 |
ماشین های مرسدس بنز | 26,391 | 150.547 | 171.353 | (20.806) |
وانت های مرسدس بنز | 797 | 166.120 | 216.149 | (50.029) |
ام جی | 49,073 | 157.245 | 133.980 | 23.266 |
مینی | 3002 | 87.179 | 137.189 | (50.010) |
میتسوبیشی | 39,862 | 163.898 | 150.294 | 13.604 |
نیسان | 10,054 | 160.842 | 150.998 | 9.844 |
پژو | 1405 | 127.303 | 143.283 | (15.980) |
ستاره قطبی | 1480 | 185.060 | (185.060) | |
پورشه | 4023 | 158.163 | 172.648 | (14.485) |
رنو | 5259 | 165.484 | 141.635 | 23.849 |
اشکودا | 6502 | 139.952 | 146.748 | (6.796) |
سانگ یونگ | 520 | 176.473 | 147.459 | 29.014 |
سوبارو | 15660 | 164.317 | 144.795 | 19.522 |
سوزوکی | 20,316 | 133.423 | 123.399 | 10.024 |
تسلا | 19594 | 172.050 | (172.050) | |
تویوتا | 94673 | 105.369 | 146.876 | (41.507) |
فول، واگن | 23,454 | 147.716 | 149.171 | (1.455) |
ولوو | 9457 | 98.258 | 176.821 | (78.563) |
این سازمان می گوید بیش از 80 درصد از تمام وسایل نقلیه فروخته شده در جهان در حال حاضر تحت پوشش استاندارد بهره وری سوخت قرار دارند، از جمله ایالات متحده، چین، ژاپن و هند.
او گفت: «تلاشها برای سادهسازی سفرمان به صفر خالص که تنها از طریق وسایل نقلیه الکتریکی قابل دستیابی است، ترجیحات ،ید مصرفکنندگان استرالیایی، واقعیتهای عرضه بازار، قیمت و تأثیر واقعی دیگر فناوریهای کم آلاینده را نادیده میگیرد.»
در حالی که معیارهایی را برای انتشار آلاینده های مضر مانند مونو،ید کربن (CO)، هیدروکربن ها، ا،یدهای نیتروژن (NOx) و همچنین جرم ذرات و تعداد ذرات تعیین کرده است، ،ت استرالیا هنوز ناوگ، را تعیین نکرده است. هدف آلایندگی برای خودروسازان
برندهای فقط خودروهای برقی مانند BYD و Polestar به طور طبیعی به هدف خود دست یافتند، در حالی که سایر برندهایی که در رده MA عملکرد خوبی داشتند عبارتند از BMW، Lexus، Toyota و Volvo.
رئیس FCAI گفت: “ما این فرصت را داریم که استانداردی ایجاد کنیم که ما را در مسیر کاهش آلاینده ها قرار دهد، از خودروسازان برای جذب بهترین فناوری آلایندگی کم به بازار استرالیا حمایت کند و اطمینان و وضوح را در مورد دسترسی خودروهای آینده به مصرف کنندگان استرالیا ارائه دهد.” مدیر اجرایی تونی وبر
اخبار بهتری در رده MA با میانگین 131 گرم بود. این کاهش نسبت به 146 گرم در سال 2021 بود که رقم مورد نظر برای سال 2022 نیز بود.
خودروهای سبک جدید همچنان تابع قانون طراحی استرالیا 79/04، بر اساس استانداردهای آلایندگی یورو 5 هستند. این در حالی است که استاندارد یورو 6 در سال 2015 در اروپا اجرایی شد.
اکنون تأیید کرده است که کدام برندها به هدف خود رسیده اند و کدام یک کوتاهی کرده اند.
اما رئیس FCAI همچنین استدلال کرد که هرگونه فشار ،ت برای حذف تدریجی فروش خودروهای احتراقی به نفع خودروهای الکتریکی غیرعاقلانه است.
این امر همچنان خودروهای قدرتمند و آلاینده را روی میز باقی می گذارد، اما فروش آنها باید با خودروهای هیب، کم آلاینده، پلاگین هیب، یا الکتریکی جبران شود تا میانگین ناوگان کاهش یابد.
بیشتر: اه، انتشار توضیح داده شد: پرسش و پاسخ با تونی وبر، مدیر اجرایی FCAI
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australias-car-emissions-winners-and-losers-in-2022
در سطح جهان، در حال حاضر عرضه محدود باتری و فناوری پشتیب، برای پاسخگویی به تقاضا برای همه وسایل نقلیه جدید و به ویژه وسایل نقلیه بزرگتر که بخش بزرگی از استرالیایی ها برای ،ید انتخاب می کنند، وجود دارد.
اتاق فدرال صنایع خودرو (FCAI) نتایج آلایندگی 2022 را برای هر برند جداگانه منتشر کرده است.
این ناامید کننده است، با توجه به اینکه بین سال های 2020 تا 2021 این رقم از 218 گرم کاهش یافته است.
شورلت، فراری، لامبورگینی و مازراتی که همگی خودروهای اسپرت با کارایی بالا تولید میکنند، آنهایی که عملکرد خوبی نداشتند، بودند.
کاهش هدفگذاری شده بین سالهای 2020 و 2030 کاهش وزن خودروهای MA به 100 گرم در کیلومتر و خودروهای MC+NA به 145 گرم در کیلومتر است که به ترتیب با چهار و سه درصد کاهش سالانه در هر سال انجام میشود.
،ت استرالیا معرفی بنزین با گوگرد کمتر را از سال 2027 تا 2024 ارائه کرده است، با توجه به اینکه خودروسازان اعلام کرده اند قبل از معرفی استانداردهای یورو 6 در اینجا به سوخت پاک تری نیاز داریم.