برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022

این استاندارد از اعتبارات و بدهی های انتقالی استفاده می کند. هر وسیله نقلیه بدون آلایندگی فروخته شده در این طرح سه عدد محسوب می شود، در حالی که دو ردیف دیگر وجود دارد که به سازندگان اجازه می دهد خودروهای کم آلاینده را به ،وان دو یا 1.5 فروش ادعا کنند.

به ،وان بخشی از استراتژی ملی خودروهای الکتریکی، ،ت در حال رایزنی با سهامداران در مورد اینکه آیا استانداردهای بهره وری سوخت می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش جذب خودروهای برقی کمک کند، است.

دسته MA (خودروهای سواری و SUVهای سبک)

در رده MC+NA، شورولت دوباره هدف خود را از دست داد و سایرین مانند GWM، مرسدس بنز و نیسان نیز کوتاهی ،د.

  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    برنده: آئودی
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    برنده: ولوو
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    بازنده: شورلت
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    بازنده: GWM

FCAI می‌گوید برندها با نرخ‌های متفاوتی پیشرفت خواهند کرد، بسته به چرخه مدل‌شان، و با توجه به اینکه این طرح داوطلبانه است، هیچ جریمه‌ای برای عدم دستیابی به اه، وجود ندارد.

برای زمینه، نتیجه برای این دسته برای سال 2020 150 گرم بود. این اولین سال نتایج برای هر دو دسته بود.

FCAI ماه گذشته خواستار یک استاندارد CO2 توسط ،ت فدرال شد، استانداردی که “مصرف کنندگان، ماهیت منحصر به فرد بازار استرالیا، در دسترس بودن محصول، مقرون به صرفه بودن، و طیف کاملی از فناوری های آلایندگی صفر و کم” را در نظر می گیرد.

در اولین انتشار اطلاعات خود در مورد استاندارد کاهش داوطلبانه آلایندگی، تأیید کرد که هدف SUV سنگین و خودروی تجاری سبک (MC + NA) هدف خود را از دست داده است در حالی که خودروهای سواری و SUV های سبک (MA) به آن رسیده اند.

برندهایی که توانسته‌اند انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را در مقایسه با سال قبل کاهش دهند، با براکت در ج، زیر نشان داده شده‌اند.

نام تجاری حراجی میانگین انتشار CO2 (گرم در کیلومتر) هدف انتشار خاص تفاوت بین میانگین و هدف
آلفا رومئو 559 145.684 153.968 (8.284)
آلپاین 4 147.500 117.288 30.212
آئودی 13,124 152.916 154.280 (1.364)
بی ام و 18801 136.972 165.898 (28.926)
BYD 2113 165.018 (165.018)
شورلت 225 313.000 157.820 155.180
کرایس، 78 292.794 187.973 104.821
سیتروئن 269 138.428 134.944 3.484
کوپرا 1113 136.932 148.907 (11.975)
ماشین فراری 207 247.240 155.480 91.759
فیات 365 109.503 108.518 0.985
آب کم عمق 7783 185.699 157.520 28.179
روایت آفرینش در انجیل 1039 148.769 185.112 (36.343)
GWM 17,218 172.989 148.196 24.793
هوندا 14,214 150.404 144.682 5.722
هیوندای 69,976 154.067 145.025 9.041
ایسوزو یوته 1549 206000 188.257 17.743
جگوار 700 182.148 172.544 9.604
جیپ 1040 192.613 159.098 33.514
بیا دیگه 78,330 154.911 150.942 3.969
لامبورگینی 176 330.761 171.002 159.759
لندرور 689 186.269 167.069 19.227
LDV 1133 242.882 195.700 47.183
ل،وس 6801 120.472 171.114 (50.642)
مازراتی 594 235.659 185.137 50.522
مزدا 80,220 148.077 147.961 0.115
ماشین های مرسدس بنز 26,391 150.547 171.353 (20.806)
وانت های مرسدس بنز 797 166.120 216.149 (50.029)
ام جی 49,073 157.245 133.980 23.266
مینی 3002 87.179 137.189 (50.010)
میتسوبیشی 39,862 163.898 150.294 13.604
نیسان 10,054 160.842 150.998 9.844
پژو 1405 127.303 143.283 (15.980)
ستاره قطبی 1480 185.060 (185.060)
پورشه 4023 158.163 172.648 (14.485)
رنو 5259 165.484 141.635 23.849
اشکودا 6502 139.952 146.748 (6.796)
سانگ یونگ 520 176.473 147.459 29.014
سوبارو 15660 164.317 144.795 19.522
سوزوکی 20,316 133.423 123.399 10.024
تسلا 19594 172.050 (172.050)
تویوتا 94673 105.369 146.876 (41.507)
فول، واگن 23,454 147.716 149.171 (1.455)
ولوو 9457 98.258 176.821 (78.563)

در مقابل، Volvo Car عملکرد قوی داشت.

نام تجاری تعداد فروش میانگین انتشار CO2 هدف انتشار خاص تفاوت بین میانگین و هدف
آلفا رومئو 8 140.600 163.425 (22.825)
آئودی 1608 194.411 203.366 (8.955)
بی ام و 3895 167.898 175.058 (7.160)
شورلت 1823 305.256 228.269 76.987
آب کم عمق 58,448 214.700 209.265 5.435
GWM 7832 245.550 192.317 53.234
هیوندای 3369 183.044 184.897 (1.853)
ایسوزو یوته 33768 209.627 192.980 16.647
جیپ 5618 228.103 196.042 32.061
لندرور 3659 212.549 205.762 6.787
LDV 11955 237.308 199.498 37.809
ل،وس 288 256.064 239.533 16.531
مزدا 15,498 201.045 185.323 15.721
ماشین های مرسدس بنز 426 292.571 232.106 60.464
وانت های مرسدس بنز 938 175.236 188.994 (13.757)
میتسوبیشی 37,124 219.031 185.066 33.966
نیسان 16090 255.276 213.252 42.024
پژو 599 151.754 158.079 (6.325)
پورشه 1581 191.967 195.595 (3.628)
رم 5332 263.293 240.082 23.211
رنو 1957 161.656 163.860 (2.204)
سانگ یونگ 3428 227.749 203.044 24.705
سوبارو 20,375 155.013 162.014 (7.001)
سوزوکی 1262 152.124 121.624 30.500
تویوتا 132,015 212.186 197.693 14.493
فول، واگن 6450 222.018 183.804 38.214
ماشین ولوو 1258 128.441 202.336 (73.896)

هدف سال 2022 برای رده MC + NA 189 گرم CO2 برای هر کیلومتر طی شده بود. نتیجه کلی 212.8 گرم بود که در واقع افزایش اندکی نسبت به رقم 212.5 گرمی سال 2021 داشت.

شایان ذکر است که برندهای مختلف اعتبارات انتقالی دارند که همانطور که از نام آن پیداست، می توان آنها را به نتایج آلایندگی سال 2023 منتقل کرد.

آقای وبر افزود: “ما مشتاقانه منتظر ادامه تعامل سازنده با ،ت فدرال برای تحقق این امر هستیم.”

کار توسعه توسط خودروسازان در سراسر جهان برای غلبه بر این چالش ها انجام می شود. با این حال، ما به احتمال زیاد شاهد بهبود قابل توجهی در دسترسی به این وسایل نقلیه با قیمت‌هایی که بسیاری از استرالیایی‌ها می‌توانند حداقل تا پایان این دهه بپردازند، نخواهیم بود.

دسته MC+NA (خودروهای تجاری و SUVهای بزرگ)

این سازمان می گوید بیش از 80 درصد از تمام وسایل نقلیه فروخته شده در جهان در حال حاضر تحت پوشش استاندارد بهره وری سوخت قرار دارند، از جمله ایالات متحده، چین، ژاپن و هند.

او گفت: «تلاش‌ها برای ساده‌سازی سفرمان به صفر خالص که تنها از طریق وسایل نقلیه الکتریکی قابل دستیابی است، ترجیحات ،ید مصرف‌کنندگان استرالیایی، واقعیت‌های عرضه بازار، قیمت و تأثیر واقعی دیگر فناوری‌های کم آلاینده را نادیده می‌گیرد.»

در حالی که معیارهایی را برای انتشار آلاینده های مضر مانند مونو،ید کربن (CO)، هیدروکربن ها، ا،یدهای نیتروژن (NOx) و همچنین جرم ذرات و تعداد ذرات تعیین کرده است، ،ت استرالیا هنوز ناوگ، را تعیین نکرده است. هدف آلایندگی برای خودروسازان

  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022

برندهای فقط خودروهای برقی مانند BYD و Polestar به طور طبیعی به هدف خود دست یافتند، در حالی که سایر برندهایی که در رده MA عملکرد خوبی داشتند عبارتند از BMW، Lexus، Toyota و Volvo.

  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    برنده: ل،وس
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    بازنده: شورلت
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    برنده: ولوو
  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022
    بازنده: لامبورگینی

رئیس FCAI گفت: “ما این فرصت را داریم که استانداردی ایجاد کنیم که ما را در مسیر کاهش آلاینده ها قرار دهد، از خودروسازان برای جذب بهترین فناوری آلایندگی کم به بازار استرالیا حمایت کند و اطمینان و وضوح را در مورد دسترسی خودروهای آینده به مصرف کنندگان استرالیا ارائه دهد.” مدیر اجرایی تونی وبر

اخبار بهتری در رده MA با میانگین 131 گرم بود. این کاهش نسبت به 146 گرم در سال 2021 بود که رقم مورد نظر برای سال 2022 نیز بود.

خودروهای سبک جدید همچنان تابع قانون طراحی استرالیا 79/04، بر اساس استانداردهای آلایندگی یورو 5 هستند. این در حالی است که استاندارد یورو 6 در سال 2015 در اروپا اجرایی شد.

اکنون تأیید کرده است که کدام برندها به هدف خود رسیده اند و کدام یک کوتاهی کرده اند.

اما رئیس FCAI همچنین استدلال کرد که هرگونه فشار ،ت برای حذف تدریجی فروش خودروهای احتراقی به نفع خودروهای الکتریکی غیرعاقلانه است.

این امر همچنان خودروهای قدرتمند و آلاینده را روی میز باقی می گذارد، اما فروش آنها باید با خودروهای هیب، کم آلاینده، پلاگین هیب، یا الکتریکی جبران شود تا میانگین ناوگان کاهش یابد.

بیشتر: اه، انتشار توضیح داده شد: پرسش و پاسخ با تونی وبر، مدیر اجرایی FCAI




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australias-car-emissions-winners-and-losers-in-2022

در سطح جهان، در حال حاضر عرضه محدود باتری و فناوری پشتیب، برای پاسخگویی به تقاضا برای همه وسایل نقلیه جدید و به ویژه وسایل نقلیه بزرگتر که بخش بزرگی از استرالیایی ها برای ،ید انتخاب می کنند، وجود دارد.

  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022

اتاق فدرال صنایع خودرو (FCAI) نتایج آلایندگی 2022 را برای هر برند جداگانه منتشر کرده است.

این ناامید کننده است، با توجه به اینکه بین سال های 2020 تا 2021 این رقم از 218 گرم کاهش یافته است.

شورلت، فراری، لامبورگینی و مازراتی که همگی خودروهای اسپرت با کارایی بالا تولید می‌کنند، آن‌هایی که عملکرد خوبی نداشتند، بودند.

کاهش هدف‌گذاری شده بین سال‌های 2020 و 2030 کاهش وزن خودروهای MA به 100 گرم در کیلومتر و خودروهای MC+NA به 145 گرم در کیلومتر است که به ترتیب با چهار و سه درصد کاهش سالانه در هر سال انجام می‌شود.

  • برندگان و بازندگان آلایندگی خودرو استرالیا در سال 2022

،ت استرالیا معرفی بنزین با گوگرد کمتر را از سال 2027 تا 2024 ارائه کرده است، با توجه به اینکه خودروسازان اعلام کرده اند قبل از معرفی استانداردهای یورو 6 در اینجا به سوخت پاک تری نیاز داریم.