برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4×4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

داشبورد دارای یک صفحه نمایش DIN دوتایی قابل حذف است که با Android Auto و Apple CarPlay سازگار است. همچنین می توان آن را با یک واحد برتر ارتقا داد یا با رادیو دو طرفه UHF جایگزین کرد.

هنگامی که مونرو در حالت رانندگی با دنده بالا قرار دارد، برداشتن پدال گاز درجه ای از ترمز احیا کننده را فراهم می کند. اما در حالت “خارج از جاده” با دنده پایین، ترمز احیا کننده بسیار واضح تر است و رانندگی با یک پدال را امکان پذیر می کند.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

مونرو دارای یک سیستم ترمز مک،کی سنگین است که با استفاده از دیسک‌های هواکش غیرتهویه‌ای که ممکن است در سطح زمین مسدود شوند، استفاده می‌کند.

Munro با انتخابی از دو موتور الکتریکی 220 کیلووات و 280 کیلووات و دو بسته باتری با ظرفیت انرژی 61 کیلووات ساعت یا 82 کیلووات ساعت ارائه می شود – دومی بیش از 300 کیلومتر برد رانندگی ادعایی را ارائه می دهد.

استارت آپ اسکاتلندی Munro Vehicles از اولین مدل خود به نام MK_1 رونمایی کرد که آن را «قادرترین 4×4 تمام الکتریکی جهان» می نامد.

قدرت خارج از جاده با فاصله عظیم 480 میلی متری از زمین و توانایی ادعا شده برای عبور از آب تا عمق 800 میلی متر افزایش می یابد. طراحی رادیکال اجازه می دهد تا 84 و 51 درجه نزدیک شدن و زاویه ،وج، به علاوه 148 درجه ش،ت بیش از زاویه.

مونرو ادعا می کند که در هیچ نقطه ای به استفاده از یک شاسی اسکیت برد با دو موتور الکتریکی فکر نکرده است. در عوض، اولویت تج، مونرو به یک موتور الکتریکی تکی با نصب در مرکز بود که نیرو را برای سیستم مک،کی چهار چرخ متحرک تامین می‌کرد.

قیمت MK_1 در بریت،ا از 49995 پوند (90000 دلار آمریکا) در قالب «Utility» با فاصله بین دو محور 130 اینچی با پنج در، پنج صندلی، با مونرو ادعا می‌کند که قبلاً چند وثیقه دارد و همچنین سفارش‌هایی از طرف ،ستان، سوئیس، سنت لوسیا، و دبی.

در سفر برگشت، در کافه‌ای در Braemar توقف کردیم، جایی که بانکی از شارژرهای سریع 50 کیلوواتی خالی و بدون استفاده قرار داشت. در نزدیکی یک گروه بزرگ از 4×4 های سافاری ماجراجویی با موتور احتراقی پارک شده بودند که دیگر ساخته نمی شوند و در نهایت باید تعویض شوند.

ما متوجه شدیم که شکافی در بازار برای یک ، کار با موتور الکتریکی، چهار چرخ متحرک و سودمند وجود دارد. ما یک وسیله نقلیه با توانایی نهایی، رفتن به هر کجا و خارج از جاده، بدون محدودیت توسط زیربناهای ناشی از جاده که توانایی همه‌جانبه خودروهایی مانند وانت‌های 4×4 را که بر بازار تسلط یافته‌اند، محدود می‌کند، تصور می‌کردیم.

در حالی که اولین دسته در سال آینده به صورت دستی ساخته می شود، در سال 2024، مونرو به یک کارخانه جدید در مرکز اسکاتلند منتقل می شود، جایی که تولید در ابتدا به بیش از 250 دستگاه در سال و به 2500 دستگاه در سال افزایش می یابد. تا سال 2027

پیترسون مدیر عامل شرکت می گوید: «ما قبلاً اقداماتی را برای کاهش ردپای محیطی خود انجام داده بودیم و تجربه زیادی در رانندگی با خودروی برقی خود داشتیم و کاملاً به تحویل فوری گشتاور عادت کرده بودیم.

مونرو که به شدت بر عملکرد خارج از بزرگراه، قابلیت اطمینان، سهولت در تعمیر و طول عمر تمرکز دارد، طوری طراحی شده است که چندین دهه خدمات را به مالکان و اپراتورها ارائه دهد.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

با خودروی برقی متوسط ​​شما، باتری به گونه ای طراحی شده است که عمر خودرو را دوام می آورد، بنابراین در بیشتر موارد، مشتریان هرگز نگران تعویض آن نخواهند بود. اما از آنجایی که مانرو برای چندین دهه طراحی شده است، ما بسته باتری را در زمان فرا رسیدن زمان تعمیر یا تعویض می کنیم.”

اما آفرودی که ما در ارتفاعات در حال رانندگی بودیم، موتور احتراقی داشت و در مسیرهای تند با مشکل مواجه بود. بنابراین، ما فکر می کردیم که با یک موتور الکتریکی چقدر بهتر است.

از نظر فروش، مونرو می‌گوید که مجموعه‌ای از نمایندگان را برای بازاریابی MK_1 انتخاب خواهد کرد، اما یک شبکه نمایندگی سنتی ایجاد نخواهد کرد. هر وسیله نقلیه با گارانتی 5 ساله/160000 کیلومتری عرضه می شود.

قبل از رونمایی جه،، MK_1 تحت یک برنامه آزمایشی فشرده دو ساله قرار گرفت و با برخی از سخت‌ترین شرایط اسکاتلند در هر شرایط آب و هوایی مق، کرد (بیایید صادق باشیم، تقریباً به طور قطع ا،راً گل و لای و باران بود!).

در حالی که نسخه 280 کیلوواتی در عرض 4.9 ث،ه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما واقعاً وسیله‌ای نیست که ضربه مستقیم را در اولویت قرار دهد. حدا،ر گشتاور 700 نیوتن متری فقط تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت در دسترس است که ظرفیت ،یدن و ب،ل در سرعت پایین را افزایش می دهد.

این شرکت افزود: “ما حق مشتریان خود را برای تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه خود به رسمیت می شناسیم و به آنها احترام می گذاریم و انجام این کار آنها گارانتی را باطل نمی کند.”

گفته می‌شود خودروی برقی آفرود که قرار است از سال 2023 وارد تولید در مقیاس کوچک شود، ظرفیت حمل 1000 کیلوگرمی، ظرفیت ب،ل 3500 کیلوگرمی و چرخه کاری خارج از جاده 16 ساعته را با یک بار شارژ باتری ارائه می‌کند.

در یک یادداشت جانبی، ما فکر می‌کنیم که این موضوع در استرالیا، به ویژه در بخش معدن که مسافت پیموده شده کم و تهویه ضعیف از عوامل رایج هستند، می‌تواند تاثیرگذار باشد…




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/scottish-،nd-munro-reveals-worlds-most-،-electric-4×4

بدنه در هشت نقطه روی شاسی نصب شده است. این شرکت می‌گوید در حالی که در ابتدا تولید بدنه را برون‌سپاری می‌کرد، پانل‌های آلومینیومی اکنون قبل از انتقال چند متری به رنگ‌فروشی شرکت، برش لیزری، شکل‌دهی و تا شدن در محل انجام می‌شود.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

Munro با انتخاب مبدل های DC کم و پرقدرت برای اجرای وسایل جانبی مانند وینچ ها و میله های نور ارائه می شود. علاوه بر دو سوکت USB C و دو پد شارژ بی سیم، MK_1 به دو سوکت خانگی سه پین ​​مجهز شده است.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

MK_1 برای حمل بار 1000 کیلوگرمی و یک پالت استاندارد یورو در محفظه بار طراحی شده است. همچنین دو قفل در سمت جلو برای حمل کابل های شارژ، ابزارهای بزرگتر یا تج،ات آب و هوای مرطوب طراحی شده است.

Munro با شارژ AC 7 یا 22 کیلوواتی و همچنین شارژ DC نوع CCS ارائه می شود.

زمینه

مونرو ادعا می کند که از زم، که پژو تالبوت کارخانه لینوود خود را در سال 1981 تعطیل کرد، اولین خودروسازی است که در مقیاس بزرگ در اسکاتلند خودرو می سازد.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

موتور محوری مونرو بین 5000 تا 8000 دور در دقیقه می چرخد، دورهای بسیار آهسته تر از معمول. این امر نیاز به یک درایو کاهش را نفی می کند، که درایو را قادر می سازد مستقیماً از موتور به جعبه انتقال انتقال داده شود. مونرو ادعا می کند که با ،یب با یک گیرب، دو سرعته، موتور می تواند در سرعت های پایین با کارایی بیشتر کار کند.

Munro در سال 2019 با بودجه خصوصی ارائه شده توسط آقای اندرسون و آقای پیترسون راه اندازی شد و تزریق سرمایه بیشتری در اوا، سال 2021 انجام شد.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

بر روی یک شاسی نردب، فولادی گالو،زه ساخته شده با فولاد 5 میلی متری قرار می گیرد. Munro محورهای خود را می‌سازد و از ،یبی از لوازم جانبی و «قطعات مشتق شده از موتوراسپورت» برای بقیه بخش‌های پیشران مک،کی استفاده می‌کند – منظور ما از موتوراسپرت مسابقات خارج از جاده است.

به گفته سازنده آن، به‌،وان گزینه‌ای بدون آلایندگی برای کاربر، که در ساخت‌وساز، کشاورزی، معدن، محیط‌زیست، نجات اضطراری، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های راه دور و تفریح ​​فعالیت دارند، طراحی شده است.

“ش،تن کلیدها تقریبا غیرممکن است، اما اگر آسیب ببینند، تعویض سریع، آسان و ارزان قیمت است.”

مشخصات

آقای پیترسون، “سوئیچ ها برای هر ،ی که از تج،ات کشاورزی استفاده می کند آشنا خواهد بود… آنها را می توان با دستکش کار کرد، آنها کاملا ضد آب هستند، بنابراین با کف سخت و سطوح درب، کل وسیله نقلیه را می توان از ارتفاع کمر به پایین شستشو داد.” اضافه.

مونرو یک موتور الکتریکی شار محوری را انتخاب کرد که گفته می‌شود به دلیل چگالی توان بالاتر، نیمی از واحد شار شعاعی معمول‌تر وزن دارد. بین دو سرنشین صندلی جلو در جلوی ،مت خودرو قرار دارد.

بهترین راه برای رانندگی در خارج از جاده این است که اطمینان حاصل شود که گشتاور ی،، به هر چرخ داده می شود و همه چرخ ها با سرعت ی،ان می چرخند. و مهم نیست که رایانه شما چقدر باهوش باشد، اگر خط پیشران خودرو ت،یم شده باشد، باز هم با مشکل مواجه خواهید شد.» این شرکت ادعا می کند.

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد

راسل پترسون، مدیر عامل مونرو، می‌گوید که فضای داخلی از تابلوهای صنعتی زیادی استفاده می‌کند.

بسته باتری شامل 35 ماژول لیتیوم NMC است که در سه جعبه آلومینیومی سنگین در زیر خودرو نصب شده اند. مونرو افزود: این ترتیب “تضمین می کند که در صورت نیاز تعویض ماژول های باتری فردی سریع، راحت و ارزان است.”

  • برند اسکاتلندی مونرو، هاردکورترین 4x4 الکتریکی جهان را معرفی کرد