در اینجا با بررسی بزرگ ترین بازنده ها، این موضوع را گسترش می دهیم، با یافتن اینکه کدام پنج برند بیشترین فروش را در سال به سال از دست داده اند.
اتفاقات بزرگ (به م،ای واقعی کلمه) زیادی برای فورد در سال 2023 رخ می دهد، فراتر از رضایت بخش های طول، رنجر و اورست. F-150 قدرتمند بازخواهد گشت، در حالی که نسل جدید موستانگ نیز در اوا، سال ظاهر خواهد شد. فورد همچنین امسال اولین خودروی برقی خود را با نام E-Transit در اینجا عرضه خواهد کرد.
بخش اعظم این کاهش مزدا 3 بود که زم، پرفروش ترین مزدا 3 بود که 4487 فروش را در سال 2022 از دست داد که معادل 31.8 درصد کاهش بود.
فول، واگن – کاهش 9824 دستگاهی
بیشتر: فروش نیسان در استرالیا در سال 2022
هوندا – کاهش 3347 دستگاهی
بسیاری از این موارد توضیح می دهد که چرا برند فول، واگن با افت 24 درصدی به 30946 فروش رسیده و در نتیجه رتبه 10 برتر را از دست داده است. این کاهش به م،ای فروش 9824 خودروی کمتر از سال 2021 است.
مزدا – کاهش 5401 دستگاهی
فورد - کاهش 4752 دستگاهی
CR-V علیرغم اینکه قدیمی ترین محصول در حال انجام آن است، در سال 2022 عملکرد بسیار خوبی داشت و سالانه 2248 واحد رشد کرد، معادل 18.2 درصد.
ما به جای تغییرات درصدی، بر تغییرات کل فروش تمرکز می کنیم، که این مورد اخیر به سمت تولیدکنندگان کمتر اصلی متمایل است.
نیسان - کاهش 14772 دستگاهی
سیویک 2085 دستگاه یا 71 درصد سقوط کرد و HR-V با فروش 1352 یا 22 درصد سقوط کرد و Odyssey متوقف شد و 729 دستگاه در سال افت کرد.
نیسان، فول، واگن، مزدا، فورد و هوندا در سال گذشته نسبت به سال 2021 فروش بیشتری نسبت به سایر برندهای خودرو کاهش داد.
بر اساس داده های فروش صنعت VFACTS، که به سال 1991 برمی گردد، این بدترین نتیجه فروش از سال 1995 بود که نیسان 25048 فروش را ثبت کرد.
هوندا با پرچم اعتبار خود این کار را انجام داد که فروش آن تحت مدل تجاری جدید "نمایندگی" خود قرار می گیرد، جایی که قیمت ها را در سطح ملی برای نمایندگی های خود تعیین می کند.
دیگر نقاط ضعف موستانگ (کاهش 940 فروش) بود که همچنان خودروی اسپورت مورد علاقه استرالیا باقی ماند، اما به دلیل عرضه کم سقوط کرد. تغییر به نسل جدید پونی که در سال 2022 معرفی شد قریب الوقوع است.